![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,503
|
![]()
Under en motortest av en AA 762 i LAX, oppstod det en kraftig eksplosjon og brannmanskapene ble umiddelbart tilkalt. Det var kun mekanikere ombord i maskinen.
Ser ikke pent ut ... http://www.airliners.net/open.file/1055376/L/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Ikke bra, men godt at det kun var ytre skader
Flyet blir vel ikke avskrevet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann Leorim
Quote:
Problemet er at Boeing ikke lager B767-200 lenger og det er vanskelig å få nye deler. Vi hadde en "mindre" skade på en B767-200 for en stund siden og måtte få noen deler fra et kanibalisert fly. Da får vi ønske våre venner hos AA's RAMS team lykke til... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,503
|
![]()
762 er da fortsatt iallefall teoretisk i produksjon .. ?? De beroemte tankerene er jo 762 ..
Dag sendte meg noen bilder - her er noen av dem ... Her har en turbindisk 'satt' seg i nabomotoren ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,503
|
![]()
En til ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,503
|
![]()
En til ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,503
|
![]()
.. og til slutt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Her har man også et tilfelle der mekanikere mistet kontroll under engine runs..... En TG MD11 raser inn i en A300 i BKK. Utrolig historie..... TG MD11 runs out of control
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,378
|
![]()
WOW! Den 767`ern er vel avskrevet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
![]() Nei, se på kantene rundt disken på bilde to - de er brettet utover. Med andre ord, disken var på vei ut, men kom ikke lenger enn den sitter (har jeg sett for mye accident investigation på Discovery?) ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]() Quote:
Synd at så små skader skal være nok for at ett fly blir avskrevet (synes eg ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
- Bildene viser motor nr 2, altså på høyre ving, og det var jo ikke der det brant, eller hva? - Se inn i motoren... Den delen hører ikke hjemme der, og kommer fra den andre motoren... Tipper at det er merker på bakken under flykroppen etter den delen jeg... "My 2 cents" som det heter så fint... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,275
|
![]()
Er bildet fjernet? Får ikke frem noe på linken til MOW.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,503
|
![]()
Kenneth har rett, og Dag poengterte ogsaa dette spesielt.
Blubird ... proev F5 .. ?? Bildene er attachments, saa de er paa samme server som forumet .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,275
|
![]()
Tenkte på A.net-linken din:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Jeg får korrigere meg selv:
Delen HAR gått igjennom nedre del av kroppen, noe disse bildene viser, i tillegg til at delene ser ut til å ha laget flere hull i vingetankene... ...og som det nevnes på PPRuNe så kan jo ikke dette være bra for ETOPS? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Blir motorene kjørt hardere ved en test enn ved en normal take/off ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
KennethGS Dette har nok ingen direkte innvirkning på ETOPS... selv hva "spekulantene" på PPRuNe sier...
![]() Leorim Quote:
Jeg vil ikke spekulere på hva som gikk galt her, og jeg kan ikke se om det er T1 eller T2 disken som røyk, men da alle delene kan samles er det lettere å finne hvordan og hvorfor disken sviktet. En av mine første jobber i Continental var å samle opp bitene av en CF6-50C2 fra en av A300'ene våres langs rullebanen i Denver da T1 disken røyk under avgang... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,378
|
![]()
Dag! Var det på Stapleton du plukket deler?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
American Airlines med motoreksplosjon i Glasgow 07SEP18 | RJon | Flyforum | 4 | 08-09-2018 14:44 |
Southwest med motoreksplosjon 17APR18 | dc-8-63 | Flyforum | 60 | 06-05-2018 16:30 |
Britannia 767, Premiair A330 og Spanair 767 modeller | ENGM/- | Samlerhjørnet | 0 | 13-04-2015 12:01 |
OSL 20.04 - SAS 330/340 (med bilder inni), Continental 767 og TUI 767 | tafpl | Bilder & foto | 30 | 25-04-2010 13:13 |
Breaking news: Litt action paa ORD, UA 767 evakuert via slides | Tommy777 | Flyforum | 11 | 03-01-2008 23:38 |