Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-05-2017, 09:58   #281
RIBRO
ScanFlyer Gold

Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by EBGflyer View Post
Flere ændringer på vei:

Copenhagen – Miami Service operates 2 weekly, instead of 4 weekly in S17
SK953 CPH0940 – 1400MIA 333 26
SK954 MIA1550 – 0715+1CPH 333 36

Oslo – Miami service operates 1 weekly, instead of 3 weekly in S17
SK955 OSL0955 – 1400MIA 333 3
SK956 MIA1550 – 0650+1OSL 333 2
Kommer det noe annet siden de reduserer så kraftig på MIA?
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 10:23   #282
EBGflyer
ScanFlyer Blue

Tænker de måske går op på mere end 1x fra ARN. 2-3x måske?
EBGflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 10:52   #283
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Dette er S18 programmet så noe tentativt foreløpig. Mon tro om vi får se flere endringer i SAS sine IC ops neste sommer.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 11:21   #284
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by RIBRO View Post
Kommer det noe annet siden de reduserer så kraftig på MIA?

Tja, de må jo sette noe inn på CPH-BOS

Så er det jo et spørsmål på både hva Trump og potensielt laptop ban kan ha å si for etterspørselen til USA fremover
Old 16-05-2017, 11:31   #285
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Så er det jo et spørsmål på både hva Trump og potensielt laptop ban kan ha å si for etterspørselen til USA fremover
Jeg tror det har hatt noe å si. Mange bransjer går riktig dårlig der borte nå (andre gjør det bra iflg statistikk) ihvertfall ting som har med private luxury goods. Så det har sikkert noe påvirkning på reise dit også.
Og turister... mangectør garantert ikke booke tur til USA med all usikkerheten. Evt vil ikke av politiske hensyn.

Men 1 dag i uka på OSL-MIA er jo ikke lenger en skikkelig rute. Folk drar jo ikke en hel uke på ferie når de ikke skal lenger enn til USA.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 11:33   #286
EBGflyer
ScanFlyer Blue

Quote:
Det har jeg også tænkt på. Jeg forestiller mig, at der i så fald må skæres i flere frekvenser på både SK's og DY's net.

Iøvrigt totalt tåbeligt tiltag, hvis det bliver virkelighed (i mine øjne).
EBGflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 11:33   #287
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Folk drar jo ikke en hel uke på ferie

Tja, det er da veldig vanlig, å ta minimum en uke og gjerne mer når man først drar til Florida

Utenfor Flyprat og andre fora er jo ikke dagstur til Florida veldig vanlig
Old 16-05-2017, 11:36   #288
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

SAS reduserer ARN-LAX med 1u også sies det. Og hva skjer med kveldsavgangen CPH-EWR? Er den borte fra vinterprogrammet (eller har den alltid kun gått sommer)?
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 11:42   #289
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Og hva skjer med kveldsavgangen CPH-EWR? Er den borte fra vinterprogrammet (eller har den alltid kun gått sommer)?

Sommerrute
Old 16-05-2017, 12:31   #290
haakonks
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
SAS reduserer ARN-LAX med 1u også sies det. Og hva skjer med kveldsavgangen CPH-EWR? Er den borte fra vinterprogrammet (eller har den alltid kun gått sommer)?
Trodde tanken bak dette var å kunne bruke ledig kapasitet på de fire A330e maskinene stasjonert på ARN til å fly ARN-MIA en dag i uken?

CPH-BOS/CPH-MIA og OSL-MIA kommer vel da til å dele en av A330-maskinene fra CPH.
haakonks is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 15:47   #291
KalleSus
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by haakonks View Post
Trodde tanken bak dette var å kunne bruke ledig kapasitet på de fire A330e maskinene stasjonert på ARN til å fly ARN-MIA en dag i uken?

CPH-BOS/CPH-MIA og OSL-MIA kommer vel da til å dele en av A330-maskinene fra CPH.
Så har jag också uppfattat det. En CPH-maskin sköter CPH/OSL - MIA + CPH - BOS och veckoturen ARN - MIA använder kapacitet från ARN-basen.
KalleSus is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 16:10   #292
econ
ScanFlyer Silver

econ's Avatar

Uten at jeg skal si alt for mye, så går ryktene på at Yielden på denne ruten har vært noe lav, og at det er for lite corporate trafikk til Florida.
Siden Feriefolket er litt mer fleksibel på hvilke dager de skal fly så er det ikke sikkert at det er så dumt å flytte litt rundt på fly og redusere frekvensen på denne ruten.
Old 16-05-2017, 16:52   #293
SBT
ScanFlyer Silver

Da jeg reiste ned med SK955 på fredag, så det ut som reneste charterflighten, det var flust med familier med unger.
Og igår så jeg at jeg var ikke den eneste som var på en kort tur til MIA. Jeg har reist denne ruten to ganger i år, i C har det vært helt fullt begge veier, det er vel kanskje mye oppgradering og ikke fullt betalende, lite i Y+, jeg hadde en treseter for meg selv, og både den foran meg og bak meg var tom, og på de fire flightene har det vært ganske fullt i Y.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 16:54   #294
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Kanskje de burde ominnrede "oddballen" RKP til f.eks kuns Plus og GO? Da hadde jo den vært fin til Florida.

Apropos demand til USA. Jeg booket i forrige uke tur til USA for reise neste måned. Jeg kan vel si såpass at jeg for første gang i livet opplever at jeg ikke er utelukkende happy med å skulle reise dit. Mye usikkerhet ute og svirrer. Det kan umulig kun påvirke meg. Det var rett før jeg sa til modern at vi heller tar en to ukers øyhopping i Hellas i stedet. Men så ble det altså USA igjen da...
Old 16-05-2017, 19:11   #295
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Quote:
Tja, de må jo sette noe inn på CPH-BOS

Så er det jo et spørgsmål på både hva Trump og potensielt laptop ban kan ha å si for etterspørselen til USA fremover
JA det er da tåbeligt, hvis der kommer et forbud mod at medtage laptops i kabinen, men jeg må nok sige, at jeg synes det fuldt ud lig så tåbeligt, hvis alene dette skulle afholde folk fra at måske tage på ferie i USA...
Jamen, vil mange sige, hvis jeg lægger den i min indcheckede bagage ? hvem dækker når den stjæles, ikke hvis, men når....til det vil jeg sige, at jeg selv tror, det bliver sværere at stjæle fra indchecket bagage...det sker, det ved jeg, men alt er så overvåget, at chancen for at det, bør være minimalt...
Jeg forstår godt, at du måske ikke er helt tryg ved at overlade en laptop i din bagage, men hvis du ikke har noget valg, så er det vel ikke præcis dette der vil afholde dig for en ferietur til USA.
Hilsen Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 19:37   #296
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
JA det er da tåbeligt, hvis der kommer et forbud mod at medtage laptops i kabinen, men jeg må nok sige, at jeg synes det fuldt ud lig så tåbeligt, hvis alene dette skulle afholde folk fra at måske tage på ferie i USA...
Jamen, vil mange sige, hvis jeg lægger den i min indcheckede bagage ? hvem dækker når den stjæles, ikke hvis, men når....til det vil jeg sige, at jeg selv tror, det bliver sværere at stjæle fra indchecket bagage...det sker, det ved jeg, men alt er så overvåget, at chancen for at det, bør være minimalt...
Jeg forstår godt, at du måske ikke er helt tryg ved at overlade en laptop i din bagage, men hvis du ikke har noget valg, så er det vel ikke præcis dette der vil afholde dig for en ferietur til USA.
Hilsen Ole
Jo, for det finnes mange andre fine ferieland her i verden også. Og hvis andre land har færre restriksjoner så er det jo mer som taler i deres fordel.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 21:22   #297
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
Hilsen Ole
Litt usikker på om du forstod hva jeg skrev eller mente, eller om jeg forstår deg, eventuelt du må telle til ti først

Jeg skrev overhodet ikke noe om mine valg og synspunkter, hvilket egentlig er irrelevant her. Strengt tatt foretrekker jeg reise på ferie uten laptop, når jeg kan.

Det jeg derimot sier er at et forbud som dette, kombinert med at Trump jo heller ikke akkurat er noen stor turistmagnet og kombinert med et par andre ting, vil veldig sannsynlig ha en negativ innvirkning på etterspørselen på reiser til USA. Kombinert med en stor vekst i setekapasiteten den siste tiden, så er det helt klart at det da vil ha en negativ innvirkning på selskapenes inntjening.
Old 14-06-2017, 08:59   #298
Mekum
ScanFlyer Blue

SAS reduserer både Boston og Miami i følge Check-In fra 20 august. Betalingartikkel, noen som vet mer? Privatair flyet blir vel returnert, men hva med A330en til Miami?

http://www.check-in.dk/sas-reducerer...mi-foer-tiden/
Mekum is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 09:17   #299
RIBRO
ScanFlyer Gold

OSL-MIA går en gang i uken fra da, CPH-MIA går to ganger i uken, og ARN-MIA en gang i uken.
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 09:19   #300
SK1989
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Mekum View Post
SAS reduserer både Boston og Miami i følge Check-In fra 20 august. Betalingartikkel, noen som vet mer? Privatair flyet blir vel returnert, men hva med A330en til Miami?

http://www.check-in.dk/sas-reducerer...mi-foer-tiden/
Siste turen med PrvatAir till BOS blir 19AUG. Därefter CPH-BOS 4/w og CPH-MIA 2/w, OSL-MIA 1/w resterade av S17.
SK1989 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules