![]() |
|
![]() |
#521 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
På påloggingssiden var det opplyst om at det kun var én ‘token’ for EBD/EBG/Business/Plus-passasjerer. Husker ikke nøyaktig ordlyd.
Men man kunne logge inn på andre enheter - noe som medførte at den tidligere påloggede enheten mistet nettilgangen (hvis du skjønner hva jeg mener...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Basert på erfaring etter (i skrivende stund fortsatt pågående) flyreise OSL-CPH-ORD kan jeg da konstatere følgende: På fly med ny wifi-løsning (med påstått fantastisk hastighet, kapasitet og dekning) gir SK deg én aktiv forbindelse til internett pr navn og bookingref - med mindre du kjøper ekstra pålogginger/tokens. På A330/340-ene med ‘gammelt’ (og ofte nær ubrukelig) nett kan du logge på med så mange enheter du måtte ønske med samme navn og bookingref....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#525 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Jeg ser ikke noe stort problem i at de begresner det til en device. Hadde jo vært fint å ha det både på telefon, pad og pc. Men hvis alternativet er at alt går sakte fordi hele flyet "misbruker" nettet så kan jeg leve med det.
De fleste telefoner er jo veldig mye mer aggresive på wifi enn på mobilnettet. Lukter de wifi så skal de laste ned oppdateringer til programmer og alt av apper får data i bakgrunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Burde de ikke begrense til en device på de gamle, dødstreige nettene, også? For at flest mylig passasjerer får best mulig utbytte av tydeligvis svært begrenset båndbredde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Nei, men det var min tanke også. Virker ulogisk å begrense det på det ‘nye og fantastiske’ nettet når man ikke gjør det på det ‘gamle og trege’ nettet. Men jeg ser påloggingsportalene er helt ulile, så det ligger nok noe i hva som støttes og ikke støttes av systemene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Vil tro de begrenser det til en dings også så man ikke skal dele med hele familien/reisefølget.
![]() |
#531 |
Wondering...
|
![]()
Nogen som har en opdateret liste med maskiner med Wifi?
Kan se at 2 af 4 319'ere har Wifi dome nu, men rest af selskabet har jeg ikke meget styr på...
![]() |
#532 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
https://norspotter.wordpress.com/sas...binretrofitsh/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Wondering...
|
![]()
Tusind tak! Så har jeg lidt at jobbe med når jeg skal opdatere mine SAS AI repaints til Flight Simulator.
![]() |
#534 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Fløy til Las Palmas nå nylig, og da med internett om bord den ene veien. Internett var imidlertid ikke tilgjengelig da vi fløy over Nordsjøen og Atlanterhavet. Jeg er ikke så opptatt av å ha nett når jeg flyr, mer enn nok tid på skjerm ellers, men det var litt skuffende at det ikke fungerte bedre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Litt om Inmarsat sitt GX Aviation Internett som kommer på SAS sine A350 maskiner
https://www.inmarsataviation.com/en/...broadband.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]() Quote:
Nå blir det endelig en bra fungerende internett på long haul hos SAS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Short-haul internett fortsetter å være ustabilt, da mener jeg preget av store områder hvor det er "utenfor satelitt dekning". Vanskelig å tro at det ikke er satelitt dekning i f.eks. Nordsjøen eller Biscayabukten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
https://www.eutelsat.com/files/PDF/b...-Solutions.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SAS har inngått avtale om levering av WIFI på A321LR maskinene samt den nyeste A330 maskinen. Dette kommer i tillegg til A350-flyene som det allerede eksisterer en avtale på.
https://paxex.aero/2019/09/sas-a321l..._campaign=3316 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Tok fire turer mellom Trondheim og Oslo i august, og på alle turene var nett om bord så godt som ubrukelig fordi vi var utenfor dekning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Novair - status om regularitet (2017-tråden) | Someone | Flyforum | 41 | 06-07-2017 22:59 |
SAS snart klar med ny flystrategi | janusk | Flyforum | 71 | 13-10-2011 09:43 |
Panasonic ser 'massiv etterspørsel' etter inflight internet. | LN-MOW | Flyforum | 1 | 12-08-2011 11:12 |
SAS snart klar med flysurf | Farmer | Flyforum | 3 | 05-10-2004 09:21 |