![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når jeg er på ferie, og det er varmt, har jeg mer lyst til å drikke øl enn å analysere Dr. Josef Thundiyil sine teorier. Ferdig snakka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Teorier, vitenskap. Det er fortsatt godt med en kald øl i varmen, og jeg har fortsatt til gode å drikke så mange av de at jeg havner på sykehus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ta en tur på Starbucks
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Selger de noe som man bør få i seg når det er varmt?
Iste? Selv det er vanndrivende så det bør også unngås.
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Så lenge det er godt ![]() Men jeg er også typen som i ferien og noen ganger i helgene er tilbøyelig til å ta en kald øl med en gang jeg kommer fra en løpetur, inkludert en hard en. Og virker for meg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Etter den umiddelbare positive følelsen av i varmen å helle i seg noe kaldt og flytende så vil alkohol kun ha negativ innvirking på situasjonen. Det er selvsaft fritt for folk å helle i seg nervegift og tro at det har positiv effekt i varmen, men det er veldig langt fra hva som skjer i virkeligheten.
![]() |
![]() |
#29 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Asperger Syndrome Kanskje? ![]()
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com Last edited by LN-RTP; 23-07-2019 at 01:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Har da aldri fått klager på det selv om noen kan føle seg ukomfortabelt om jeg ikke drikker kamuflasjedrikk. Har aldri nektet andre å drikke.
Om man abolsutt skal tildele symptomer, hva er symptomet for de som ikke kan ha det morsomt uten å være havveis bevisstløse? https://www.youtube.com/watch?v=hGOLJlZW_qc
![]() |
#31 | ||
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Det var mere om personligheten med slike utsagn: Quote:
Du skjønte kanskje ikke at anbefaling om kald pils i varmen til man sovner var spøk? Alt med måte som bestemor sa, synd at man må forklare slikt.
![]() |
![]() |
#32 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Jeg skjønner at mange ikke er vant til å høre det ordet, men det er unektelig det alkohol er.
https://no.wikipedia.org/wiki/Rus "Alkohol er en nervegift som virker generelt avslappende og sløvende, ved at nervesystemet - inklusive hjernen - blir tregere. Enkelte områder i hjernen synes å bli raskere påvirket, noe som kan føre til en generell følelse av velbefinnende. Mange opplever å bli mindre hemmet i sin sosiale utfoldelse («drikke seg til mot»), ved at hemninger og selvkritikk er sløvet." Det som er interessant for denne tråden er at selv om mange er vant til å håndtere effekten av alkohol under normale forhold så er det ekstra effekter og trusler ved alkoholbruk under hetebølger som mange ikke er klar over. Anbefaling om å bruke alkohol for å "lettere håndtere hetebølger" er derfor en veldig dårlig anbefaling.
![]() |
#33 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Man kan ha mange forskjellige grunner til å være avholdende fra alkohol og det skal respekteres. Selv om den store majoriteten, meg selv innbefattet, aldri har noe problem med å nyde en kald øl eller to i varmen er det de som av ulike grunner ikke gjør det. Og når det gjelder hydrering av oss mennesker er det vel medisinsk/teknisk sett lite som slår rent vann. Så var det dette med smaken da...
Nuvel. Når det gjelder avkjøling: Hvis mulig, pakk noen isbiter inn i et håndkle og knyt løst rundt håndleddene, eventuelt dekk hode/nakke/skuldre med det. Eller prøv å holde de samme områder litt i kjølig rennende vann. Pleier å hjelpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Om man har gulv som tåler det vil litt vann utover gulvet avkjøle gulvet ved fordamping og deretter avkjøle luften. Bare pass på at det kan bli glattt.
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan komme seg til Friedrichshafen | LN-KEH | Reiseforum | 8 | 18-06-2024 23:55 |
SVG - EDI, hvordan komme seg dit? | killbox | Reiseforum | 5 | 31-08-2012 19:36 |
Hvordan kan det bli så billig ? | Farmer | Flyforum | 4 | 25-05-2008 00:14 |
Hvordan tvinge seg til oppgradering? | Bizflyer | Flyforum | 0 | 06-05-2006 21:23 |
Hvordan komme seg til Southampton? | LCH | Flyforum | 5 | 04-09-2005 12:47 |