![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]() Quote:
Det setter jeg en øl på at det ikke er Dessuten ville det vært en konvertering og ikke en ny ordre |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,387
|
![]()
Og ruteprøvingsturneen går mot slutten. Chicago i dag, Atlanta i morgen. Desverre får jeg ikke med meg dette besøket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Ville nok heller ikke satt øl på at det er SAS som erstatter A350.
Men SAS har jo også 4 stk. A330ceo som trenger å byttes ut etterhvert. Mulig de konverterer A350 opsjoner til A330neo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 379
|
![]() Quote:
SAS har 4 stk 340 fra 2001 (ældste maskine er OY-KBI) og 3 stk. fra 2002. De 4 stk. 330ceo blev leveret i 2002-2004. Der er vel fortsat bedre økonomi i deres 330ceo end 340, hvis de blot skal operere på 8-timers ruter. Første 340 to go er jo sikkert RKP, men det bliver erstattet af en 330E. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,387
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
BOC Aviation bestiller 8 A330neo (antar -900) som skal leases til Lion Air
https://www.bocaviation.com/en/press...30neo-lion-air Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,116
|
![]()
David Neeleman forklarer hvorfor TAP valgte A330neo istedet for A350. Lavere pris og tilstrekkelig rekkevidde for TAPs rutenettverk var to viktige faktorer.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Da har EASA godkjent A330-900, så ligger da i rute for levering av første maskin til TAP neste måned
https://www.flightglobal.com/news/ar...30-900-452202/ Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Da har -800 testmaskinen fått montert motorer, så kan vel da om ikke lenge starte sertifiseringen
Bilde: Eurospot/flickr ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Ser ut som Rolls-Royce sliter med produksjonstakten på Trent-7000 motoren til A330neo, hvilket betyr Airbus ligger an til å levere langt færre fly i år enn tidligere planlagt. Dog vil første levering til TAP fortsatt trolig skje innen kort tid. I mens står det en rekke glidefly i TLS (som mange andre steder i verden)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
MEA går for A330-900, uten at det kommer helt klart frem om de skal bestille 4 maskiner eller om dette er maskiner fra et leasingselskap
https://www.flightglobal.com/news/ar...330neo-452983/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Da var A330-800 i luften for første gang. Flyet mange aldri trodde kom til å bli bygget
Foreløpig tynt med ordre, med 8 maskiner fra Kuwait Airways og en MoU på 2 maskiner fra Uganda Airlines https://www.flightglobal.com/news/ar...flight-453347/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,815
|
![]()
Litt interresant lesestoff her om hvorfor 800 ikke slår helt an. (Og utviklingen på 200/300 historisk)
https://leehamnews.com/2017/11/02/ai...0-not-selling/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
251 tonns MTOW varianten skal være klar fra midten av 2020
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
I tillegg til de 8 ordrene på A330-800 fra Kuwait, mottok også Airbus i oktober en firm ordre på 10 A330-900 fra en ikke navngitt kunde
https://www.flightglobal.com/news/ar...r-book-453523/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]() Quote:
https://www.reuters.com/article/us-a...e=businessNews Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,116
|
![]()
Forsinkelsene med Trent 700 og dermed også A330neo-programmet gjør at kundene begynner å bli ampre. Azul har kvesset klørne og er i "tøffe diskusjoner" med Airbus.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Første maskin blir levert TAP 26. November.
Quote:
__________________
Upcoming Flights: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Da var første maskin levert launch customer TAP. Maskinen er leaset fra Avolon, så rent legalt fikk de den først. TAP regner med å få levert ytterligere 2 maskiner i 2018.
https://www.flightglobal.com/news/ar...to-tap-453899/ Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus A380 - status og driftssetting | LTH | Flyforum | 322 | Yesterday 08:52 |
Airbus A321XLR - status | Someone | Flyforum | 145 | 23-02-2025 15:30 |
Qantas Airbus A380 - status | kristian | Flyforum | 28 | 02-10-2019 04:16 |
AirAsia X kjøper 55 A330neo | Trdfly | Flyforum | 3 | 17-12-2014 18:18 |