![]() |
|
![]() |
#481 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Du må ha en dobbeltside ja - de limer visumet på den ene siden og stempler den andre. Et kinesisk visum ser sånn ut: https://fthmb.tqn.com/axuYwGLJfD_3mY...15d9b4a3a8.jpg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Evt så er det tilfeldigheter, Frankrike er jo medlem av Schengen så det betyr ikke nødvendigvis at de har grensekontroll hele tiden til enhver tid. Det kan godt hende de bemanner dem når de er ute etter å sjekke noen personer litt ekstra etc - det er jo mye som skjer bak scenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Situasjon: kina visum i nåværende pass, trenger nødpass for å fly hjem til Norge fra portugal. Kan man deretter reise til Kina med nødpasset og visa i gamle passet?
Vet at det ihvertfall tidligere har funket å ha visum i gammel pass selv om man har fått nytt pass, men hva med nødpass? |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det er bare mulig å reise inn i Kina på ordinært pass og diplomatpass. Nødpass, reisedokument for flyktninger (grønt reisedokument) samt reisedokument for personer med opphold på humanitært grunnlag (blått reisedokument) kan ikke brukes for innreise til Kina. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er ikke nødpass engangs?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
takk, han det gjelder er svensk men bor i Norge. Andre tips for å komme seg hjem til Norge fra Portugal uten pass?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Se "Uten pass i Schengen"-tråden: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=99497 Jo, og det ordinære passet ugyldiggjøres normalt når nødpass utstedes. Men vedkommende som omtales her er svensk å da bør jo regler m.v. sjekkes ifht det
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 04-05-2018 at 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Så er jeg litt redd jeg blir en av de tullingene som ikke har sjekket passene godt nok..
Har et spørsmål om fire-åringen - Vi reiser ut av Norge 5 juli og ut av USA 31 juli men lander i Norge 1 August. Så ser jeg at passet hans går ut 17 januar 2019. Blir det tull med ESTA, USA osv? Det kom ikke opp noen "feilmelding" da jeg la inn passinfo på SAS.No |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Noen websider sier at for ESTA det holder å være gyldig innreisedato, andre sier planlagt utreisedato og på de offisielle sidene er det vanskelig å finne svar.
![]() |
![]() |
#491 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Jeg sjekket med SAS samt ringte US Embassy og de sa det gikk greit... Nå var det like før jeg måtte bite i meg en tre-fire tusen kommentarer jeg har hatt om bønder på Gardermoen som syter over lang ventetid på nødpass i fellesferien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
For ESTA gjelder at ESTA må være gyldig ved innreise, og det står også på de offisielle sidene: Quote:
Quote:
Passets gyldighetstid har lite med ESTA å gjøre, annet enn at ESTA ikke gjelder lenger enn et pass er gyldig. Forøvrig står det mye om ESTA i ESTA-tråden ![]() https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=84297
![]() |
![]() |
#493 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#494 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#496 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Nei, det er såvidt jeg kan se bare en anbefaling å søke minst 72 timer på forhånd og ikke en strikt grense.
![]() |
#498 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er mulig å søke etter at du har kommet til avreiseflyplassen, men det er ikke noe jeg anbefaler. Jeg har opplevd at ESTA ble godkjent bare 2 minutter før innsjekk stengte for et eldre ektepar. Men jeg har også opplevd at svar uteblir selv etter at flyet har reist, og den reisende ikke fikk reise på grunn av dette....
![]() |
#499 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Greit å søke ESTA i så god tid som mulig. Litt kjipt om den av en eller annen grunn skulle bli nektet
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg skal til Asia med madammen i juli. Vi har lagt opp til en rundtur med Vietnam (rett under 14 dager), Kambodsja (krysser grensen med buss), Thailand (krysser grensen med fly fra Kambodsja) og Singapore (krysser grensen med fly fra Thailand).
Vi skal være lengst i Vietnam, 12 dager. Er det noen av disse vi må søke visum for på forhånd? Finner litt diverse informasjon, greit å få en "avklaring" fra dere som har vært der før, hehe. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om navn på billett og/eller pass (hovedtråd) | MissMe | Reiseforum | 159 | 16-11-2024 18:35 |
Visum/passregler hovedtråd (del 1) | Concorde | Reiseforum | 353 | 29-09-2014 07:55 |
Nepal, pass, visum. | Eirik | Reiseforum | 5 | 12-10-2011 23:24 |