![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Og om det er felles hvorfor har de da et annet felt med en annen markering ved siden av? Og er det slik at biler ikke har vikeplikt andre steder der hvor trekantene ikke er malt? Det er utrolig hva folk godtar uten at logikken er konsistent.
![]() |
![]() |
#2 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Du har rett i at det er utrolig hva folk tror de ser.
![]() |
![]() |
#3 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Jeg er vant til at sykkelbane er markert med rødt. Og jeg har tydeligvis den norske uvanen at jeg ønsker konsistente regler som det er mulig å forstå. Med rene gangfelt, kombinert gang og sykkelfeil og rene sykkelfelt ville jeg trodd at 3 varianter ville holdt, men det er veldig langt fra det vi ser i Nederland: 1) Brede sebralinjer. De er vanligvis hvite, men i Nederland finnes disse i flere varianter og i flere farger. a) heltrukne brede på tvers av fotgjengerfeil, som i Norge. b) Brede linjer på tvers med åpent felt i midten. c) Brede linjer langs fotgjengerfeltet. 2) Smale linjer på tvers av fotgjengerfelt med forskjellig lengde. Noen er ved fartsdump, andre ikke. a) forskjellig lengde på vegge sider. b) forskjellig lengde på kun én side. c) smalt eller bredt åpent felt på midten. 3) langsgående linjer på siden av fotgjengerfelt. Har sett 4 slike felt ved siden av hverandre på tvers av veien i et kryss. Hvorfor splitte gående og syklende i 4? Selvsagt også varianter her: a) stripplede linjer av forskjellig tykkelse. b) heltrukne linjer av forskjellig tykkelse. Og så har man selvsagt kombinasjoner av alle varianter ovenfor med eller uten trekanter forran. Og man skal heller ikke glemme at det er populært i Nederland med kunstprosjekter hvor man legger inn figurer og symboler i veibanen. Fortsatt enkelt og selvforklarende? ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Planlegging av CMB-tur (var: "Rutevalg til CMB-tur - Cathay F vs Emirates F") | Peppep | Reiseforum | 40 | 08-06-2013 14:34 |
Nordmenns manglende høflighet ved boarding | krølle | Småprat | 75 | 17-12-2011 10:02 |
Ut på tur... | Martin | TripReports | 28 | 01-10-2007 01:20 |
Ut på tur 2... | Thomas | TripReports | 24 | 22-10-2006 23:05 |
Ut på tur | LN-KMS | Flyforum | 8 | 12-10-2006 20:03 |