Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-02-2019, 08:29   #1
Wahoo
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
Default Re: Norwegian 2018 tall

Jeg snakker selvsagt om verdien av aksjene. En aksje som stiger er en god investering, en som synker er en dårlig. DY steg vel frem til 2016.
Og det er vel ikke usannsynlig at de vil stige fremover igjen.

At et selskap betaler utbytte er jo heller ikke nødvendigvis positivt for aksjonærene på sikt, da dette tærer på egenkapital og likviditet. Og
det har ihvertfall ikke et flyselskap som DY som er utrolig kapitalkrevende med de voldsomme ekspansjonsplanene de hadde/har særlig godt av,
de trenger all den cashen de kan få frem til ekspansjonsfasen er over.

Når det gjelder hva Kjos evt sa for 7 år siden, så kan jo dette ha vært FØR man bestemte seg for den crazy planen og bestilte200+ fly?
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him.
Wahoo is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2019, 09:01   #2
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 585
Default Re: Norwegian 2018 tall

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post

Når det gjelder hva Kjos evt sa for 7 år siden, så kan jo dette ha vært FØR man bestemte seg for den crazy planen og bestilte200+ fly?
Intervjuet var i forbindelse med at Kjos hadde bestilt fly med en listepris på 127 milliarder kroner samme uke
Rland is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2019, 09:59   #3
hlorange
Flyjunkie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bergen/Oslo, Norway
Posts: 249
Default Re: Norwegian 2018 tall

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Jeg snakker selvsagt om verdien av aksjene. En aksje som stiger er en god investering, en som synker er en dårlig. DY steg vel frem til 2016.
Og det er vel ikke usannsynlig at de vil stige fremover igjen.
En aksje som stiger *kan* være en god investering, såfremt man selger aksjen på et tidspunkt der den er verdt mer enn man kjøpte den for. De som kjøpte NAS på en høyere kurs enn dagens, var med på oppturen og nedturen, og fremdeles sitter med aksjene i dag, hvor mye penger har de tjent? Nada.

Litt viktig å skille snørr og bart mtp aksjehandel

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
At et selskap betaler utbytte er jo heller ikke nødvendigvis positivt for aksjonærene på sikt, da dette tærer på egenkapital og likviditet. Og
det har ihvertfall ikke et flyselskap som DY som er utrolig kapitalkrevende med de voldsomme ekspansjonsplanene de hadde/har særlig godt av,
de trenger all den cashen de kan få frem til ekspansjonsfasen er over.
Det er selvsagt, men det var ikke tema her.

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Når det gjelder hva Kjos evt sa for 7 år siden, så kan jo dette ha vært FØR man bestemte seg for den crazy planen og bestilte200+ fly?
Det er vel ingen unnskyldning. Ganske ille dersom man signaliserer noe en dag, og deretter impulsivt fyrer av en megaordre, vel vitende om at lovnader fra måneden før om utbytte ikke kan bli en realitet på mange år.

Last edited by hlorange; 01-02-2019 at 10:13. Reason: +impulsivt
hlorange is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegians Januar tall 2018 BraathensSafe1985 Flyforum 4 08-02-2018 11:17
Norwegian og SAS på LAX - tall BraathensSafe1985 Flyforum 2 07-10-2017 16:35
Norwegian tall for nov 2012 branserud Flyforum 19 09-12-2012 13:41
Norwegian tall nov 2005 LN-HAT Flyforum 17 09-12-2005 18:47
Norwegian juni-tall Tu-154 Flyforum 1 08-07-2005 11:27


All times are GMT +2. The time now is 17:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.