![]() |
|
![]() |
#301 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg har en tur til Miami med mellomste arvingen i September på OSL-MIA-OSL ruten. Var tilfeldig innom checkmytrip.com i går og så på reisen og der sto den under cancelled og nye biletter var satt opp.
SAS har ikke kontaktet meg på noen måte (Fra Singapore Airlines ringte det en svenske for å fortelle at det var forandring av flytype til og med). Da har de booket om så vi må via CPH som er litt kjipt men ok. Det som er var jo at vi hadde hotell booket og avtaler med noen vi skulle møte i Miami. Turen var også redusert fra 6 til 4 dager. Det er jo svært merkelig at de ikke varsler og enda fjernere at de ikke spør om det er OK? Jeg ringte 05400 og (hvor de stort sett er proffe) hvor jeg traff på en kar jeg har snakket med før, en svenske som høres ut som han holder på å sovne. Han hadde ingen forståelse for at jeg burde ha blitt varslet og han begynte å kverulere på hva som betydde fra OSL eller CPH osv. Jeg fyrte meg opp og minte han på at samtalen var tapet og at han var nok 100% klar over hva jeg mente. Da begynte han å søke litt i systemet sitt og vi fikk booket om så turen i det minste endte opp på 7 dager. Kaoset som var på sas.no med seter osv som fulgte er det sykeste jeg har opplevd innen IT. Flighter var borte, arvingen var borte, seter kunne ikke velges og checkmytrip hadde helt annen info. Du må legge inn eurobonusnummer og passord fem seks ganger og det poppet opp alt mulig ræl. På plusgrade var alle oppgraderinger også kaos og umulig å legge inn nye. (Reisen er i utganspunktet SAS Plus) Jeg har vært forsiktig med å kritisere SAS på dette forumet i det siste, men dette er litt klønete. Fikk tak i en hyggelig svensk dame i dag som retter opp i det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har også reise OSL-MIA (3.sept) men har ikke blitt varslet. Men ringte SAS og snakket sikkert med samme svenske du snakket med
![]() Burde heller ha valgt DY direkte til FLL, noe som også slo meg når jeg booka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er egentlig helt krise av SAS...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man kan undres hva det tenkes (og med hva) og om ledelsen i SAS er klar over dette. Man må finne seg i endringer i blant, men de skal selvsagt varsles.
![]() |
#305 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Til SAS sitt forsvar så tipper jeg de sender ut endringer ila uka men at Check In kom de i forkjøpet på endringen. Endringene er ikke før i august så det er ikke last minute changes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg hadde en OSL-MIA med SK i Januar 18 booket, ombooket via CPH i appen, og en uke etterpå kom det e-poster, så tipper det bare tar litt tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er mange bookinger som skal behandles, så noen ganger havner vogna foran hesten. Men det er viktig å huske at ombookingene er å anse som forslag, og at man har full rett til å be om endringer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Newcomer
|
![]()
Samme her.
Oppdaget tilfeldigvis for noen dager siden at turen vår i oktober var endret. Hadde opprinnelig OSL-CPH-MIA-OSL, men lå nå med OSL-CPH-MIA (en dag etter plan) og MIA-CPH-OSL på returen. Surt å miste direkte hjem. Tok kontakt og endte opp med OSL-EWR-FLL. Ble tilbudt å reise 3 dager før men det har vi ikke mulighet til og eneste mulighet er da via EWR. Ikke ideelt med connection i EWR men vi kommer direkte til FLL hvor vi skal bo noen dager. På returen ble det MIA-CPH-OSL. Forståelse for at dette er store endringer og pårvikrer mange passasjerer som må bookes om når det reduseres så kraftig på OSL/CPH-MIA, men må si jeg er litt skuffet over manglende informasjon fra SAS og at denne type endring gjøres relativt kort tid i forkant. A |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så OSL-MIA-OSL, som ble lansert med brask og bram med 4 ukentlige, er nede i 1 ukentlig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette er kun spekulasjon men jeg mistenker at MIA ikke går allverden, i tillegg til at SAS har mangel på fly og sliter med å få kabalen til å gå opp. Jeg var skeptisk til MIA fra starten av i direkte konkurranse med DY som allerede er etablert samt at en rekke andre nye Europaruten til MIA som har blitt lansert de siste par årene. Det lukter litt BKK-storyen av dette spør du meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er en viss sjangs for at yield er svak på MIA, hvis man ikke har klart å kapre noen fullprisbetalende. Spent på hva status er her om ett år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Ting tyder vel kanskje på at jeg hadde rett og det ser litt ut som MIA kanskje ikke var den rette destinasjonen for SAS generelt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Jeg er ikke like ivring som andre her til å dømme MIA som destinasjon.
Jeg tror problemet her er vel så mye tilgjengeligheten på longhaul-fly for SAS. Blir også spennende å se hvordan CPH-BOS kommer til å gå med kraftig redusert frekvens. Dessverre er det halvannet år til SAS får inn mer kapasitet... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har SAS hatt noe allotment fra cruiseselskapene? Det kan jo utgjøre en del pax, uten at man klarer seg på de alene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
For det første er det en leisure marked som er low yield. Mange selskaber flyver til MIA og tilbyder generelt rimelige priser året rundt. SAS fordel skulle være direkte fly, men når de deler afgangene mellem 3 hubs og skærer ned på frekvenserne, så forsvinder den fordel for de fleste. Desuden er en af de store udfordringer med MIA, at man benytter A330 og dermed ikke har mulighed for at medbringe cargo af betydning. Specielt på udrejserne fra Skandinavien er det minimalt cargo som flyet kan have med. Det har nok en del indflydelse på økonomien på denne rute også. Jeg havde egentligt troet(frygtet) at SAS ville sætte LN-RKP ind fast på denne rute. For det første kunne de få mere Cargo med på en A340, men da det er meget leisure trafik, så ville man også kunne sælge RKP's gamle C og Y sæder til en rimeligere pris end på de andre ruter. Desuden ville man slippe for at RKP dukkede så meget op på andre ruter også og skuffede pax som får den gamle kabine.
![]() |
![]() |
#317 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Er det noen som vet når SAS innsjekk åpner i MIA? Jeg skulle helst sjekket inn endel baggasje før jeg leverer bilen, men det kan fort være fire timer før avreise.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Når vi var der sist nå 30. juni, med flight 1550 til CPH, annonserte de åpning av innsjekk 12.30.
Så ca 3 og en halv time før avgang da....
![]() |
#320 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AerLingus til Hartford, CT (BDL) samt retur til LAX og muligens MIA | OttoL | Flyforum | 4 | 06-10-2022 22:59 |
Sommerens tur, OSL - MIA - CUN - HAV - MIA - OSL | dhgang03 | Reiseforum | 8 | 10-03-2010 11:36 |
OSL-MIA | TCAS | Reiseforum | 8 | 25-11-2009 21:27 |
CPH-ZRH-JFK-MSY-FLL//MIA-ZRH-CPH med LX, B6 og US i Y+C | Terminal3 | TripReports | 12 | 29-03-2009 12:18 |
RYKTE: MH åpner KUL-ARN-MIA? | The Ticketor | Flyforum | 12 | 16-11-2005 20:15 |