![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
God mandag fra YYZ hvor det fortsatt er søndag noen timer til.
En blåhalet A332 skal ta meg hjem over dammen. Om det står "velkommen" på mange språk, eller om det bare er en stjerne på halen vites ikke i skrivende stund. Hatt noen fine dager her i varmen, på tide å vende nesa hjem igjen. Satser på å sove mesteparten av turen. Ha en finfin mandag folkens! :-) Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
God mandag til dere også på en søndag fra PDX en av mine favoritt flyplasser i verden - den har alltid vært en favoritt, siden jeg første gang landet her i 1987 med en DC-8-73 fra Denver og lite visste jeg at hun som skulle bli min fantastiske kone vokste opp 15 minutter unna. Jeg trivdes godt i 1987 og i dag når det tok meg 4 minutter fra den lille italienerinnen droppet meg av, til jeg hadde en Hazy IPA med utsikt til bane med Rullesmak. Same procedure AS last Sunday, på vei til Cupertino, men Alaska har oppgradert maskinen til en 737-900 fra E175 og jammen er det smekkfullt, så selv om de ikke har super innovative Kjos, så vet AS «a thing or two» om å drive flyselskap, tjene penger og være snille (som f.eks. gi oss vår daglige IPA) og 32 benplass.
Ellers er det en trist helg her i USA, vi har mistet en meget stor statsmann, John McCain døde lørdag, en helt som kunne ha sluppet unna krigsfangenskap, men som ikke forlot sine medfanger og som ble karakterisert av Donald Trump (som selv jukset seg unna militær tjenesten i Vietnam) med at McCain var en Looser som lot seg ta til fange - hvordan noen klarer å drikke av en boks med Trumps Tryne på er ufattelig !! Heldigvis er det mange flere som McCain i USA enn det er Trumps - her i Portland vet vi godt hvem som vil prege oss......
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
PDX er en flott flyplass, men jeg liker meg best ved peisen på Atlantic Aviation.
![]() Fin dag her litt lenger øst. Ble både trehølere og 350’er, men mye bruk av feil rullebane. Men en av dagens hovedattraksjoner seilte inn rett foran meg ihvertfall. ![]() Ha en fin mandag. Mulig det dukker opp noen høydepunkter på Bildeforumet utpå mandagen en gang. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
Morn fra havet.
Det er fine dager (og nattevakter) når borestrengen går og går. Da kan vi senke skuldrene og ta livet litt mer med ro. Så, satt nettopp å søkte på en billett med Icelandair fra t/r Bergen til Seattle. De skal ha 21.000.- for en øko billett i midten av september. Hvem betaler en slik blodpriser for en vanlig øko billett? Nei, det selskapet har ikke livets rett med slike priser. Grøss og gru. Ha en ellers fin (blå)mandag der ute. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Glad mandag fra Røros. Klar for dagens oppgaver her på fjellet før den lille grønne tar meg til hovedstaden i ettermiddag. Blir som alltid en treningsøkt i kveld. Ha en bra start på uken der du er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra Sandaker. Ser ut som både Biltema og Gjenvinningsstasjonen må besøkes i kveld i forbindelse med flyttingen. Men først må det jobbes litt. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]() Quote:
![]() ![]() God mandags morgen fra Østfold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Morgen fra Stavanger. Sitter her med morgenkaffen. Om litt er det en tur til optikeren. Så får vi se hva resten av dagen bringer. ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flugmaður
|
![]()
Morn fra Islandet.
Blir en liten tur til Helsinki i dag via Snillfjord, ellers lite spennende. Ha en fin en :-)
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Haha. Tenkte ikke akkurat på det i skrivende stund. Men i ettertid ser jeg jeg jo den. Haha. Nuvel. Turen til optikeren endte med at vi fant ut at det kunne være en ide å lage en brille som muligens kan være til hjelp. Så da måtte jeg plutselig i gang med å teste brilleinnfatninger. Rimelig fort hjort. Gikk for de innfatningene som var betraktelig billigere enn de første jeg prøvde. Så får vi se om noen uker om det hjelper på. Stilig er jeg uansett. Så det er ingen ting å diskutere.
Ligger an til kylling og ris til middag her.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God temmelig blå mandag! Etter 2,5 ukes ferie på farten er det litt greit å være hjemme, men ble litt mange baller i luften på jobben i dag...
.... turen var framifrå. Godt planlagt med 8-9 dager i Varna, Svartehavets perle. Et par dager i Praha og Brno, og så nesten en liten uke i Wien, som jo har så mye å by på. Fint vær hele veien, mye god mat og drikke, men også en hel del skritt underveis, så man ikke er helt ødelagt. Muligens kommer det en rapport. God mandag ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God ettermiddag fra Klepp. Første dag på siste uke av vikariatet er gjennomført, og selv om det ble snakket om mulighet for forlengelse er ennå intet bekreftet. Så fint da at det dukket noe på SVG som det frister å søke på.
![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God ettermiddag fra Lillestrøm. Akkurat kommet oss hjem etter en flott tur over pytten med SK902. Hadde til og med en SAS legende i crewet. Nemlig hun som Savipix plukket ut til å lede MD80 charteren.
Deilig å være hjemme igjen... I 3 dager. Fredag bærer det til LA. Ha en fin en.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
God aften fra Bergen, her arbeides det kveldsvakt.
Har også fått booket meg noen pendler reiser og med det rykker en stadig nermere Diamant status, og det bare 4 måneder inn i nytt opptjenings år. I morgen går turen til Loen for noen dagers hygge. Ha en flott aften ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Ser ofte at andre er totalt utsolgt, Lufthansa med sine eldgamle brokete 747-400 er ofte oversolgt i Business Class....ta en titt på Portland eller Vancouver som alternativ - bruker selv ofte Vancouver og sparer fort USD 1000.00 En travel morgen i Cupertino - e n travel uke blir det før hjemreise på Torsdag, bare for å kjøre til Bend Oregon på Fredag.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fortsatt tirsdag men onsdag | RJon | Flyforum | 6 | 05-06-2019 15:06 |
Også Emirates merker oljepriser, men tjener fortsatt penger | Someone | Flyforum | 0 | 10-05-2012 11:33 |
Lavere men fortsatt bra overskudd for Swiss | Someone | Flyforum | 0 | 15-03-2012 09:31 |
airBaltic vokser - men har fortsatt mange ledige seter ... | FlightDeck | Flyforum | 1 | 09-03-2010 23:08 |
MD 87 - fortsatt i i drift, men hvor lenge varer det ? | 737-405 | Flyforum | 2 | 11-11-2009 20:41 |