![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Hvor mange CFM 56 motorer er der i drift i denne verden, og hvor mange har fejlet igennem tiderne..
Jeg tror man vil se at det er en yderst driftsikker motor.. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,194
|
![]() Quote:
Uten tvil, men kanskje du skal lese artikkelen en gang til hvis du mener den sier den ikke er det? Poenget de ser på her er hva som skjer når den ryker og hvorfor det blir en «uncontained» hendelse, mens testene som har blitt gjort har visst noe annet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() Quote:
Vi kan vel bare forestille oss hvordan utfallet ville vært om pilotene ikke trente på motorbortfall. Jeg løper ikke maraton for jeg er ikke trent. Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,504
|
![]()
Og da har FAA beordret at motorer med over 30.000 cycles skal inspiseres innen 20 dager.
https://www.nytimes.com/2018/04/20/b...-accident.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 466
|
![]()
Og da skal vel alle versjoner av 7B skal sjekkes - cycles er nøkkelen. Ref Stones post #23.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,869
|
![]()
Jeg ser flere artikler/hint blant annet på fjesboken om at omtrent alle passasjerene hadde på maskene feil og er ergo ignorante og dumme.
Når nesten alle passasjerene ikke har fått med seg/forstått sikkerhetsinstruksjonene så er det vel heller et annet sted det går galt? Hvis ingen i klassen forstår matte så er det KO ofte systemet og/eller læreren som må se litt på hvordan man gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 511
|
![]() Quote:
Litt usikker. Man demonstrerer det både visuelt og med tale før HVER avgang. Man må faktisk ta litt ansvar som passasjer for å ta til deg informasjon også. Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
[ Last edited by tdb; 21-04-2018 at 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,869
|
![]()
Det må de, men når 90% ikke gjør det så er det jo noe som ikke fungerer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 495
|
![]()
Jeg har flydd en del, og faktisk ofte fulgt med på sikkerhetsdemoen, til og med fått med meg at masken skal over nesen. Det gir jo fullstendig mening.
Men, jeg har på en måte alltid tenkt at maskene har en utheving e.l. på en side som skal over nesen. På mange måter slik mange andre masker man ser, f.eks. i helsevesenet eller bruker når man maler og herjer med kjemikalier. Og dette til tross for at jeg har sett bilder av maskene på fly mange ganger og da som sagt fulgt med på demoen. Dette er ikke noe ukjent fenomen, man danner seg bilder av mye rart basert på erfaring, og avviser avvik. I dette tilfellet er da maskene på fly avviket. Så jeg er søren meg ikke sikker på om jeg i en stresset situasjon hadde klart å ikke rote det til selv... Jeg håper jo at jeg hadde tenkt klart, men er ikke så selvsikker som mange her inne og på andre forum virker å være. En annen sak er at mange virker å oppfatte dette som et nytt problem, men er det virkelig det? Eller er det først nå folk har bilder og kan vise at folk bruker de feil? Update; googlet litt og ser som forventet at de fleste av maskene er helt runde, men det finnes noen få som har et design som tydelig viser at ene siden skal over nesen. Last edited by RescueMe; 21-04-2018 at 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 350
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=Vfjt_KL6-m0
Intervju med fyren som streamet på Facebook. Viser seg at han kjøpte WiFi-tilgang etter at motoren hadde eksplodert. Blir også vist hvordan man egentlig skal bruke oksygenmasken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]() Quote:
i sikkerhedsdemonstrationen. Mig! De øvrige pax havde travlt med at læse deres mails og alt muligt andet, som de havde lastet ned, inden de gik om bord! Så det må være dem, der er noget i vejen med! Det skal lige nævnes, at jeg før i tiden selv gjorde er stort nummer ud af at ignorere sikkerhedsdemonstrationen, sikkert for at give til kende, at jeg var en erfaren flypassager, og mig kunne de ikke fortælle noget! What a spoiled little bitch I was! Det var vist forumisten Gandalf, som engang skrev, at han altid tog venlig øjenkontakt til den c/a, som briefede pax! Og at det undertiden kastede en ekstra kop kaffe eller genstand af sig! Sådan er det! De fleste vil gerne forsikres om, at deres jobs er påskønnet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,194
|
![]() Quote:
Samtidig gikk det jo bra med alle som tok den på feil..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,504
|
![]()
Maskene er ikke logisk utformet. Derfor gjør folk slik. Men puster mann inn med munnen og ut med nesa så går det helt fint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,630
|
![]()
Er det noen god grunn, bortsett fra økonomi, til at maskene er runde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,244
|
![]()
Kan tenke at det er så man slipper å stresse med å finne riktig vei når man skal ta den på. Nå er den universal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Vet vi at folk brukte maskene feil da de trengtes og det var oksygen i dem, eller er alle bildene tatt etter at oksygenet var brukt opp, flyet var i lavere høyde og det ikke lenger var behov for maskene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 511
|
![]() Quote:
Kanskje alle har hypoxia og at det bare er rør og fjas med alle sammen? Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
[ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
一期一会
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=3TA8...ature=youtu.be
Last edited by Someone; 07-05-2018 at 14:58. Reason: Fikset link |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 163
|
![]()
Første pressebreif med NTSB styreleder (17. April):
https://www.youtube.com/watch?v=JxNS8H63oAc
Andre pressebrief med NTSB styreleder (18. April): https://www.youtube.com/watch?v=EL5eMVGz5gk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,194
|
![]()
Antar den har fått ny motor når den nå er sendt til Paine Field for reparasjon. FL400, så da er nok vinduet tett også
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
American Airlines med motoreksplosjon i Glasgow 07SEP18 | RJon | Flyforum | 4 | 08-09-2018 14:44 |
Southwest med nye farger | Someone | Flyforum | 9 | 18-09-2014 13:31 |
Southwest med ny logojet | Someone | Flyforum | 25 | 06-03-2009 12:35 |
Southwest med wi-fi | LN-MOW | Flyforum | 0 | 12-10-2007 00:18 |
Motoreksplosjon paa AA 767 | LN-MOW | Flyforum | 19 | 05-06-2006 21:57 |