![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Det tilfelle jeg nevnte ovenfor var et eksempel på å være brysk og uhøflig. Har hatt flere episoder i Frankrike hvor jeg har truffet arrogante (uhøflige) kelnere, drosjesjåfører og noen andre som så litt ned på en hvis dem trodde du var en primitiv Amerikaner. Har reist på Paris i 30 år i forbindelse med jobben og sikkert vært der 100+ ganger, derfor får man med seg av godt og vondt, men som også tidligere sagt, mye vennligere folk ute på lansdbygda. Var blant annet stasjonert en stund på en flyplass som het Chalon Vatry ute i Champagne distriktet, der bodde man i en liten småby i ukesvis og som natt og dag i forhold til Paris. Kjørte også bobil rundt på lansdbygda fra Brittany til Paris noen år senere og merket forskjellen på kroppen: Fra bygd til storby, fra ferie til stress. Alle Parisere er ikke uhøflig, men kanskje litt mer utålmodig kan man trygt si.
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Har sør i Frankrike opplevd serveringssteder hvor de stempler alle som ikke snakker den lokale dialekten som utlendinger og gir dem dårligere service og snakker kun engelsk til dem. Var der sammen med ei fransk dame med mye mer normalisert fransk som ikke kunne noe særlig engelsk og hun var helt sjokkert. De nektet å snakke fransk med henne, men vi kunne høre at de snakket fransk til folk med bred lokal dialekt.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Planlegging av CMB-tur (var: "Rutevalg til CMB-tur - Cathay F vs Emirates F") | Peppep | Reiseforum | 40 | 08-06-2013 14:34 |
Nordmenns manglende høflighet ved boarding | krølle | Småprat | 75 | 17-12-2011 10:02 |
Ut på tur... | Martin | TripReports | 28 | 01-10-2007 01:20 |
Ut på tur 2... | Thomas | TripReports | 24 | 22-10-2006 23:05 |
Ut på tur | LN-KMS | Flyforum | 8 | 12-10-2006 20:03 |