![]() |
|
![]() |
#61 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Intet standardsvar her. Men (for meg) å komme rett til innenriks i Atlanta fremfor å måtte ta shuttle fra utenriksterminalen over til togstasjonen ville vært et stort pluss. Til tross for at jeg har Global Entry og bare spaserer gjennom immigration.
Men Kanada .. don't get me started .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
http://www.aftenposten.no/okonomi/Av...i-621482b.html
SAS mener tydeligvis det er bedre at direkterutene til USA flyttet fra Norge til Danmark og Sverige.
![]() |
#63 |
Flyklapper
|
![]()
Det er ikke det de sier. De bekymrer seg mer for å miste connections fra norsk innenriks og andre byer pga lenger transittid. Og den ser jeg. Disse er viktigere for SAS enn å feede United. Preclearce er fint hvie man går på på OSL, men ikke hvis man kommer annensteds fra,
For Norwegians del blir det lettere å betjene Islip, Scranton og andre småflyplasser med MAX som tydeligvis har høyere prioritet for dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Håpløst. For min del handler det også litt om å ikke havne i amerikansk fengsel om man blir nektet innreise. Reisa mi i februar satte en liten støkk. Secondary var noe herk
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#66 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
http://www.aftenposten.no/amagasinet...t-614738b.html (bak betalingsmur, om fengsling og nedverdigende behandling da han ikke slapp gjennom immigration grunnet bok han hadde med seg) Og opplever man noe slikt må man for evig og alltid svare "ja" til sprørsmålet om man noengang har blitt fengslet eller utvist fra et land.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 21-05-2017 at 20:19. Reason: typo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg ønsker dette velkommen til OSL. Så utrolig kjedelig med 2 timer passkø etter 7 timer + på fly. Jeg har nok et litt mer fargerikt pass selvom jeg ikke har de FY landene inkludert. Dumt om dette fører til monopol på USA reiser. (Kun DY) Da tror jeg neppe det blir like billig som i dag.
Last edited by Sondbjo; 21-05-2017 at 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Enig med hva SAS skriver i Aftenposten. Jeg tar mye heller Global Entry enn preclearance på OSL...
![]() Skandale? Connecting Norway har gjort det mye smidigere å reise via Gardermoen, og er et kjempeløft for Gardermoen. Last edited by Field in sight; 21-05-2017 at 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Hva har uansett dette med Connecting Norway?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Opplever at mye av problemet med immigrasjon i USA går på folkene som jobber der, like mye som systemet og reglene. Er det noe håp om at de man rekrutterer til å jobbe utstasjonert oppe her i det kalde nord vil være litt mer motiverte til å gjøre jobben enn de som virker å hate livet sitt borte i statene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Flyklapper
|
![]()
Med Global Entry/TSA Pre (samme kort) brukte jeg sist 17 minutter fra døra på SK907 til Delta's Atlanta-gate. Med preclearence sparer man det minuttet man stopper ved kiosken. Skal man til 'feil' gate eller en annen terminal må man uansett ut av rød sone.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mye snakk om Oslo her. Har SAS samme holdning til pre-clearance fra ARN? Mener å ha lest at svenskene ligger foran oss i arbeidet med å lande en slik avtale med USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Min erfaring er at med de nye automatene ved ankomst USA ( har ikke sett de på EWR ):
Chicago med ankomst med SAS fra Stockholm; var på Hilton flyplass-hotellet i løpet av eksakt en time fra hjulene tok bakken, inkl. venting på bagasje, og venting ved innsjekk på hotellet. Miami med ankomst med SAS fra Oslo; sto utenfor terminalen og ventet på hotel shuttle 34 minutter etter at hjulene tok bakken. Som nevnt ovenfor. Ser jeg ingen fordel å ha preclearance i Oslo, før man skal fly over Atlanteren. ESTA / Global entry automatene er klart å foretrekke. (Men hvis man ikke får clearence på automaten, blir man ledet til den vanlige køen, og da er det gjerne 1 time i kø.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Man er redd for forsinkelser, og lengre transfer tider. Personlig ser jeg overhodet ingen fordeler med dette, så lenge man benytter automater ved ankomst går ting kjapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Quote:
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 21-05-2017 at 21:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pre clearance... en liten kalddusj | Fnate | Småprat | 9 | 20-11-2015 11:58 |
Verden første "alt i ett"-flyplass | jcnorway | Flyforum | 1 | 01-08-2010 13:18 |
HKG kåret til "Verdens beste flyplass" | jcnorway | Flyforum | 7 | 15-07-2008 23:48 |
Rygge også som "Oslo" flyplass | Farmer | Flyforum | 26 | 27-01-2008 12:05 |