![]() |
|
![]() |
#21 |
Aviation Junkie
Join Date: Jul 2006
Location: OSL
Posts: 469
|
![]()
Blant annet så var vel SAS med på SSJ prosjektet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,289
|
![]()
Flere ordre til COMAC
http://atwonline.com/aircraft-engine...ders-c919-1113 Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,289
|
![]()
Ser ut som kan forskyve first flight fra 2014 til 2015, og er neppe siste forsinkelse.
I tillegg blir det vesentlig mindre karbon i flyet enn tidligere planlagt http://www.aviationweek.com/Article....-01-581804.xml Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,123
|
![]()
En kritisk kommentar i Aviation Week understreker nettopp det poeng at flyutvikling ikke er enkelt.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,289
|
![]()
Er ting som tyder på at Comac 919 vil slite med å bli sertifisert utenfor Kina, godt "hjulpet" av ARJ-21 fiaskoen
http://www.aviationweek.com/awmobile...646219.xml&p=1 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Aviation Week pästär at (basert pä 1000 stk produserte C919) NRR&D kostnadene kommer til ä veie minst 20 M$ pr fly (kanskje hele 30 M$), som plusset til direkte produksjons-kostnader vil ta total-kostnadene pr unit til over de priser markedet kan prestere ä baere ... mao, salget av C919 kan kun gä hvis det blir subsidiert ?
Selv mener jeg dette höres litt pessimistisk ut : kineserene er et oppfinnsomt folkeslag ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,289
|
![]()
Langt fra ferdig, men første prototypen begynner ligne litt på et fly
http://www.flightglobal.com/news/art...anghai-409657/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,289
|
![]()
Ser ut som man kan slenge på ytterligere forsinkelser. Ikke bekreftet ennå, men ser ut som first flight er forsinket fra 2015 til 2016, og at det ikke kommer i trafikk før 2020, mot 2018 som tidligere trodd
http://www.reuters.com/article/2015/...0NY1E820150513 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Da har første kjerra rullet av produksjonslinja
Ser jo snasen ut https://mobile.twitter.com/cctvnews/...07442021609472 |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,289
|
![]()
First flight nå forsinket fra 2016, til trolig våren 2017
http://aviationweek.com/commercial-a...1c3d4bfae65c16 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,289
|
![]()
Chinas Eastern virker være utpekt som launch customer
http://af.reuters.com/article/energy.../idAFB9N1CW004 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,289
|
![]()
Da har de i det minste begynt med taxetester, så da beveger maskinen seg for egen maskin
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,563
|
![]()
First flight for Comac C919 i morgen 5. mai melder VG.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/lu...49/#xtor=CS4-1 Funfact: Når jeg skrev Comac på iPad'en foreslo den i stedet Convair... Hadde det vært så vel ![]() Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Coronado 2017 - yeah, baby!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,289
|
![]()
Ser ut som kineserne ikke kommer til å gå for FAA eller EASA sertifisering, slik at de da ikke vil forsøke selge dette flyet på det internasjonale markedet
Første flyvning gjennomført: http://www.bbc.com/news/world-asia-china-39814146 Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Fra det du linker til :
Europe's aviation safety regulator has started the certification process for the C919 - a crucial step for the aircraft to be successful on the international market.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Skal bli interresant å se cabin kolleksjonen. Ser for meg mye gamle kleskolleksjoner som har ligget på lager og sys om til setetrekk
![]() ![]() Fra spøk til revolver, det skal bli interresant å følge dette prosjektet, på godt og vondt. Kongsberg er også inne på motorsiden, foreløpig med CFM motoren, men også på den kommende kinesiske CJ1000 motoren. Tviler ikke på de får det til, når man kan "kjøpe" seg litt inginører fra andre konkurrenter, og litt annet... Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
YGBSM
Join Date: Oct 2012
Posts: 151
|
![]()
Det man har stjålet trenger man vel ikke kjøpe? Kineserne er noen råtasser på reverse engineering.
__________________
Your Signature: |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2014
Location: Råholt
Posts: 221
|
![]()
Kommer de på de Europeiske markedet til slutt eller jeg plutselig flytter østover så skal den prøves men med pengene jeg ikke har så blir nåkk flyttinga vanskelig. Har lært av tabber før så skal garantert prøves hvis jeg får muligheten, mitt forhold til MD maskinene til SAS er en historie for seg selv eller en kommentar i et SAS innlegg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Bekrefter kjøp av 737-700 ->Avbestilt | LN-MOW | Flyforum | 26 | 15-11-2016 22:37 |
Kinesisk ordre på 18 A330 og 42 A320 | Someone | Flyforum | 2 | 26-04-2013 14:46 |
FR vurderer C919 | jameson82 | Flyforum | 16 | 29-02-2012 19:15 |
Kinesisk A320-linje | Desk pilot | Flyforum | 1 | 18-05-2007 14:12 |
Nytt kinesisk flyselskap bestiller A320 | CK | Flyforum | 2 | 04-05-2006 06:49 |