![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg valgte å ikke bli overført til nye Amex, men har fortsatt CT-en opptjent i 2018 i behold (gyldig til 15.01.2020).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Samme konklusjon og CT status på meg. Så om ikke lenge så klippes alle Amex kost her i huset |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
"limit" baseres på historisk bruk, uten at jeg fikk noe veldig god forklaring på hvorfor. Hos DNB var det derimot en fast grense. Den stanget jeg hodet i flere ganger og det irriterte meg ganske mye å ikke kunne ringe dem og vise til at jeg alltid hadde betalt på tiden men trengte mer enn 250k denne måneden. Med orntlig AmEx var det som regel null problem så lenge du hadde noe historie med dem.
![]() |
![]() |
#125 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Mitt reisefølge til Sør Amerika fant ut at det gikk ikke å ta ut penger i minibank mer. Amex kunne bare beklage og hadde ingen løsning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ble oppringt av en hyggelig dame hos amex i Sverige i går. Snakket tilnærmet perfekt norsk. Hun opplyste at jeg snart ville motta faktura for desember som var på 24K. I den forbindelse lurte hun på hvor mye jeg ønsket i månedlig "limit" da de hadde lite historikk på meg. (har hatt amex siden 93, så tydelig de ikke har fått overført noe data fra tidligere bruk) Jeg ville nemlig slik det var nå hatt problem med å bruke kortet utenlands (underforstått jeg hadde nå passert min månedlige "limit"). Jeg ba om 150k. Dette var ikke noe problem og hun skulle legge inn dette. Basert på historikk fra bruk fremover ville det ikke være problem å øke denne "limiten" ved et senere tidspunkt. Det ligger ikke inne noen form for regionsperre i kortet. Ble tatt litt på senga av denne oppringingen så fikk i grunn ikke stilt så mange spørsmål...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er vel noe GDPR og persondata begrensninger som gjør at «nye» Amex ikke får disse dataene fra DNB?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Da var første CTen på plass og jeg må si det nye kortet imponerer mer enn det gamle. Dagen etter nivået er oppnådd så er CT allerde tilgjengelig på SAS.no
Det at poengene blir overført daglig har jeg et ambvivalent forhold til. Nå blir det bare å få seg drage-kort og bruke det litt i jobb så er vel CTII her hvert øyeblikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som har gode tips til poengopptjening når man skal betale vanlige faktura? Håper å få brukt SAS MasterCard på det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Nå skal det ikke være noe spesiell grunn til at jeg fikk så lav grense da inntekt skal være god nok. Det kan derimot hende at jeg er såkalt "høyrisiko" pga en del millioner i lån.... Uansett så skulle jeg fått info om dette! Ang dette med kurs og gebyrer i utlandet; Snakket med en av de hos amex om dette og de sa at de ønsker å tydeliggjøre dette. Hvorfor er en annen sak. Det er nok ikke lurt her på berget tror jeg. Jeg har derimot en positiv sak (for en gangs skyld). Vekslingskursen jeg har fått er mye bedre enn forventet. Dnb bakte inn gebyrene i vekslingskursen som gjorde den ganske dårlig. Så jeg tror nok nettoeffekten av det økte gebyret med nye amex ikke blir så gal sammenlignet med hvordan det var før. Jeg har faktisk spart en del tusen på dette ifht dnb sine offisielle kurser på mine nylige handler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg har heller ikke fått registrert nytt nivå. Fikk 20' tier poeng poeng et par dager etter elite kortet var bestilt, men står fortsatt gammel status på profilen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På info-brosjyren som fulgte med Premium-kortet står det at SAS skal sende ut "et fysisk EuroBonus-kort innen utløpet av 2018". Noen som har fått dette? Er vel fremdeles kjekt å ha for å slippe inn i *A-lounger utaskjærs?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg fikk et i posten med utgått dato, ikke fått noen nye etter det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kort rapport fra SAS Ireland LIN - ARN | SBT | TripReports | 32 | 21-05-2018 16:16 |
SAS med nytt PointEarner-kort | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 08-02-2013 19:02 |
Nytt UA MP kort? | SQ 777 | Småprat | 11 | 06-02-2013 19:10 |
Kan kort fra SpendOn brukes på sas.no? | sarpingen87 | Småprat | 5 | 30-12-2012 11:16 |
Nytt Visa kort og E-Tickets | Bll spotter | Flyforum | 20 | 07-03-2009 10:53 |