![]() |
|
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 212
|
![]()
10,5% over 3 år. Det tilsvarer vel omtrentlig det samme en må ha for å unngå nedgang i lønn mtp generell lønnsvekst ellers i samfunnet? Pilotene ønsket 13%, men fikk 10,5%. Hvorfor er dette så galt? De aller fleste i samfunnet får nøyaktig det samme uten å måtte streike for det...
Ellers er det vel EASA FTL som styrer arbeidstid. Dette gir seg forskjellige utslag i forskjellige selskaper med forskjellig driftsmønster. I noen selskaper blir det ekstremt hardt, i andre selskaper fungerer balansen bedre. SAS ønsker å øke utnyttelsen, og det bør være fullt mulig. De flyr jo allerede nær 900t blokktid pr år, men man kan kanskje kutte ned på duty-hours? Vinn-vinn vil jeg tro. Piloter ønsker å fly, ikke bruke tid på div crewrom mellom flighter. Last edited by martins; 27-08-2019 at 13:43. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS sommerprogram 2019 | Someone | Flyforum | 54 | 28-05-2019 11:37 |
SAS sommerprogram 2019 | Someone | Flyforum | 0 | 22-08-2018 07:35 |
SAS Q1 2018 resultater | Someone | Flyforum | 3 | 27-02-2018 09:37 |
SAS-resultater med smell i (Q1) | fluxie | Flyforum | 1 | 08-03-2017 13:25 |
Nedjusterer SAS-resultater | sail4fun | Flyforum | 2 | 04-02-2008 16:38 |