![]() |
|
![]() |
#181 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Samme erfaring.
Har handlet for ca 200' siden januar og beløp opp til 40.000,-. Fikk avvist etter 4 forsøket på å handle for ca 20' per transaksjon og oppringt dagen etter med spørsmål om det var jeg som gjorde dette. Det er fair. Fikk derimot "declined, cardholder must authorise" på en transaksjon i UK i dag. På terminalen. Det var på 10', så et lite beløp ifht andre transaksjoner jeg har gjort. Som tidligere nevnt så er jeg lite fornøyd med nye amex, og kommer til å kansellere så fort 2 CT for 2019 er opptjent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Dessuten er det vel dynamisk limit på kortet, så de skal lære det også. Jeg er rimelig fornøyd jeg. Det er et kredittkort liksom. Nå har jeg fått grunnpoengene og jeg kan betale med det. Det er fjongt
![]() |
![]() |
#183 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Alle faktura ble betalt enten dagen de ble produsert eller på forfall. Hvordan klarer de da å sette ned grensen min til ca 35' i mars? Den dynamiske kalkulatoren der skulle jeg gjerne fått forklart av noen som ikke er helt ferske kundebehandlere ansatt rett fra den svenske videregående skole.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det er jo ikke enormt stort det han nevner. 125k på en måned er ikke så mye egentlig.
![]() |
#186 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som vet om man kan si opp nye amex elite etter CT er opptjent og fortsatt ha mulighet til å benytte CT senere i år? Eller må man ha et gyldig Amex kort for å booke CT?
Det er så mye problemer med Amex og jeg har allerede en CT, så tror jeg gir F i hele Amex og hopper over til SAS Mastercard inntil Dnb kommer på banen igjen med en tilsvarende CT løsning.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Jeg har nå fått faktura fra Amex etter å ha brukt kortet i utlandet, og de har lagt til en "avgift" på hver eneste transaksjon. Dette har medført at f.eks. hotellregningen har blitt ca. 50 kr. dyrere enn den skulle ha vært.
Heretter kommer jeg til å bruke andre kort i utlandet. Amex-kortet vil heretter kun bli brukt i Norge ved bestilling av flybilletter, hotell, o.s.v. Skjønner ikke Amex at disse "avgiftene" fører til irritasjon blant brukerne, og at vi som brukere trekker kortet sjeldnere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Flyer
|
![]() Quote:
Bruker jeg f.eks. Visa eller Mastercard i utlandet, får jeg bedre kurs og ingen "avgift" i tillegg. Derfor kommer jeg ikke til å bruke Amex i utlandet mer, så sant jeg ikke må. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Newcomer
![]() Join Date: Feb 2017
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#191 | |
Joker
|
![]() Quote:
Hvorfor de skal ha et valutagebyr er et godt spørsmål, bankene har ingen ekstra kostnader ved at du betaler i annen valuta enn NOK, så det er ikke annet enn gebyr som har vist seg allment akseptert. Det eneste kortet tilgjengelig for nordmenn uten valutagebyr er såvidt jeg vet Revolut (men mener de har enkelte unntak i helger o.l.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mener å huske Dnb amex hadde 1,75% men de prosentene var bakt inn i transaksjonen, mot at nye amex nå synliggjør dem.
Sånn sett er det ikke mye forskjell på gamle og nye amex, men jeg også har blitt veldig tilbakeholden til bruk i utlandet. Problemet er at det er ofte der jeg gjør de store handlene som sikrer en CT... |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men denne avgiften betaler man uansett hvilket kort man bruker. Men noen untakk som Revolut og co. Men alle norske kort har vel ca dette i avgift. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Flyer
|
![]()
Hvis jeg tar ut kontanter i utlandet med et eller annet kort, enten det er Visa, Mastercard eller andre, kommer det et tillegg, men jeg har aldri fått det hvis jeg betaler på et hotell en restaurant eller annet med noen av de to kortene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
«Tillegg» er jo innbakt i prisen. Det er en grunn til at det er god business å drive med kredittkort selv men kunder som betaler i tide ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Flyer
|
![]() Quote:
Visa er altså billigere, og derfor vil jeg ikke bruke Amex i utlandet heretter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
VISA/MasterC gir deg som regel bedre kurser. Har sammenlignet dette selv tidligere og sett forskjellen. Nå kan det da diskuteres hvorvidt det lønner seg å betale litt mer ved bruk av amex og samtidig få 20% EB poeng og CT..... Noen steder må de jo tjene inn den CT'en og de poengene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ah, sånn å forstå, nok et argument for at det var riktig av meg å si opp alt av Amex
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Summen som står på utskriften er inkludert gebyret. Totalt sett betalte jeg mellom 0,1 og 0,2 øre mer per dollar for amex enn for MC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kort rapport fra SAS Ireland LIN - ARN | SBT | TripReports | 32 | 21-05-2018 16:16 |
SAS med nytt PointEarner-kort | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 08-02-2013 19:02 |
Nytt UA MP kort? | SQ 777 | Småprat | 11 | 06-02-2013 19:10 |
Kan kort fra SpendOn brukes på sas.no? | sarpingen87 | Småprat | 5 | 30-12-2012 11:16 |
Nytt Visa kort og E-Tickets | Bll spotter | Flyforum | 20 | 07-03-2009 10:53 |