![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,894
|
![]()
Det er per nå utenfor Norwegians kontroll, men på et eller annet tidspunkt vil ikke Norwegian kunne innstille fly dagen etter og skylde på MAX-problemene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]()
Der er mange fly på leasing markedet nu hvor det er lav sæson, så de kan vel ikke strække den længere nu. Der er masser af muligheder for at leje ekstra kapasitet, "outside our control" kan næppe være gyldigt mere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,116
|
![]() Quote:
Det ikke noe å si her, det er fortsatt utenfor selskapets kontroll. Og bra er det spør du meg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Det er vel og bra med forbrukerrettigheter og kompensasjoner. Men, det folk må forstå er at jo bedre disse rettighetene blir, jo dyrere
blir produktene. Det er oss selv som forbrukere som til syvende og sist betaler for disse rettighetene - ingen andre. Derfor er vi alle tjent med å holde disse rettighetene på et bærekraftig og realistisk nivå som står i forhold til prisen man har betalt for produktet. Forøvrig så er det jo litt merkelig at en som har betalt kr 399,- for en billett har samme økonomiske rettigheter på kompensasjon som en som har betalt 3.990,-. Etter min mening burde det være en forskjell.
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,894
|
![]()
Evt 2,5 gsnger så mye for en billett til 2000 over dammen enn en til 7000 tio Nord-Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
Men uansett så synes jeg at en erstattning på 250-400 euro pluss mat for en 3t forsinkelse når du har kjøpt et produkt til 1/10 av prisen er drøyt. Hvilken annen bransje kan du regne med å få 10 gangern tilbake hvis noe er galt med produktet?
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Det er akkurat dét det er: Transport fra A til B. Det egokjælende snobberiet er irrelevant. Som dc-8-63 helt riktig påpeker, kan konsekvensene være mye mer omfattende enn den lille erstatningen.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Jeg er ikke uenig i at det skal være en kompensasjon, det er innrettningen og beløpene jeg er uenig i.
I 2011 inførte Ryanair et gebyr på 2 euro grunnet dette, dette økte de senere i 2013 til 2,5 euro. Hvor mye det er idag vet jeg ikke, men det er klart at jo mer folk blir klar over sine rettigheter, jo dyrere vil det bli å fly. Inkrevingen av disse pengene er jo blitt en stor industri. Søk på "airline compensation" å se selv. Hundrevis av selskaper som spesialiserer seg på dette med "no win, no fee" prinsippet. Dette fører oftere til at sakene havner i retten og påfører selskapene enda høyere kostnader.
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. Last edited by Wahoo; 17-03-2019 at 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
Posts: 584
|
![]() Quote:
Norwegian sin markedsføring går heller på at det er kunden det er noe galt med - at en ikke er god nok forretningsmann dersom en ikke velger deres lave priser.. Grunnlaget for kompensasjon er at en ikke kommer frem til reisemålet i tide. Selv for en pensjonist kan forsinkelse ha økonomiske konsekvenser om en for eksempel har forhåndsbetalt hotell, leiebil, annen transport etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
Quote:
Slik er det ikke, der får du refundert 50% av billettprisen ved en tilsvarende forsinkelse. https://www.forbrukerradet.no/forside/reise/tog/ Dessuten er det jo en grunn til at man har reiseforsikringer. W
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. Last edited by Wahoo; 18-03-2019 at 17:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
Vel, slik det er idag får jo ALLE en meget raus kompensasjon uansett om man har blitt påført noen ekstra kostnader eller ikke. Det vil man ikke få på forsikringen med mindre det kan dokumenteres - så antall utbetalinger ville blitt færre og beløpene sannsynlivis lavere.
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,116
|
![]()
Nok noen dommer som gir flyselskapene rett i at de ikke trenger betale ut EU261 erstatning ved streik hos flyselskapet
https://www.aviation24.be/airlines/r...ernal-strikes/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
Dette virker ikke helt riktig i mine øyne:
Tjente 5 000 kr på en Norwegian-flygning de aldri tok: https://flysmart24.no/2019/03/24/tje...-de-aldri-tok/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,116
|
![]()
Om det er et rent PR fremstøt eller ikke er jeg ikke sikkert på, men flyforsinkelser.no og sikkert andre «ambulancechaser.com» vurderer nå gå rett på Boeing med erstatningskrav for MAX relaterte forsinkelser
https://e24.no/naeringsliv/boeing/fl...jerer/24595863 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 898
|
![]()
Flyet mitt i dag ble kansellert, fikk beskjed under 24 timer før avgang, i går kveld. Booket om til fly som går 2 timer og 15min senere (første tilgjengelig alternativ innad i selskapet)
Er det innafor med kompensasjon her? Går jo utover avtaler og sånnt jeg har i kveld.
__________________
Mvh Per-Kristian Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]()
For å kreve erstatning må den være:
• Over 3 timer forsinket på en flytur på 0-3500 km eller • Over 4 timer forsinket på en flytur på over 3500 km fra eller til EU https://flyforsinkelser.no/flypassasjeres-rettigheter
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,894
|
![]() Quote:
Alt forutsetter at årsaken er innenfor selskapets kontroll. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting m.v. (2008-2018)? | blazius | Reiseforum | 702 | 07-01-2019 21:52 |
Rettigheter ved kansellering og ombooking | BårdK | Reiseforum | 7 | 12-08-2014 17:30 |
Poeng ved kansellering. | jjessen | Reiseforum | 1 | 05-02-2012 17:45 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |