![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
|
![]()
Kanskje litt overraskende, men tilgjengelighet, drivstoffpris og pris (NG) kan vippe pinnen i Boeings favør, selv om -700 er litt større enn de umiddelbare kriteriene. Det dreier seg om en bestilling på 30 fly.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Konkurransen er egentlig mellom EMB, BBD, BCA, Airbus og TwinAisleFeeders ... selv mener jeg at United skulle helst slä to fluer i ett smekk !, dvs samtidig som de klör sine Piloter pä ryggen (mot positiv Unionship i retur) med 30 stk smä-feeders, skulle de tenke ä likeledes klö sine Cabin Attendants pä ryggen, ved ä anskaffe 30 stk H19QR eller/og H20QR som er meget bedre tilpasset höyere krav for arbeids-ergonomi for fly-vertinnene, pga av fire aisle-seats og ett "one off" seat i (1+3+1)-cross'en, mye enklere ä servere enn med (3+3) cross'en ? Med SpaceFlex bakerst, viser H19QR plass til naermere 125 seter @ 28", mens H20QR viser plass til naermere 155 seter @ 28", vesentlig större enn C100 eller C300. Hvis United biter pä dette alternativet ville Airbus forhäpentlig gä med pä ä bygge H19QR og/eller H20QR, dessverre löfter ikke Airbus èn finger for ä selv selge H2XQR Series hvortil IP'en eies eksternt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]() Quote:
Nå er det bare fore av disse som faktisk har et produkt og tilby som både er sertifisert og i fysisk salg. Litt vanskelig og selge dem et konsept som bare finnes på power point og som ingen produsenter er interessert i og tilby |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
H19QR NEO er ganske enkelt en refurbish av A319 kabinen, kan fikses "overnight", spesielt hvis midcabin overwing Emergency Exit defineres som 2 x Type III luker. Sertifisering av kabin-anlegget kan ordnes "pä papiret" med de nye OR-simulerings programmene. Hvis man vil, kan man, Someone ... Twinaislefeeders lisensierer sin IP til Airbus som lager sine A319 som H19QR internt, uten större vanskeligheter, de settes sammen pä samme FAL (Final Assembly Line) omtrent pä samme tidsrom ? Dvs at om Ron Baur bestemmer at H19QR er OK, hvorved John Leahy innser at for ä ta innersvingen pä BCA, EMB og BBD mä Airbus "bite the bullit", tror jeg nok det finnes en ordning, hva ?
Selv ville jeg iallefall synes det ville vaere artig, ler best den som ler sist ? Last edited by Frequent Traveller; 16-01-2016 at 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,480
|
![]() Quote:
Det er på tide å innse at dette luftslottet H19QR er noe som ingen har vist seriøs interesse for, og som er veldig, veldig lite realistisk. Det kan på ingen måte sammenlignes med eksisterende produkter med store og seriøse aktører bak seg. Derfor er det nok best at vi holder oss til reelle alternativer i denne tråden og lar spekulasjoner om framtidige muligheter være et annet sted. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]()
Ser ut som United nå bekrefter at de bestiller 40 737-700 fra Beoing, med levering fra midten av 2017. Det gjør det også mulig for dem og parkere flere 50-setere
http://finance.yahoo.com/news/united...?.tsrc=applewf Quote:
Samtidig har jo United også endel brukte A319 og 737-700 på vei inn i flåten Last edited by Someone; 21-01-2016 at 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Sä er det Boeing som ler sist ... og Airbus som sitter med skjegget i postkassen. Sjansen var god for ä rehabilitere A319 som har gätt sakte i den senere tid. Uten ä nevne Bombardier, som sikkert skjaerer tenner ... Men Ron Baur kjenner sin sak. Han er mann til ä overraske verden. Vi fär vente ä se hvordan 737-700'ene kommer til ä se ut innvendig ved leverans i 2017 ? Fordi veien kunne vel föles ä vaere litt lang-artet fra 50-70 seter (pr idag) til 132-156 seter (avhengig av pitch) med 737-700 (3+3) i 2017 allerede ... kanskje det trengs noe midt imellom, f.eks. 110 seter hvorfor ikke ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]() Quote:
Her var det mye faktabom ute og går. En 737-700 i United konfigurasjon tar 118 passasjerer. Så når du her snakker om 132-156 seter er du tydeligvis ikke helt oppdatert Airbus er mer eller mindre utsolgt for hele A32x linjen de neste årene, og er fokusert på NEO ramp up. Så det er neppe de som er taperen her, da det ikke er sikkert de kunne levere volumet UA trenger i samme tidsrom. Og som nevnt, så er (var) det Boeing og ikke Airbus som har et produksjonsgap mellom to generasjoner fly de må fylle Så taperen her er Bombardier, samt et par andre fantasikonsepter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Jeg regner med at dette er förste omgang i en overhaling av hele United Express' fläte(r), hvor det sammensatt er i bruk noen 550 RJ'er. United Airlines viser veien, men de enkelte partnerene kan velge ä gä egne veier, dog er enhetsfläte en mulig tankelinje. Airbus er ikke gift men sin egen NEO nye type, de har muligheten ä spille CEO sä lenge dette gir akseptable sales proceeds. Det vanskelige er ä finne ledige vingeslots, med dagens backlog. Kanskje var Johm Leahy pä ski-ferie i Alpene i denne forhandlings-runden ... vent til han kommer tilbake pä kontoret, og United express begynner neste runde for fly nº 41 til 80 osv ? Toget er ikke gätt verken for Bombardier, for A319 eller for andre som gär rundt "med blä tiltro til" annet.
Last edited by Frequent Traveller; 21-01-2016 at 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
|
![]()
Express-selakapene har ikke lov til å operere 737. Dette er for mainline.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
|
![]()
Ikke for meg, men for Uniteds fagforeninger ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
|
![]()
Man kan vel også anta at dette er et grep fra UA for å minske konsekvensen av pilotmangelen som begynner å bli alvorlig for commuterselskapene ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,628
|
![]()
Scope clause. Er det ikke herlig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,628
|
![]()
Les litt om scope clause. Myndighetene har ingenting med saken å gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]()
Største regionale jet som fly for United er E-175 utstyrt med 76 seter
Quote:
Jepp, er jo rent fagforeningsavhengig. Og derfor blant annet E190/E195 ikke har vært veldig populære blant amerikanske selskaper (unntatt JetBlue) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Kanskje det, Someone ... for ä gjöre meg bedre forstäelig og unngä feil og surr er det sikkert bedre at jeg uttrykker meg pä engelsk, se her :
http://forum.flyprat.no/showpost.php...&postcount=528 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisan!
Staar paa farten paa morgenen her, saa jeg faar ikke tid til aa gaa over alle detaljene, men i kort saa gaar disse nye B737-700 flyene inn i mainline, samme some de pent-brukte A319 vi starter aa faa naa. I foelge pilot kontrakten saa har vi naadd maksimum 70(+) sete kontrakten for regional operation, saa vi kan ikke sette inn disse, eller noen andre typer 70(+) fly her. Det er ogsaa en push for aa bli mindre avhengig av disse 50 seter regional flyene, og disse rutene vil mere og mere, der det passer, bli overfoert til mainline. Selvfoelgelig er det greiere aa ta inn flytyper vi allerede har i service, saa lenge disse er fortsatt relativt modern og oekonomiske, og derfor passer disse A319/B737-700 utmerket godt inn i den eksisterende flaaten. Da faar jeg starte dagen min... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2015
Location: Oslo
Posts: 159
|
![]()
Da skal United visstnok ha bestillt 25 flere B737-700
http://www.ch-aviation.com/portal/ne...7s-from-boeing Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]() Quote:
http://newsroom.united.com/index.php...95&item=124646 Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]()
Ser det estimeres at United har fått disse flyene med 75% rabatt. Hvis det stemmer er det ikke rart i United slo til
http://www.marketwatch.com/story/boe...igh-2016-04-01 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
PacMin SAS Braathens 737-700 1:100 | CK | Samlerhjørnet | 1 | 10-02-2019 19:25 |
Gode seter på SAS 737-700? | Bendikoro | Reiseforum | 3 | 30-06-2011 17:39 |
Beste seter SAS 737-700? | pilot94 | Reiseforum | 14 | 26-07-2010 12:47 |
Braathens 737-700 1:100 selges | CK | Samlerhjørnet | 6 | 01-05-2010 11:11 |
1/100 PacMin BUSK 737-700 selges | Falcon | Samlerhjørnet | 6 | 23-05-2009 14:37 |