![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Høres ut som noen har gjort en feil og gitt standardkompensasjon. Med mindre flyet faktisk var forsinket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hva er vanlig kompensasjon i slike tilfeller? Jeg tenkte EB-poeng og noen få prosenter av billetten er rimelig? Eventuelt en skjønnsmessig verdi fra Plus til Go?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Free Luigi
|
![]()
Standarderstatning er noen eurobonuspoeng ja
![]() Så å få 400 euros for saken ovenfor er jo helt sinnsykt heldig.
![]() |
#65 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Take the money and run - og hold for guds skyld kjeft!
![]() |
#66 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå er det mulig denne går helt til Høyesterett, men basert på en nylig dom i Lagmannsretten, så har man i praksis en 2 måneders klagefrist på forsinkelser etc
https://e24.no/privatoekonomi/i/2GgP...a-raskt-du-kan Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Er det flere enn meg som synes dette er litt`god dag mann økseskaft´ fra Norwegian ?
(måtte kjøpe ny billett med LH for å rekke videreforbindelse fra OSL som jeg i utgangspunkt hadde særdeles god margin til). "Disruption type: Delayed Delay time: 5 hours and 28 minutes Reason for disruption: This flight was delayed due to an inspection of the aircraft following a possible technical fault. During inspection, no technical defect was found. The aircraft was then released for operation without the need to replace any components. _____________________________ Desværre kan vi ikke imødekomme dit krav om kompensation, da denne afgang blev forsinket som følge af ekstraordinære omstændigheder. I nogle tilfælde, vil passageren have ret til kompensation når uregelmæssigheden skyldes en teknisk fejl. Dette er i henhold til domsafgørelsen C-257/14 van der Lans, hvor en teknisk fejl som medfører udskiftning af en komponent kan anses for at være indenfor flyselskabets kontrol og dermed give ret til kompensation. I dette tilfælde, var der ingen teknisk fejl og ingen komponenter blev udskiftet. Van der Lans-afgørelsen er derfor ikke anvendelig og vi kan desværre ikke imødekomme dit krav om kompensation." Last edited by Eirik; 05-11-2019 at 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ser det rapporteres i media en kraftig økning i klagene som flyselskapene mottar, samtidig som en stadig større andel avvises. Tyder vel litt på endel er på jakt etter raske penger og at flyselskapene har blitt strengere? Såvidt jeg vet er det ingen signifikant endring i punktligheten og regulariteten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som klarer å se i Amadeus hvilken årsak som er oppgitt på SK1902 BLL - OSL som ble kansellert 20.12? Hadde mine foreldre booket på den flighten og de fikk seg en rundtur med LH via FRA
![]() Har sendt inn claim om EU kompensasjon men den ble avvist da SAS påstår at flyvningen ble avlyst pga værforhold. Var ikke noe spesielt dårlig vær på OSL den dagen. Rundturen OSL - BLL dagen etter ble også kansellert av «Shittyjet» Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Og da kansellerte de jaggume samme rundtur OSL - BLL - OSL idag også som de skulle reise hjem med. Innkommende fly fra TRD var 40 minutter sen så avgangen ble først forsinket med 30 minutter og så plutselig kansellert. Passasjerer sendes til AAR og settes så på en buss. SAS skylder igjen på været men ser ikke noe større forsinkelser eller kanselleringer ellers. Er «Shittyjet» og deres CRJ fly virkelig så dårlige på vinterføre? Min datter på 8 skal reise alene med dem til BLL i Februar og jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt nervøs for det.... Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
|
![]()
Tenkte bare å gi en liten update på saken min. For ett og et halvt år siden ble vi flere timer forsinket med TAP Portugal på flight fra Stockholm til Madeira via Lisboa pga teknisk. Jeg klagde til TAP direkte på nettsidene deres, men fikk aldri noe svar. Klagde også til Transportklagenemnda men fikk beskjed om å klage til tilsvarende organ i Sverige. Det gadd jeg ikke. Visste også at TAP slet økonomisk så tenkte at det var liten sjanse for å få noe erstatning uansett. Men så, halvannet år etter at jeg klagde fikk jeg en e-post fra TAP om at vi ville få kompensasjon. Så selv om det tydeligvis er en solid delay i systemene deres nytter det å klage direkte til TAP.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Har et «virus-case» på gang med SAS. De tilbyr jo nå gratis kansellering for reiser til PVG, HKG, PEK, men vi har i utgangspunktet lyst til å reise. Vi skal uansett videre i Asia.
Dersom jeg har en reise de neste 14 dagene, hvordan stiller det seg da med endring og kansellering iht EU-reglene? Vi reiser til HKG (som jeg ikke er så bekymret for) men har en retur fra PVG (er her bekymret for at SAS kansellerer alle flyginger). Regner med at det kan erklæres force majeure fra både flyselskap og forsikring når det er virus-fare? Er man da helt på egenhånd med tanke på bokostnader etc? Ved re-routinger har SAS tidligere sagt at en får bonuspoeng iht opprinnelig reise, men dette gjelder vel ikke ved kanselleringer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det blir vel uansett såpass tomme fly at ombookinger trolig ikke blir så vanskelig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
EBG
|
![]() Quote:
Forholder meg rolig inntil videre, og regner med de booker meg om, PEK er bare en mellomlanding for meg på en CT t/r et annet asiatisk land. Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei. Jeg har bedt SAS om standardkompensasjon for en innstilt flight fra Oslo til Kiev på tirsdag, som medførte over 4 timers forsinkelse. Kanselleringen ble varslet ca 10 timer før. Har nå fått avslag, da SAS mener Kanselleringen skyldes sandstorm på Gran Canaria. Kan de komme seg unna med dette? I såfall kan man jo skylde på vær omtrent hvor som helst i Europa for å kansellere et helt annet sted.
Noen som kan se kanselleringskoden for SK 4298 25FEB? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
ADHOC CHANGE: CNL REASON: OPER SI: TO COVER LPA, FUE AND TFS DUE SANDSTORM Har det noe for seg å klage til nemnda? Syns det virker litt søkt å påberope seg vær her, når det i realiteten er for å hente hjem passasjerer fra et helt annet sted som har vært strandet pga uvær. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gjensidige har en god oversiktsside for korona-relaterte reiseforsikringssaker; regner med andre selskap legger seg på noenlunde samme linje. Noen relevante utdrag:
Quote:
https://www.gjensidige.no/privat/mel...on-koronavirus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bestilte F med Swiss på salg til IAD for noen måneder siden for en påsketur, men ser på twitter at ZRH-IAD nå blir utsatt som ny rute hos Swiss. Har jeg rett til å kansellere hele turen dersom jeg blir ombooket til United i C eller Lufthansa F? Vil egentlig helst slippe å reise akkurat nå....
Last edited by Vegasbaby; 11-03-2020 at 22:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting m.v. (2008-2018)? | blazius | Reiseforum | 702 | 07-01-2019 21:52 |
Rettigheter ved kansellering og ombooking | BårdK | Reiseforum | 7 | 12-08-2014 17:30 |
Poeng ved kansellering. | jjessen | Reiseforum | 1 | 05-02-2012 17:45 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |