![]() |
|
![]() |
#461 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Fortsatt pass inn til Frankrike på NCE.
![]() |
#462 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
På innreisekortet til Hong Kong skal jeg ikke overnatte i Hong Kong på første innereise, men skal ta toget til Guangzhou. Er det greit om man skriver in transit to mainland China på address in Hong Kong? Nå har jeg aldri blitt spurt noen spørsmål på vei inn til Hong Kong og jeg tror ikke immigrasjonen gidder å titte på det kortet en gang, men bare spør allikevel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg pleier også skrive "transit mainland" og aldri fått spørsmål ang det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kan bekrefte det - fikk ingen spørsmål verken innreise HKG eller mainland.
Merk at fastland Kina nå krever fingeravtrykk ved innreise som USA - det virker å være nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Selv Disneyworld har lenge krevd fingeravtrykk.
![]() |
#466 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noen som har noe erfaring med multiple entry visum til Russland? Ser at det er mulig å kjøpe businessvisainvitasjoner på de samme sidene jeg har pleid å kjøpe turistvisainvitasjon. Såvidt jeg har hørt er det ingen som faktisk verifiserer at du faktisk er på businesstrip med et slikt visum og mange bruker det som turist. Invitasjonen er jo dyrere, men visumkostnaden på ambassaden er vel den samme. Det er kun mulig å få doubleentry på turistvisum derfor jeg spør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det vet jeg - men altså i det siste har jeg vært opptatt av å prøve å skaffe meg multiple entry visum til steder jeg drar. Nå har jeg heldigvis multiple entry B1/B2 visum da til USA hvor jeg nå aller nådgist slapp inn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Sri Lanka update:
Som nevnt tidligere i tråden var jeg der i 1974 og 78, fantastisk land som jeg anbefaler på det sterkeste siden one-stop med TK, QR og EK. ( Vi bruker TK, grunnet Star ). MEN, det kan ta tid med ETA. Skjemaet er veldig greit å å fylle ut. Raskt. Men ved betaling av $ 35 kan ta laang tid. I går formiddag blåste jeg igjennom på 5-6 min. Så min kone like etter. Det låste seg ved kredittkort. Må da begynne forfra igjen. Hele dagen skjærigs til kvelden. OK, prøvde 05.00 i dag og alt gikk perfekt. Master gikk raskest. VISA har BankId. |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen.
Noen som vet hvor strenge de er på utløp av pass på barn i Thailand? En av arvingene sitt pass går ut 6 september og vi skal til Thailand i påsken. Det vil si at der går ut litt under seks måneder før utreise. Takker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Russland skal ha visumfrihet i forbindelse med noe fotballgreier i sommer, men det vil kun gjelde for de som har klart skaffe seg "Fan ID" som er for de som har billett til fotballgreiene.
Det er praktisk for russerne at man skal ha "Fan ID" hengende synlig slik at russiske hooligens ser hvem de skal banke opp og russisk politi ser hvem de skal rane.
![]() |
#474 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Var i Syd-Frankrike forrige uke, og det var passkontroll både inn og ut fra NCE.
![]() |
#476 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Fra 1. mai er det opptil 30 dager visumfritt for nordmenn til Hainan.
http://www.scmp.com/business/china-b...-chinas-resort
![]() |
#478 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Visum service skriver at man må ha 2 doble sider ledig i passet for å søke visum til Kina. Noen erfaringer rundt dette ?
Jeg har 5 enkle sider ledige.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ingen passkontroll da jeg ankom NCE fra FRA med LH lørdag midt på dagen, og heller ikke for de som kom SAS fra OSL på samme tidspunkt. Dog stod skrankene klare og virker operative, så kanskje de bare var å spiste croissanter akkurat da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om navn på billett og/eller pass (hovedtråd) | MissMe | Reiseforum | 159 | 16-11-2024 18:35 |
Visum/passregler hovedtråd (del 1) | Concorde | Reiseforum | 353 | 29-09-2014 07:55 |
Nepal, pass, visum. | Eirik | Reiseforum | 5 | 12-10-2011 23:24 |