![]() |
|
![]() |
#1 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]()
Hvordan var det med rettigheter fra flyselskapet ved forsinket baggasje på hjemreise?
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,115
|
![]() Quote:
Stort sett går det på å få den levert hjem Jeg har dog gjennom reiseforsikringen en gang fått kjøpt en lader jeg trengte etter hjemreise, men som hadde blitt forsinket |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
|
![]() Quote:
Jeg gjorde krav på kompensasjon, men Lufthansa mente at jeg måtte ta det med SAS der jeg hadde bestilt. OK, tok det med SAS, men de mente at jeg måtte ta det med Lufthansa. Jeg ba de finne ut av det og til slutt ble det slik at Lufthansa betalte pengene. Så, jeg er litt usikker hvor man egentlig skal starte, fasit for meg ble at de som hadde rotet til betalte, ikke der jeg startet reisen (billetten var kjøpt hos SAS, det var SK-SK-LH på vei ut og skulle være LH-LH-SK på vei hjem, men det ble Austrian Airlines de første to hopp og SK siste). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 647
|
![]()
Ja, ikke godt å vite men tenker også det er mest logisk at TAP fikser opp. Men de vil jo ikke svare meg en gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]()
Ankomst var Mandag 18:30, jeg får ikke kofferten min før Torsdag 12:00. Kan jeg be om noen eurobonuspoeng i oppreisning? Synes det er lovlig lenge når jeg bor 2 timer unna flyplassen, og baggasjen min gikk til Tyskland via Køben allerede Tirsdag morgen. Hvordan kan det ta 3 dager å levere ut baggasje?
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
|
![]()
Fikk melding om at PVG cph er flyttet fra 1320 til 1310. Kan jeg få booket om denne gratis til en annen dato? Hva er ellers minimumstiden for at man kan kreve fri ombooking?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]()
11.1.3 Før vi aksepterer bestillingen din, vil vi
eller våre autoriserte agenter gi deg beskjed om den planlagte flytiden som er gjeldende på dette tidspunkt etter at du har bestilt flyvningen din. Hvis du gir kontaktinformasjon til oss eller vår autoriserte agent, vil vi gjøre vårt beste for å informere deg om slike endringer. I situasjoner som ikke er dekket av artikkel 11.2 nedenfor, hvis vi etter at du har foretatt din reservasjon, men før reisedatoen, endrer på ruteplanens avreisetid med mer enn tre timer og dette er uakseptabelt for deg og vi er ute av stand til å booke deg om til en alternativ flyvning som er akseptabel for deg, vil du ha rett til refusjon for alle beløp som er betalt med hensyn til endringen i flytiden. https://www.flysas.com/content/dam/s...ordring-no.pdf
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,858
|
![]()
Får man da basic eller extra poeng?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,295
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
LH1731 (SJJ-MUC) 1. februar - noen som kan finne ut hvorfor den avgangen ble kansellert? Var det vær eller teknisk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,858
|
![]()
Nå tikket in de femte om'routingen for vår sommertur til MIA (via EWR) i sommer. Det er ikke SAS sin feil, men United flightene bytter om hele tiden og vi kommer senere og senere frem til MIA.
* Kan jeg nå da avbestille turen gratis? * Jeg får LH med 380 i premium til samme pris som denne turen som er SK Plus ' er det omtrent det samme per i dag? * Er disse LH Premium billettene lettere å oppgradere til C med Eurobonus poeng? Takk |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,858
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,098
|
![]()
Lh billetter er i praksis ikke mulige og oppgradere til en fornuftig pris med eb poeng. Angående Supersaver ville jeg vært veldig forsiktig med å booke prem eco om prisen plutselig er mye billigere. Har UA i det hele tatt startet med billettklasser i prem eco? Står det som utsolgt hos lh vil iallfall alarmen blinke hos meg. Får du samme prisforskjellene om du søker med Momondo/kayak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,858
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
Join Date: Feb 2012
Posts: 21
|
![]()
Skulle opprinnelig fly til LPA fra OSL kl 1050 tirsdag først kommende , men fikk melding med Norwegian at flyet ikke går før 1905. Får en lang dag på OSL da connecting flight lander kl 0755. Har fått beskjed at jeg får matkupong, men har jeg rett på erstatning? Står i meldingen at det er "due to operational reasons from grounding of the 737 -max.
Leser dette på forbrukerrådets sider: "Du har ikke krav på kompensasjon når årsaken til innstillingen er ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne vært unngått, selv om alle rimelige tiltak var blitt truffet. Eksempler på dette kan være dårlig vær som forhindrer flytrafikken, streik eller uforutsette sikkerhetstiltak" Kommer min case under dette , så jeg ikke har krav på erstatning eller? regner med noen i menigheten kan svare på dette ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Eftersom Europeiska flygmyndigheten har groundat Boeing 737 MAX för saftey reasons är det högst troligt extraordinära omständigheter som Norwegian inte kan påverka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]()
Som tidligere sagt, dette er helt utenfor DY's kontrol, så er nok lite å hente der.
Har du derimot kjøpt reisen med et kreditkort, så kan det være at der ligger noen muligheter der. Men de har vel kanskje og tatt høyde for slike ting |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Forbrukerrådet har en kalkulator du kan prøve, men dette går sannsynligvis under force majeure. Dette er ikke Norwegians feil - hvis man ikke legger til grunn at det at de faktisk bruker flytypen er deres feil. Men det er å strekke strikken vel langt, selv for en jurist.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
Det kan godt være reiseforsikringen din dekker dette.
På Gjensidiges reiseforsikring står følgende: "Hvis transportmidlet ditt blir mer enn 1,5 time forsinket på grunn av værforhold, teknisk/mekanisk feil, trafikkuhell eller nødlanding, dekkes merutgifter til reise/opphold." |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting m.v. (2008-2018)? | blazius | Reiseforum | 702 | 07-01-2019 21:52 |
Rettigheter ved kansellering og ombooking | BårdK | Reiseforum | 7 | 12-08-2014 17:30 |
Poeng ved kansellering. | jjessen | Reiseforum | 1 | 05-02-2012 17:45 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |