Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-03-2018, 02:52   #1
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Default God lørdag morgen!

Så har man kommet seg fra Chiang Mai til Phuket. Kunne selvfølgelig flydd AirAsia eller Bangkok Airways direkte med A320, men siden man er flyprater ble det heller Thai med A333+B773 Kult med widebodies på innenriks. Er installert i et stort rom med poolview på Holiday Inn Resort. Dette var en av de første store resortene på Patong (1987), men holder fortsatt god standard. Lettskyet, pent vær og behagelig temperatur. Kraftig vind i går kveld, men er nå nede i laber bris. Får vel prøve strand eller basseng snart. God helg!
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2018, 05:04   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: God lørdag morgen!

Glad lørdag fra Ris. Stille og rolig i huset og i kopp og kropp er det nå kaffe. Nyhetene leses både på nett og papir. En treningsøkt blir det også i dag før brunch og så fortsette med statusen «ingen planer» Ha en herlig lørdag der du er.
EB is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2018, 08:09   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Beitostølen. Strålende sol, espresso i koppen og etterpå er planen en lang skitur. Arvingen forsøkte seg på oppstandelse 05 et eller annet, men ble sendt tilbake i seng med beskjed om at det var natta, og jammen funket det da han sov til nesten nå. Hmmmm, kanskje et tips til mannen til EB?
Konemor har bursdag, så siden det stod noe morbær greier på ønskelisten, så ble det fikset i går. Så satser det blir en suksess. Kiloprisen var i hvertfall heftig Ha en fin dag
Old 10-03-2018, 10:35   #4
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hei og hopp fra OSL .. kort/lang natt i 35G på SK908 .. ettersom hva man oppfatter det som. Sitter med en tungt ladet latte på Ritazza på C hvis noen er i området.

Snart videre til Mosjøen, og der blir det ‘julebord’, så jetlag’en er nok historie i morgen.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2018, 13:17   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

God formiddag. Forumet lever i dag også etter gårsdagens D-sjekk så da regner vi med at det forblir slik. Rakk noen timer på ski i morgentimene, nå venter kaffe og tv med mer skigåing. Ha en fin dag!

Old 10-03-2018, 13:29   #6
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
God morgen fra Beitostølen. Strålende sol, espresso i koppen og etterpå er planen en lang skitur. Arvingen forsøkte seg på oppstandelse 05 et eller annet, men ble sendt tilbake i seng med beskjed om at det var natta, og jammen funket det da han sov til nesten nå. Hmmmm, kanskje et tips til mannen til EB?
Konemor har bursdag, så siden det stod noe morbær greier på ønskelisten, så ble det fikset i går. Så satser det blir en suksess. Kiloprisen var i hvertfall heftig Ha en fin dag
Du må lære opp arvingen til å klare seg selv - det har mannen min gjort med meg😂
EB is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2018, 13:46   #7
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God lørdag fra det sørlandske!

Deilig med hjemme-alene-kveld-med-biff-og-bearnaise i går. Også deilig å sove helt til 12 i dag. Nå er det bare litt småpusling og noe vinteridrett på tv. Eneste plan for dagen er å kjøre ungene ut på et overnattingsbesøk, så tror jeg sannelig at jeg gjentar menyen fra i går kveld.

Denne helgen har jeg sett frem til!

Fortsatt god lørdag ønskes.

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2018, 14:11   #8
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Dette var en av de første store resortene på Patong
Det stedet fremstår for meg som helvete på jord med sine gogo-barer og akvarier med nummererte damer. Bodde på Kata og dro kun innom der da vi før soloppgang ble hentet for å reise ut til Similan. En minibuss med dykkere kjørte gjennom gatene hvor folk var på nattens siste jaktrunde akkompagnementet av desperat discomusikk som jallet ut av alle barene. Det var som om 2 parallelle verdener passerte hverandre.

God lørdag fra Willimsburg. Ble uten forklaring oppgradert til et mye dyrere hotell her, de syntes muligens at jeg ikke passet inn på det slitne etablissementet med masse skilte med "No trespassing" som jeg hadde booket.

Skal gjennom kontinental frokost før jeg skal prøve meg på bussing ned til Jamestown for å se på historisk stein og gjenskapt historisk stein. Kom meg gjennom det meste av Colonial Williamsburg igår.... men kanskje et lite oppsamlingsheat idag da alle hus ikke er åpne hver dag. Re-enactment av rettssak fra 1700-tallet var høydaren. De skrøy av "historical dining" på områdets tavernaer, men det viste seg å være med moderne meny og det var kun settingen som var historisk. Og annen mat som jeg prøvde meg på på andre etabilssementer var overraskende smakløs. Hvordan klarer folk i USA å gjøre så mange gode ingredienser smakløse? Det er en uting at eneste måten å få mat til å smake noe her ser ut til å være å stappe ting full av chilli.

De har virkelig utfordringer med å gi mat smak her:

Og til kvelden må jeg ikke glemme overgangen til sommertid for da mister jeg toget nordover for returen.

Ha en god en alle som er i regioner med mer naturlig forhold til mat.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	bacon.jpg
Views:	410
Size:	143.5 KB
ID:	44588  

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2018, 14:54   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det stedet fremstår for meg som helvete på jord med sine gogo-barer og akvarier med nummererte damer.
Mye rar du.....

Kjenner nå flere som synes akkurat det fremstår som paradis på jord...

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2018, 17:57   #10
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Mye rar du.....

Kjenner nå flere som synes akkurat det fremstår som paradis på jord...
Folk er heldigvis forskjellige.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2018, 18:29   #11
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:

De skrøy av "historical dining" på områdets tavernaer, men det viste seg å være med moderne meny og det var kun settingen som var historisk. Og annen mat som jeg prøvde meg på på andre etabilssementer var overraskende smakløs. Hvordan klarer folk i USA å gjøre så mange gode ingredienser smakløse? Det er en uting at eneste måten å få mat til å smake noe her ser ut til å være å stappe ting full av chilli.

Og til kvelden må jeg ikke glemme overgangen til sommertid for da mister jeg toget nordover for returen.

Ha en god en alle som er i regioner med mer naturlig forhold til mat.
USA er jo ganske stort, nesten like stort som Finnmark eller noe sånt noe ! Det er også ganske store forskjeller rent kultur messig og det at maten er smakløs noen steder, blir som å evaluere Europisk Pizza basert på en sliten fønet Grandiosa på Hønefoss med ekte Irsk Jarlsbergsost og underholdningen er musikk fra Ford Sierraer.

Her er i vest er man på vei mot kysten igjen, god mat (lokale råvarer), meget god espresso og ikke minst Pelican Brewery med Pub mat. Lange turer på stranden i det vi opplever som vår vær (som LN-RPT mener er Sibir vinter)

PS Dra til Portland og utforsk Food Trucks (de 1000 pluss) da får du mat som smaker langt mer en nyfønet Grandiosa.......men dra aldri til Napoli og spis Pizza der, det vil ødelegge Grandiosa markedet.
Old 10-03-2018, 21:41   #12
WF789
ScanFlyer Molded

WF789's Avatar

God ettermiddag fra LAX i transit fra Vegas. Blir første nattfly med SAS på noen år uten oppgradering på retur, surt, men er det fullt foran så er det fullt..
Old 10-03-2018, 22:41   #13
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
God ettermiddag fra LAX i transit fra Vegas. Blir første nattfly med SAS på noen år uten oppgradering på retur, surt, men er det fullt foran så er det fullt..
Ai ai - du får prøve å gjøre det beste ut av det.
Kan jo prøve i gate evt da. Hender det er mulig selv om Plusgrade ikke gikk.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2018, 22:51   #14
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Dagens flytur har vært ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK. Mye flyging for lite transport, men etterhvert begynte landingene å sitte.
Old 10-03-2018, 23:02   #15
WF789
ScanFlyer Molded

WF789's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Ai ai - du får prøve å gjøre det beste ut av det.
Kan jo prøve i gate evt da. Hender det er mulig selv om Plusgrade ikke gikk.
Business har vært utsolgt i nesten en uke, og innsjekkingen sa det var helt fullt til han som sjekket inn i naboskranken. Men overlever nok en natt i Plus
Old 10-03-2018, 23:05   #16
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Business har vært utsolgt i nesten en uke, og innsjekkingen sa det var helt fullt til han som sjekket inn i naboskranken. Men overlever nok en natt i Plus
Ja jeg overlevde fint i Plus fra SFO til CPH. Nå slet jeg veldig med å finne en god soveposisjon der, men da jeg ikke hadde noen i nabosetet var det greit å putte puta mellom de to setene. Var greiest sånn, jeg drev og endra sete hele tiden jeg for å prøve og ikke få noen i nabosetet. Og jaggu gikk det. Fordelen er jo at i Plus er drikkevarene inkludert.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2018, 23:20   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Dagens flytur har vært ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK-ENRK. Mye flyging for lite transport, men etterhvert begynte landingene å sitte.

Med andre ord, ingen tax free kvote?
Old 11-03-2018, 05:07   #18
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Quote:
Folk er heldigvis forskjellige.

Ingen tvil om at Patong har endret seg voldsomt siden jeg var der for første gang i 1990. Den gang var det faktisk litt sjarmerende... Synes vel det hverken er himmel eller helvete, men det er mye å velge i. Ikke minst når det gjelder restauranter. Nå er det vel ikke så mye go-go barer lenger, og av akvarierer kjenner jeg kun til Christines... Nå har jeg riktignok ikke vært inne i Soi Bangla enda, men ved forrige besøk hadde jeg inntrykk at mange av de gamle ølbarene var erstattet av store disco- og nattklubbkonsepter. Og det kan jeg absolutt styre meg for... Men fortsatt er det mange fredelige plasser og strender tilgjengelig på øya dersom man leier en MC. Skal til Rawai for bading og sjømat i dag, og i morgen blir det en tur nordover på øya.
TriStar is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules