![]() |
|
![]() |
#681 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#682 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var en tur i Barcelona. Skulle til Kristiansand med KLM, via Amsterdam. Pga forsinket fly ut fra Barcelona fikk vi beskjed om at vi ikke fikk gå om bord fordi vi ikke ville rekke Connection og at siste fly på kvelden som vi evt skulle tatt var fullt. Det endte med at KLM kjøpte billetter av Lufthansa til oss. Vil jeg kunne bruke Lufthansa billettene til å etterregistrere Eurobonuspoeng? (Er ikke medlem i KLM sitt kundeprogram)
|
![]() |
![]() |
#683 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er i hvertfall verdt et forsøk
|
![]() |
![]() |
#684 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Prævde å registrere et "krav" for kone i dag på SAS.no for en 7 timers forsinkelse til CDG grunnet kansellert fly.. Fytte rakkern for et ufattelig slitsom verktøy med mye "god dag mann økseskaft". De fikk det nesten som de ville ved at jeg nesten ga opp halvveis. På trass fortsatte jeg og etter 20-30 feilmeldinger og mye informasjon fikk jeg i det minste levert "kravet.
Så blir det spennende å se.. |
![]() |
![]() |
#685 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nesten så det er verdt å bruke de kommersielle aktørene som tar 25%.
#686 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Kan jeg da eventuelt bruke reiseforsikring? |
|
![]() |
![]() |
#687 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Fikk svar og 25.000 Eurobonuspoeng på fredag. Jeg syntes prosessen, skjemaet og responstiden var helt fenomenal jeg.
![]() |
#688 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi er alle forskjellige.. Jeg henger nok litt etter på en del IT verktøy og knotet unormalt mye med denne saken. Når alt var på plass kom pengene kjapt.
|
![]() |
![]() |
#689 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
https://www.theguardian.com/world/20...itaka-sakurada
![]() |
#690 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hei
Lørdag 17 november ble vi forsinket nesten 4 timer på en Norwegian charterflyvning HAU - LPA , og returen lørdagen etter forsinket nesten et døgn LPA - HAU . Dette er jo en strekning på over 3500 km om jeg ikke tar feil. Forsinkelsene skyldtes tekniske problemer med fly. Er det da slik at vi har krav på 400 euro pr flyvning i dette tilfellet? Norwegian ordnet forøvrig både mat og overnatting på en utmerket måte.
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history " Last edited by ClassOne; 27-11-2018 at 12:17. Reason: Ekstra info |
![]() |
![]() |
#691 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#692 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ja, kjøpt gjennom Ving. Men det var Norwegian som delte ut mat, overnatting og informerte om rettigheter på et skriv vi fikk på flyplassen. De henviste til deres egne nettsider (norwegian)
#693 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Spøk til side, det er vel bare å trokle seg igjennom nettløsningen til DY og ta det derifra! Jeg trodde i mitt stille sinn at det ikke hadde noe å si om det var en charteroperasjon, men det kan noen andre kloke hoder si noe om!
![]() |
#694 |
Newcomer
|
![]()
Har jeg krav på refusjon eller matpenger når SAS endrer til en betraktelig lengre mellomlanding? En mellomlanding i Hong Kong mai 2019 som opprinnelig varte 3t 20 min har nå blitt 7t.
Litt irriterende når jeg ser at SAS selger billetter på annen flight som følger opprinnelig skjema, og attpåtil selges den dag i dag til akkurat samme pris som jeg betalte for min. SAS sa at biletten ikke kunne byttes gratis fordi de bruker et annet selskap. Bilettbytte til basically det jeg opprinnelig kjøpte koster altså et par tusen (ca. 3000 om jeg husker rett). Litt vanskelig for meg å forstå som forbruker, har jo kjøpt via SAS, og "SAS er SAS". Spurte om jeg i det minste kunne få litt ekstra matpenger siden jeg må vente så mange timer, men det sa de jeg måtte prøve å klage til det innleide selskapet om i etterkant. Hørtes ikke så veldig overbevisende ut. |
![]() |
![]() |
#695 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() Quote:
Dette er så lenge til, så her har du ingen rettigheter dessverre. Mulig du kan avbestille å få igjen pengene, men siden de varsler deg så lenge i forveien har du ingen sak. Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
#696 |
Newcomer
|
![]()
Takk, var det jeg tenkte. Tips til hvordan jeg kan gå frem for å prøve å få avbestilt uten kostnad?
|
![]() |
![]() |
#697 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva står det i e-posten hvor flyvningsendringen varsles?
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#698 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Viktig informasjon til deg som skal ut og reise med oss. Bestillingsreferanse: xxxx Det har skjedd en endring på flyet ditt som påvirker din reise. Vennligst ta kontakt med oss så snart som mulig, så vi skal finne den beste løsningen for deg. Kontakt oss på telefon +47 2189 6400 |
![]() |
![]() |
#699 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Booket en tur med BA med Avios t/r GLA-LCY. Flyet blei såpass forsinket på grunn av tildeling av slot på grunn av tåke i London (2,5 time), at jeg ikke ville ha rukket avtalen min som var meningen med turen. Jeg valgte å ikke reise da det ikke var noen mening med å ta turen til London for artighets skyld, hun i loungen sa at jeg skulle ringe BA for å få refundert billetten, men de på kundeservice vil ikke gjøre dette.
Er jeg en sytepave, eller har jeg rett på å få refundert Aviosene + utlegg for skatter?
#700 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Teksten iflg. EU-reglene: Quote:
https://www.britishairways.com/en-gb...refund-options
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting, kansellering m.v.? (2019->) | Polaris | Reiseforum | 251 | 17-05-2025 23:59 |
Rettigheter ved streik | seatsniffer | Småprat | 10 | 28-10-2013 13:12 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |
Rettigheter ved ombooking | Blubird | Reiseforum | 4 | 13-04-2009 12:27 |