![]() |
|
![]() |
#761 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette får vi nok ikke vite så mye om. Men tilbake til det: Kontrakten ihht. arbeidsrett behøver ikke gi noen 100% stilling. Luftfartens egne reguleringer på området er ukjent for meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Min innsideinformasjon er lik null ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#764 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Get the chance to work for Norway’s new airline in an Arctic environment in the land of the northern lightning and the midnight sun! Se om du kan få rettet på det der Flygplan ![]()
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com Last edited by LN-RTP; 10-05-2017 at 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Spørsmål til alle som har sett at FlyViking ikke de-ice....
Har dere sett om teknikerne gjør det på gaten? - Fikk selv idag høre at teknikerne gjør det på gaten, før flyet går... Samt, alle dere som påstår at Flygplan er OG eller jobber for FV, vær så snill og legg det ifra dere, hvis ikke er dere minst like barnslig/kverulerende/usaklig osv. som dere mener han er. PS. Det er forøvrig lov å være uenig, jeg tror dere skulle ha begynt å skjønt det nå... Last edited by Trdfly; 11-05-2017 at 00:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#769 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan vi ikke heller ta ballen, da folkens?
Såvidt jeg vet er det Avinor som bestemmer hvor deicing skal gjøres, og hvis en operatør må gjøre det remote, må nok alle. Det kan godt være at det de evt. fikk på gate var 'anti ice'-væske, men hvis det snør tett er virkningen av dette begrenset. Teknikere deicer heller ikke. Det gjøres av handler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Du får prøve å overse mangel på perfeksjon så skal jeg gjøre mitt beste for å rette opp språkbruket. ![]()
![]() |
![]() |
#771 |
Free Luigi
|
![]()
Det er strenge regler hva gjelder de-ice i Tromsø, de-ice områdene er designet slik at glykolen skal renne i avløp og pumpes vekk. Tromsø Lufthavn har tidligere blitt bøtelagt pga uregelmessigheter i pumpesystemene, med tilhørende utslipp i havet med algeoppblomstring. Aldri i hele vide verden at FlyViking har fått noen "spesialavtale" for å forurense miljøet rundt Tromsø Lufthavn.
De-ice er forøvrig begrepet som brukes av alle i operativ drift av fly i Norge, det som brukes som beskrivelse i AIP fra avinor og det som brukes over tårnfrekvensen.
![]() |
#772 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Moderator
Tråden er åpnet igjen etter en rekke innlegg som var mer persondiskusjon fra flere aktører er fjernet. Fint om alle holder seg til sak, eller så blir tråden blokkert for enkelte /Moderator Last edited by Someone; 13-05-2017 at 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Arbeider med utleie av arbeidskraft fra Polen og Estland http://www.purehelp.no/company/detai...onas/983800343 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Joda, arpi er et bemanningsselskap. På intervju der blir man spurt om man er villig til og cashe ut for rating på dh8. Hvorfor er noen villige til å gjøre det, dh8 er det ikke veldig mange operatører av, det er bare i kongeriket Norge at dh8 kusker betales godt. Skulle jeg kjøpt meg en rating ville jeg vel gått for en mer kurant maskin (B737,A320) som gir større jobbmuligheter. Tviler vel også på at jeg ville satset penger på en rating for å fly for en start-up langt nord for polarsirkelen i lille Norge. Det får meg vel til og tro at de som er villige til dette har blitt avvist av Ryanair, Wizz, WOW, Enter, go2Sky, NAS, Easy, Vueling, Cityjet, Jet2, Jettime, DAT, Flybe, etc. Er det som å banne i kirka å skrive at man tror at OG har trukket til seg bånnskrapet av europeiske piloter, med noen unntak såklart?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi må vel bare gratulere NN som nå slipper å være avhengig av "utsuger" selskapet Widerøe (for øvrig ranket som et av verdens beste flyselskap).
Nå kan de endelig slippe å gå i banken for å fly med WF Nå har de fått et alternativ som bruker innleide arbeidsløse piloter rekruttert via Polen. Hensikt er å betale en lønn man ikke kan leve av i Norge og langt under hva WF betaler sine norske/nordiske piloter. OG er stolt og uttaler at nå kan WF "gru seg" til konkurransen fra Flyviking og passasjerene kan glede seg over å spare 2-300 kr. Sarkasme ? Ja, men fortjent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Du glemte en null. Per person. Per reise. WF selv har redusert prisene sine med opptil 50% på enkelte strekninger som de konkurrerer på og til og med opptil 20-25% på noen av anbudsrutenes billetter som følge av konkurransen. Det sier litt om hvor velkommen denne konkurransen er for oss i Nord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Når det gjelder anbudsruter så setter staten makspriser. Nasjonal transportplan og samferdselsdepartementet fastsetter denne, ikke FV eller Widerøe. Det er egendelen Kenneth betaler for at jeg subsidierer flyruten; han får mye mer fra felleskapet enn hva han selv ligger i potten. Uten subsiderte anbudsruter ville flybilletten Båtsfjord - Tromsø kostet en liten formue med mindre man reduserte til en avgang om dagen. Se på trafikktallene i anbudsdokumentene. Skattebetalerne betaler mellomlegget mellom de reele kostnader på ruten og maksprisen. Desto lavere maksprisen settes (25% ned Ola?), desto mer må jeg betale av skattepengene mine i form av subsidier for at regnestykket skal gå opp. Det ender selvfølgelig opp i en politisk debatt om man i det hele tatt skal ha anbudsruter. Om man følger logikken til FlyViking bør hele konseptet fjernes, understreket ved å lete etter "smutthull" som sparker beina under fundamentet. For min del kan hele Finnmark slippes til markedets krefter. La de 2,267 menneskene drifte flyplassen, AFIS-betjentene og brannbilene på egen hånd. La Båtsfjord Lufthavn sette prisen på landingsavgiften som reflekterer deres faktiske kostnader fordelt på antall flyavganger. La Avinor sette underveisavgiften for flygeledertjenester over Finnmark der det til enhver tid ikke er mer enn to fly i lufta. La selskapene sette de billettprisene som faktisk må til for å frakte 7 passasjerer i snitt fire ganger om dagen inn og ut av Båtsfjord. Så kan resten av oss nyte godt av mindre skatt. Anbudsruter er ett spleiselag mellom skattebetalerne over hele Norge. Beboere på Frogner skulle mye heller sett at pengene gikk til en ny tunnel under byen, men i solidaritetens navn er vi enig (gjennom demokratiske prosesser)å dele kostnadene for at også mennesker i Båtsfjord skal ha råd til å fly. Men for all del, la FlyViking levere fire daglige avganger fra Båtsfjord til 499 kroner pr pers uten en krone i subsidier fra min lommebok. At FlyViking ønsker å skumme fløten er en ting, men ved å følge deres logikk står vi igjen med en femte rullebane på Gardermoen og en rasert distriktspolitikk. Jeg venter spent på neste anbudsrunde der jeg forventer at FlyViking setter inn '0' kompensasjon på samtlige ruter og en makspris på 499 Last edited by rednose101; 11-05-2017 at 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
Og når "det modern arbeidsliv" baserer seg på innleie fra bemanningsselskaper i lavkostland, der også skattepenger havner gjennom kreative ordninger om antall dager med oppholdstid i Norge pr år, så undergraver dette også den norske velferdsmodellen. Mindre skatt til staten blir mindre å dele ut til subsidier og til slutt dyrere flybilletter på anbudsrutene. For noen år siden var jeg på en revisjon av noen polske underleverandører der formålet var å sjekke om de som jobbet i Norge fikk tarifflønn. Det fikk de på de papirene som ble vist frem... men om deler av lønnen gikk videre til agenter var umulig å bevise. Det som i alle fall var tydelig var at leverandøren visste alt om norske trygdeordninger. Barnetrygd og kontantstøtte ble eksportert i stor grad til de barna som ble oppgitt at den enkelte hadde i Polen og inngikk tydelig i "kompensasjonspakken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Melding fra moderator
Det har vært ryddet i tråden. Vi ser at temaet engsjerer og ber alle holde seg langt unna personangrep og lignende. Vi vil stenge ute brukere som bryter mot forumets regler, og vil være spesielt strenge i denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#780 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her synes jeg det er blitt fjernet alt for mange, til dels informative innlegg, men det er kanskje nødvendig pga utstrakt quote-bruk for å hindre kontinuitetsbrudd.
Men hint taken, så får vi prøve å moderere oss selv litt bedre i denne tråden ![]() Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |