![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er det noen som har erfaring med internasjonal transit i Nairobi?
Skal man gjennom imigrasjon? Må bagasje sjekkes ut og inn igjen?
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 18-07-2014 at 15:40. Reason: typo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
I fjor engang fløy jeg BKK Nairobi Luanda. Kenya Air (eller hva det heter) hele veien.
Null problem på flyplassen. Gikk rett i loungen, slå ihjel tiden, ombord i neste fly. Ingen immigration men slakk sikkerhets kontroll ved gate. Plankekjør.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Nå hører det med at Nairobi flyplassen brant ned, så det er ikke like plankekjøring nå. Man blir kjørt rett i bussen til et skur med immigration, vekke fra terminalen. Jeg så ikke noe skilter med internasjonal transit på der, men skal ikke utelukke det. Dette var for et par mndr siden.
Security var også ALT annet enn slapp på dette tidspunktet. Det var full Security tre ganger etter hverandre, pluss personlig gjennomgang av bags. Min magefølelse er at dette ikke er en ideell plass å ha transfer
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hadde du internasjonal transit eller skulle du til/fra kenya?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Reiste med Kenya Airways via Nairobi til Zanzibar forrige mnd. Et par sikkerhetskontroller ved gatene er alt jeg måtte gjennom. Ingen kenyansk immigration. Lettvint og enkelt. Men kjedelig flyplass med lite tilbud. Vi fikk bagasjen vår på Zanzibar så måtte ikke sjekke den inn på nytt.
Okt: 11/10 SK BGO-OSL: 14/10 SK OSL-BGO Okt: 28/10 BT BGO-RIX: 30/10 BT RIX-BGO Nov: 2/11 SK BGO-AES: 3/11 DY AES-BGO Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg skulle til/fra Kenya. Men jeg klarte ikke se noen andre veier å gå eller busser å velge enn de som ledet til immigration skuret. Men det betyr ikke at jeg ikke kan ha oversett noe.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg så aldri noen buss. Jeg gikk inn via gaten. Det ble aldri nevnt noe om buss fra kabinpersonalet heller. Jeg opplevde ingen forskjell på å bytte i Nairobi kontra bytte innenlands på gardermoen, med unntak av security og billettsjekk ved gaten når vi skulle ta flyet videre fra Nairobi. Og såklart så var flyplassen temmelig slitt. Så mer enn 2 timer der kan virke leeenge. Var heller ikke noe wifi å få tak i såvidt jeg husker.
Okt: 11/10 SK BGO-OSL: 14/10 SK OSL-BGO Okt: 28/10 BT BGO-RIX: 30/10 BT RIX-BGO Nov: 2/11 SK BGO-AES: 3/11 DY AES-BGO Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Joker
|
![]()
Jeg har ankommet NBO to ganger hitill i år, med Swiss. Ut av flyet til buss begge gangene, fant ingen mulighet for transit, men nå så jeg heller ikke etter det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Noen som har relativt ferske erfaringer med transitt i Nairobi? Hvordan er transitt-fasilitetene? Mat og drikke? Noe vettug lounge for businessklasse? Tips og råd mottas med takk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er fire lounger i NBO, tre som er contract lounges og en som er Turkish Airlines.
Jeg har aldri prøvd noen av dem, har en star alliance app på telefonen som også har oversikt over lounger. Informasjonen er hentet derfra. Mvh,
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Du store alpakka! Edit: Etter litt googling fant jeg faktisk to; Simba og Pride.
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 27-01-2020 at 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det stemmer nok sikkert, min app viser bare lounger hvor kunder hos Star Alliance har adgang.
Mvh,
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transfer og annet om flyplassen i Bangkok | Fredrik KH | Reiseforum | 86 | 25-06-2024 18:04 |
Transfer i Dubai (og annet om flyplassen) | ValdaIsaksson | Reiseforum | 29 | 11-10-2023 08:19 |
Om flyplassen og om transit i Istanbul | Nja | Reiseforum | 50 | 22-04-2017 11:25 |
Brann på flyplassen i Roma (FCO), flyplassen stengt | Someone | Småprat | 5 | 03-07-2015 17:28 |
Flyplassen i Nairobi brenner | Someone | Flyforum | 24 | 08-08-2013 22:00 |