![]() |
|
![]() |
#61 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
På onsdag skal jeg fly OSL-AMS med SAS og videre AMS-DUB med Aer Lingus på separate billetter og 2 timer connection. Skal sjekke inn ett kolli og vil forsøke å få gullinnsjekken på OSL til å tagge kofferten hele veien til DUB. Tviler litt på at SAS kan sjekke oss inn på EI flighten og utstede BP.
Derfor lurer jeg på om noen vet hvordan det er med transfer centre på AMS? Fant et kart på Schipol sin nettside der det ser ut til at det er transfer desks ved inngangen til hver pir. Noen som vet om handling agenten til Aer Lingus er representert der og kan utstede BP og knytte til bagasjen? Har lest at det har blitt central security på AMS nå, slipper man security ved transfer schengen til non-schengen som reisen min? |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
På AMS har repeat-security utenfor Schengen skjedd ved gate. Det er det slutt på nå. Så når du har gjort unna security på OSL er du ferdig. Om du har samme ruting på returen må du gjennom security for å komme over fra non-schengen til schengen-terminalen. God tur - husk å drikke kortreist Guinness ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
For 8-9 år siden fløy vi mye med KL og NW på AMS.. Mener å huske at ny security var ved gate...
Neste onsdag SK/UA til IAH/LAS.. Har prøvd mr. Google, men fant ikke hvordan det er nå.. Leste noe om fasttrack også.. Har kun 1t 05 min. Ser noen ganger går UA fra D gates andre ganger G... G er et stykke unna... Noen nye erfaringer ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kun passkontroll, begge veier. 1 rime og 5 burde holde fint.
SAS bruker B gates i AMS, så du får håpe UA bruker D, evt kan det bli litt langt å gå.
![]() |
#67 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
Er vel kun KL og DL som bruker D? Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I dag , som fleste dager, D 57. Ellers på G...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis det blit G gaten så er det et lite stykke å gå, men med litt rask norsk gange og ingen kø i passkontrollen klarer du det fint på 15 min.
Non Schengen på AMS har vært en byggeplass en stund nå, men nå er den nesten ferdig og det meste er åpnet, så det er blitt riktig fint, nesten synd du har så effektiv reiserute ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk, får håpe på D57 som i dag igjen.. Den har nesten vært fast...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Snuser veldig på Oslo-Cartagena (via Bogota) med KLM til vinteren - men 1 times transfer i slutten av januar på AMS. Det blir jo fort at man blir mer engstelig for å ikke rekke det enn å glede seg over at man skal på tur.... (?).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Scanflyer Silver
|
![]()
USA -> Schengen. Det er kun passkontroll? Ingen tur igjennom security?
![]() |
#76 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Kjem USA-flights inn andre stader enn tok dømes Asia? Hamna i ein uventa kontroll der i haust.
![]() |
#78 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Intra Schengen, er det ikke Security, selv om de av og til har stikkontroll ved gate... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det skal dog siges at sidste gang var de meget kundevenlige, end ikke laptops skulle ud af bag, og bælte skulle ikke af, kun jakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transfer og annet om flyplassen i Bangkok | Fredrik KH | Reiseforum | 86 | 25-06-2024 18:04 |
Transfer i Dubai (og annet om flyplassen) | ValdaIsaksson | Reiseforum | 29 | 11-10-2023 08:19 |
Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen) | Fnate | Reiseforum | 30 | 19-02-2020 11:09 |
Transit i Nairobi og annet om flyplassen | robertaas | Reiseforum | 12 | 27-01-2020 22:59 |
Om flyplassen, transfer m.v. i Chicago | onkelskrue | Reiseforum | 72 | 04-03-2019 17:13 |