![]() |
|
![]() |
#321 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det fler enn meg som har problemer med å velge seter under eller etter booking? Har booket en tur med SAS plus til New York via Køben, men både under bestilling og etterpå så får jeg ikke valgt seter som vises som ledige. Får melding om at ett eller flere seter er valgt av noen andre (de kan jo selvsagt ikke fortelle hvilke(t))
Eks 20G her: ![]() På veien hjem står 20B som ledig med 20A opptatt. Siden man ikke får valgt seter på nytt hos sas når man først har valgt, så tør jeg ikke eksperimentere med setevalg for å se hvilken flyvning som stopper opp. Kan jo fint være flyturene t/r Oslo - Køben også. Vil seter som evt er blokkerte stå som ledige i kartet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så det er rad 20 på langdistanse som stopper? Hvis A og H er tatt kan det kanskje tyde på at de er opptatt av bassineter da, sånn at det er lurt å sette seg litt lenger bak uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Prøv å velge seter via classic.sas.no, det fungerer kanskje bedre. Der går det ihvertfall an å velge seter på *A partnere på bonusreiser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Eneste unntaket ser jeg er at man ikke kan endre seter i Go hvor man har betalt for setereservasjon av en eller annen grunn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som kjenner "routing rules" for bonusbilletter?
Jeg lurer på om det går å bestille CPH->BGO->OSL som en enveis-billett (poeng), gitt at det er stopp i Bergen mindre enn 24 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hmm.. Denne var ny for meg.
Med en SAS flight på en SQ billet så får jeg ikke valgt sete eller lagt inn plusgrade bud. De sa på SAS at siden det ikke er en 117 billett så mister man disse "privigeliene".. Litt merkelig da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
Har gått agentruletten og alle 3 har bekreftet at plusgrade er uaktuelt så lenge en ikke har en 117-billett. For min del var det tur bestilt via swiss sine hjemmesider. Her har *A en lang vei å gå sammenlignet med Oneworld. Både mulighet for upgrade og valg av seter er mulig om en for eksempel har bestilt Cathay via British Airways. Last edited by OttoL; 16-05-2019 at 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#330 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Newcomer
|
![]()
Hei!
Gjennom denne og flere andre sider på nettet har jeg fått inntrykk av at hvis man reiser London-Oslo på en SAS Plus (Pro) billett vil denne gi loungetilgang i f.eks. Lufthansas Business Lounge i Terminal 2 på Heathrow. Jeg fikk imidlertid i dag svar på en melding jeg sendte Star Alliance for noen dager siden, der de svarte følgende (etter først å få avklart at reisende ikke har Star Alliance Gold Status): Unfortunately, we do not have any Star Alliance lounges at Heathrow. You would have access to a SAS business class lounge, but Heathrow doesn't have one either. You would have access to all Star Alliance and member airline lounges if you had Gold Status. Med andre ord sier Star Alliance noe helt annet enn hva jeg har fått inntrykk av ellers. Er det noen som vet om det nettopp har kommet nye regler på dette, eller har reisende med SAS Plus rett og slett ikke (lenger) tilgang til lounge på Heathrow? |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Pluss gir vel kun tilgang til SAS sine egne lounger. Ellers må du ha gull/diamant eller business class.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Se også her under "Cards and ticket rules that open the door to the Lounge" https://www.flysas.com/en/fly-with-u...lounge-access/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | ||
Newcomer
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Takk for god hjelp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå vet ikke jeg om det betyr noe, men det står at pluss gir adgang til Star Alliance lounge, står ikke noe om Star Alliance partner lounge
![]() |
#338 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Usikker på om dette er riktig tråd, men er det noen som vet hvor tidlig man kan droppe bagasje på CPH når man flyr SAS? Har fly kl 22:55 i morgen men blir kastet ut av hotellet kl 11, kan selvsagt la bagasjen stå på hotellet til kvelden, men siden hotellet ligger i amager, ikke så langt unna flyplassen lurer jeg på om det er like greit å bare sjekke den inn hvis det er mulig.
Bonus: hvis jeg leverer den kl 11, er det mulig å levere en kolli til (innenfor inkludert mengde) senere på kvelden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
SAS gjeninnfører tilgang til fast track for Plus og Gold på 12 flyplasser fra 3 juni
https://www.sas.se/en/travel-info/at-airports/#/lounges Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 157 | 09-03-2025 11:23 |
SAS - kansellert booking | Evander | Reiseforum | 5 | 14-03-2012 16:04 |
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget | Tommy777 | Reiseforum | 2 | 04-06-2009 02:38 |
SAS, booking, 28. februar? | TOS | Flyforum | 4 | 05-02-2008 20:34 |
Om sas.no og booking | Bizflyer | Flyforum | 6 | 22-11-2007 01:26 |