![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mener å huske Dnb amex hadde 1,75% men de prosentene var bakt inn i transaksjonen, mot at nye amex nå synliggjør dem.
Sånn sett er det ikke mye forskjell på gamle og nye amex, men jeg også har blitt veldig tilbakeholden til bruk i utlandet. Problemet er at det er ofte der jeg gjør de store handlene som sikrer en CT... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
Men denne avgiften betaler man uansett hvilket kort man bruker. Men noen untakk som Revolut og co. Men alle norske kort har vel ca dette i avgift. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Hvis jeg tar ut kontanter i utlandet med et eller annet kort, enten det er Visa, Mastercard eller andre, kommer det et tillegg, men jeg har aldri fått det hvis jeg betaler på et hotell en restaurant eller annet med noen av de to kortene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
«Tillegg» er jo innbakt i prisen. Det er en grunn til at det er god business å drive med kredittkort selv men kunder som betaler i tide ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]() Quote:
Visa er altså billigere, og derfor vil jeg ikke bruke Amex i utlandet heretter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
VISA/MasterC gir deg som regel bedre kurser. Har sammenlignet dette selv tidligere og sett forskjellen. Nå kan det da diskuteres hvorvidt det lønner seg å betale litt mer ved bruk av amex og samtidig få 20% EB poeng og CT..... Noen steder må de jo tjene inn den CT'en og de poengene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kort rapport fra SAS Ireland LIN - ARN | SBT | TripReports | 32 | 21-05-2018 16:16 |
SAS med nytt PointEarner-kort | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 08-02-2013 19:02 |
Nytt UA MP kort? | SQ 777 | Småprat | 11 | 06-02-2013 19:10 |
Kan kort fra SpendOn brukes på sas.no? | sarpingen87 | Småprat | 5 | 30-12-2012 11:16 |
Nytt Visa kort og E-Tickets | Bll spotter | Flyforum | 20 | 07-03-2009 10:53 |