![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei,
Slenger inn et spm. i denne tråden. Vi har 6.5 timer mellom fly i Singapore (separate billetter) og trenger litt tips til å slå i hjel tiden. Vi ankommer T1 og skal videre fra T3 med QR i biz. Har tilgang til dnata-loungen men synes den virker veldig kjedelig? Finnes det noe sted å slappe av utendørs, kanskje med litt utsikt over rullebane? Vet om et swimming pool, men det er vel i T1, finnes det ikke noe slikt i T3? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er ikke lange gåturen fra T3 til T3. Alle terminalene henger uansett sammen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Du har jo allereie vore innom idèen om svømmebassenget, som eg ikkje har fått sjekka ut. Ellers så har du jo Singapore City Tour. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen andre lounger der som anbefales, som man kan kjøpe seg inn på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Slenger inn et spørsmål her. Er 3 timer nok med connection når man kommer med QR og skal videre med CX til HKG? Ikke gjennomgående billett så må hente ut bagasjen og gå gjennom immigrasjon formoder jeg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Sist jeg var på Changi (i september 2016) tok det 10 min fra jeg gikk ut av flyet og til jeg satt i taxi på vei mot byen. Ved avreise blir sikkerhetskontrollen gjort ved gate, noe som gjør at du slipper lange køer. Immigration blir gjort med en gang du går "air side" i terminalen. Jeg spurte en gang om hvor Fast Track var og fikk til svar: Not necessary, this is Singapore, there is never a long que...
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Dessverre ser det ikke ut som om den muligheten finnes lengre. http://www.changiairport.com/en/pass...e/transit.html If you are travelling with a budget (low-cost) airline or you are travelling on two different airlines and your baggage is not checked through to your final destination Please proceed to clear Arrival Immigration, collect your baggage (if any) and clear Customs before checking-in at the respective terminal for your connecting flight. Men jeg klarte også fint å gjøre prosessen over (med bagasjehenting og ny innsjekk, samt bytte av terminal) på SIN med en connection time under to timer. Og dette til tross for at flyet inn til SIN så vidt jeg husker var en del forsinka. (Fra Singapore Airlines til Air Asia). Så tre timer burde være nok, hvis du ikke treffer på en betydelig forsinkelse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Til info: hvis du har > 2 timer så kom deg i bassenget ved D-gates. Helt latterlig herlig, og super gøy å se fly ta av fra bassenget
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Vi flyr osl-fra-sin og videre til dps dagen etter. Alt på sammenhengende billett. Må vi ta
Ut bagasjen i singapore? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Trenger ikke ta ut bagasjen dersom det er mindre enn 24 timer fra ankomst til avgang. Lurt å kontrollere at bagasjen blir merket helt til DPS fra OSL...
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
På returen vår på CT BKK-SIN-LHR-OSL i SQ biz forrige helg hadde vi 17 timer og overnatting i SIN, da ba vi innsjekk i BKK om å bare tagge bagasjen vår til SIN.
Køen i SIN immigration gikk forøvrig veldig sakte, kunne ikke se at det var fast lane, tror det var T3 vi ankom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Vi slet også med treg kø i immigration på T2. Noen som vet om det er flere immigration stasjoner på T2?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Det sparte meg nok for 30-40 minutter sist gang at jeg gikk til den lengst unna. Jeg så det var kaos på den som var nærmest og gikk til den andre og der var det tomt. Litt avhengig av hvor du er på T2 så kan du jo gå til T1 også om du bare har håndbagasje. EDIT: Fant denne med noen kart som indikerer at T1/T2/t3 alle har to immigrajoner: https://medium.com/hello-trabble/an-...l-570b22e68eda
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Til info så er det strengt forbudt å gå airside i Singapore om man ikke har planer om å fly, dvs. kjøpe billett for å se på fly/handle/følge noen til gate, for så å returnere landside. 33 personer arrestert så langt i år så neppe noe å forsøke seg på.
Kilde: https://onemileatatime.com/man-arrested-changi/
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
https://www.businessclass.se/forum/posts/829383/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
8 januar skal vi fra Dhaka, Bangladesh til Jakarta Indonesia. Det er ingen direkte flighter mellom byene, så da ser det ut til å bli mellomlanding med flybytte i SIN Det er bare en dagflight fra DAC til SIN den er med Biman og lander 14:50 Vi vurderer da å ta fly videre med Batik Air 17:40 (2:50 i SIN)Begge går fra terminal 3 Bør dette gå greit? Vi må kjøpe 2 separate biletter da ingen av bookingsidene gir oss gjennomgående billett. Alternativene er Jetstar 20:30 (5:40 i SIN) eller Air Asia 20:55 (7:15 i SIN) Disse får vi muligens som gjennomgående.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
I utgangspunktet er det plenty av tid. Dog aner ikke hvordan punktligheten til Biman er |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Oppussingen av Terminal 2 skal nå være ferdig. Brukes jo mye av Star Alliance selskapene og SQ sine regionale flighter
https://www.aviation24.be/airports/s...er-renovation/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transfer i Zurich, og om flyplassen | LN-SEK | Reiseforum | 86 | 11-04-2025 18:24 |
Om flyplassen, transfer m.v. i Chicago | onkelskrue | Reiseforum | 72 | 04-03-2019 17:13 |
Om flyplassen og transfer i Warszawa | MD87 | Reiseforum | 7 | 27-05-2018 23:23 |
Om flyplassen i Roma (transfer, lounger etc) | SQ 777 | Reiseforum | 0 | 24-07-2017 16:31 |
Om flyplassen, og om transfer i Atlanta | oskarflekkefjord | Reiseforum | 6 | 11-07-2016 22:39 |