![]() |
|
![]() |
#621 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Er japanerne «pirkete» eller korrekte? Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#622 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I min verden er «pirkete» et mer negativ ladet ord selv om det kanskje står sammen i synonymordboken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#624 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Du legger opp til at du mener japanerne er pirkete, Dvs vanskelige, og dermed mest trolig ikke vil gjøre endringer som du vil, som du antar er mot regelverket. Synes du det er riktig?
Sent from my iPhone using Tapatalk
#626 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Til andre mer oppegående medlemmer her inne, har jeg reist mye i Japan og liker både landet og menneskene. Det er mange fordeler med at man følger regelverket. |
|
![]() |
![]() |
#627 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for den du!
Ha en fin kveld. Sent from my iPhone using Tapatalk
#628 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Jeg har selv tidligere fått forandret destinasjon på bagasjetag`en så jeg har fått ut bagasjen der jeg har "hoppet av". Dette har skjedd pga forandringer i reiseplaner, blitt utkalt til annen destinasjon av jobb etc. Aldri fått nei på det når jeg har forklart hvorfor. Du kan bare si til dem i innsjekkingen i Tokyo at du nettopp har fått vite at du m¨å være på et møte i Berlin i morgen, og derfor må forandre billett fra CPH. Be så om at de kun tagger kofferten dit da du enda ikke vet hvilket fly du skal ta derfra. Ordner seg garantert! Kim |
![]() |
![]() |
#629 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Jeg vil også tro det ordner seg. Jeg har bedt om delvis tagging noen ganger ifm. med nattstopp, da var det bare å si ifra. Men jeg er usikker på regelverket. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#630 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva med å be flyselskapet/reisebyrå om å kansellere siste leg av reisen?
#631 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Bare be de sjekke deg inn til København og ikke lenger. Du trenger ikke noe videre forklaring enn det.
|
![]() |
![]() |
#632 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#633 |
Newcomer
|
![]()
Jeg nevnte for noen postinger siden (https://forum.flyprat.no/showpost.ph...&postcount=611) at jeg at jeg hadde en lang reise til USA hvor jeg ble mer enn 24t forsinket fordi Lufthansa hadde teknisk feil på innkommende fly til Gardermoen som skulle bringe oss til Frankfurt (hvorpå vi ikke rakk connection til USA).
Jobber nå via Forbrukerrådets sider for å sende inn krav. Dette var en UNITED flight men operated (and fuc*** up) by Lufthansa. Skal jeg da sende kravet til Lufthansa eller til United? Eller kan jeg velge? Sitter med en følelse at det blir enklere å ta dette med Lufthansa. Noen som vet eller kan anbefale i den grad jeg kan velge? |
![]() |
![]() |
#634 |
Upgrade me....
|
![]()
Hva med å bare begynne her: https://www.lufthansa.com/cmn/en/passenger-rights
Skal vel være grei skuring. Lykke til! |
![]() |
![]() |
#635 |
Newcomer
|
![]()
Hadde forleden en uforutsett hending der jeg møtte opp på flyplassen for en sydenreise, men det viste seg at passet hadde gått ut på dato! Jeg hadde fått billett med ugyldig pass med andre ord i innsjekking men ble stoppet i gaten da de så at passet hadde gått ut. Dette var pinlig siden jeg hadde god tid tidligere for å få nødpass.
Så spørsmålet mitt er om jeg kan kreve tilbake statlige skatter og avgifter fra en pakketur ? Har bare sett dette for SAS og Norwegian men charteroperatørene betaler også flyplassavgifter som jeg burde fått refundert siden jeg ikke fikk være med flighten. |
![]() |
![]() |
#636 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Jeg har en booking med SK/SQ med avreise 28/07 med SK864 til ARN 08:05-09:00, og videre med SQ361 kl 10:25. Nå har det seg slik at SK har tatt bort 864 og erstattet med 484 avgang 09:00-10:05, kun 20 min connection der borte. Sjekker Manage my booking på Singapore Airlines, så står det at reisen min nå starter fra ARN, fjerna OSL-ARN pga altfor kort connection.
Bookingen er gjennomført hos Kilroy. Venter forsatt på hva de skal komme med alternativer. Kan jeg kreve slik at jeg kan dra allerede den 27/07 til ARN og få hotell dekket av flyselskapet/reisebyrå?
#637 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Be om en annen by. Da slpper du Moskva.
|
![]() |
![]() |
#638 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Hva svarte du på nå? Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#639 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Posten over, be om annen reiserute til SIN, da ARN-SIN går via Moskva
|
![]() |
![]() |
#640 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Jeg ble kontaktet nå av Kilroy, blir rerouta via CPH. Har takket ja til endringen, men spurte om muligheten om å bli endra til 2.40h connection isteden for 1.10h. Vet ikke hvordan 1.10h er i CPH, men det er sommer så føler litt stress. Håper SAS sier ja. Vel, der mister man muligheten til å fly SQ A350.
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting, kansellering m.v.? (2019->) | Polaris | Reiseforum | 251 | 17-05-2025 23:59 |
Rettigheter ved streik | seatsniffer | Småprat | 10 | 28-10-2013 13:12 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |
Rettigheter ved ombooking | Blubird | Reiseforum | 4 | 13-04-2009 12:27 |