![]() |
|
![]() |
#181 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Erfaringsmessig strekker de seg langt, for å få med baggasjen din, men de slår ikke sammen billettene, da skulle du betalt ekstra, for å dytte risikoen over på de. :-D
![]() |
#182 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er blant annet derfor det er dyrere med gjennomgående reise vs å bestille segmentene separat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Newcomer
|
![]()
Kan nå sjekke inn på begge flightene, men får bare beskjed om at det ikke er mulig å legge til en connection flight, fordi avgangstidene ikke tillater det.. Skal jeg bare droppe å sjekke inn nå og heller gå til en betjent skranke på OSL i morgen? Eller spiller det ikke noen rolle om jeg sjekker inn nå, selvom jeg ikke får addet connection flight?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det pleide å være slik at dersom du hadde sjekket inn på videreforbindelsen, så fikk man ikke ordnet videreforbindelsen i systemet. Men mener bestemt at det ble fikset mens jeg ennå var i SAS, slik at det ikke lengere har noe å si. Noen må gjerne korrigere meg om jeg tar feil her...
![]() |
#185 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser på en tur til Gran Canaria med SAS i Mai. Har en companion ticket som holder på å gå ut så jeg skulle gjerne fått brukt denne. Vi er 2 voksne og 2 barn som skal reise men SAS har bare 2 plasser ledig på bonus.
Klarer Tallin å booke 2 bonus billetter og så kjøper jeg 2 barne billetter som legges på samme PNR? Noen som har erfaring med dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei.
Å bruke EB-poeng på barnas flyreiser med SK er jo en uslåelig deal, med 50% rabatt på uttak (til og med under kampanjer). Nisjespørsmål: Kan jeg som voksen reise på en ordinær billett og bestille en separat bonusbillett til de små? Dette er jo ikke mulig på nett, da det oppfattes som en UM-bestilling. Men er det noen som vet om dette er mulig å gjøre på telefon? Altså, jeg skal være med samme flyet, men ønsker å ha to separate bestillinger der jeg reiser på ordinær billett og barna på bonus... |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Widerøinternett billettkontor klarer jo og slå sammen voksenbilletter og ungdomsbilletter til samme pnr, så det bør være teknisk mulig å gjøre det du ønsker. Om du møter noen på telefon hos Sas som kan/gidder er en annen sak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Edit: Et ytterst sjelden unntak finnes; det kan hende at to forskjellige billettyper bruker samme bookingklasse. For eksempel er bookingklasse V ofte ungdomsbillett i Norge og Europa, mens i en gjennomgående billett fra USA til Norge kan bookingklasse V være ordinær økonomibillett. Så strengt tatt vil svaret være at samtlige reisende i en PNR er nødt å ha samme bookingklasse. Last edited by PSC TOS; 19-12-2017 at 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#191 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Ifm med en upgrade request, fikk jeg svar at den var akseptert, 46 timer før avgang. Men siden vi ikke fikke plasser sammen, - vi fikk B og D sete på ulik rad fordi dette var de to siste plassene ledige i Plus, ville jeg heve upgrade requesten, og heller fly i vår opprinnelige booking i Go. Men det gikk ikke å heve, det må skje 48 timer innen avgang ! Det er vel vanlig at SAS først sender bekreftelse 36 timer før avgang, så dette synes jeg var en veldig urimelig regel. Kanskje noe jeg burde klage på ? Og hvor ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hei
Eg skal en tur til LAX sammen med foreldrene mine, eg reiser på bonusbillett i Biz. Foreldrene mine kjøpte seg Pluss billetter. Eg ser at det er en del ledig i biz på turen til LAX, kan eg bruke mine poeng til å oppgradere mine foreldre ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Kort svar: ja. Gi beskjed ved innsjekk. og følg det opp i lounge (sjekk at de står på listen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Minner også om at SAS-oppgraderinger har en egen tråd med erfaringer, tips m.v.: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=137852
![]() |
#197 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er det noen måte man kan få en flight for penger og retur for poeng inn på samme booking? SAS øker jo prisene om man splitter reisen i to.
![]() |
#198 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva slags erfaringer har dere med å komme med tidligere fly uten å betale mellomlegg med billett i SAS Plus? De siste årene har jeg alltid fått lov til dette, selv på flyplasser med WF personell som ellers kan være ganske firkantet. Jeg er klar over at man ved å kontakte kundeservice bare får booke om hvis det er ledig i samme klasse, men på flyplassen har jeg alltid fått være med gratis hvis det er seter på flyet.
Men forleden ble jeg for første gang nektet på Gardermoen, og henvist til å betale for endring fordi bookingklassen jeg reiste i var utsolgt på flighten jeg ville med. Og det er jo ofte sånn på avreisedagen at bare de dyreste klassene er tilgjengelig. Vet noen hva som er SAS sin policy her? Jeg trodde at man det var policy å ta folk med tidligere fly. En stor del av det som har motivert meg til å betale for Plus forsvinner hvis de skal slutte med dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Jeg opplever at jeg ofte kommer med, men ikke alltid. Slik det skal være når SAS PLUS tross alt egentlig kjøpes med avtale: betal prisforskjell ved ombooking. Man må naturlig nok ikke ha innsjekka baggasje når man gjør slike stunts.
![]() |
![]() |
#200 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Tidligere kunne gate personale booke deg om etter at. Check-in var stengt. Men mulig dette harblitt strammet inn. Tror det var noen luringer i Svg som stod å klaget over at de ikke fikk booket om i svg, men alltid på bgo. Du kan jo gjette hva resultatet av dette ble...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 157 | 09-03-2025 11:23 |
SAS - kansellert booking | Evander | Reiseforum | 5 | 14-03-2012 16:04 |
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget | Tommy777 | Reiseforum | 2 | 04-06-2009 02:38 |
SAS, booking, 28. februar? | TOS | Flyforum | 4 | 05-02-2008 20:34 |
Om sas.no og booking | Bizflyer | Flyforum | 6 | 22-11-2007 01:26 |