Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-01-2016, 20:49   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
United Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Bekrefter kjøp av 737-700 ->Avbestilt

Kanskje litt overraskende, men tilgjengelighet, drivstoffpris og pris (NG) kan vippe pinnen i Boeings favør, selv om -700 er litt større enn de umiddelbare kriteriene. Det dreier seg om en bestilling på 30 fly.

Quote:
A decision by the Chicago-based airline to pick Boeing's 737-700 jet would be a blow for Canada's Bombardier, which has courted United as a key prospect for its struggling CSeries, and potentially Brazil's Embraer as well.

United's requirement for 100-seat aircraft is in the natural hunting ground for those manufacturers, but Boeing waded in with highly competitive offers for its slightly larger 737-700, which officially seats 126 passengers, the sources said.
http://www.reuters.com/article/us-ua...0US27I20160114
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 12:20   #2
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter

Konkurransen er egentlig mellom EMB, BBD, BCA, Airbus og TwinAisleFeeders ... selv mener jeg at United skulle helst slä to fluer i ett smekk !, dvs samtidig som de klör sine Piloter pä ryggen (mot positiv Unionship i retur) med 30 stk smä-feeders, skulle de tenke ä likeledes klö sine Cabin Attendants pä ryggen, ved ä anskaffe 30 stk H19QR eller/og H20QR som er meget bedre tilpasset höyere krav for arbeids-ergonomi for fly-vertinnene, pga av fire aisle-seats og ett "one off" seat i (1+3+1)-cross'en, mye enklere ä servere enn med (3+3) cross'en ? Med SpaceFlex bakerst, viser H19QR plass til naermere 125 seter @ 28", mens H20QR viser plass til naermere 155 seter @ 28", vesentlig större enn C100 eller C300. Hvis United biter pä dette alternativet ville Airbus forhäpentlig gä med pä ä bygge H19QR og/eller H20QR, dessverre löfter ikke Airbus èn finger for ä selv selge H2XQR Series hvortil IP'en eies eksternt ...
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 16:32   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter

Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post
Konkurransen er egentlig mellom EMB, BBD, BCA, Airbus og TwinAisleFeeders.

Nå er det bare fore av disse som faktisk har et produkt og tilby som både er sertifisert og i fysisk salg. Litt vanskelig og selge dem et konsept som bare finnes på power point og som ingen produsenter er interessert i og tilby
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 21:50   #4
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter

H19QR NEO er ganske enkelt en refurbish av A319 kabinen, kan fikses "overnight", spesielt hvis midcabin overwing Emergency Exit defineres som 2 x Type III luker. Sertifisering av kabin-anlegget kan ordnes "pä papiret" med de nye OR-simulerings programmene. Hvis man vil, kan man, Someone ... Twinaislefeeders lisensierer sin IP til Airbus som lager sine A319 som H19QR internt, uten större vanskeligheter, de settes sammen pä samme FAL (Final Assembly Line) omtrent pä samme tidsrom ? Dvs at om Ron Baur bestemmer at H19QR er OK, hvorved John Leahy innser at for ä ta innersvingen pä BCA, EMB og BBD mä Airbus "bite the bullit", tror jeg nok det finnes en ordning, hva ?

Selv ville jeg iallefall synes det ville vaere artig, ler best den som ler sist ?

Last edited by Frequent Traveller; 16-01-2016 at 21:55.
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2016, 12:43   #5
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,480
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter

Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post
H19QR NEO er ganske enkelt en refurbish av A319 kabinen, kan fikses "overnight", spesielt hvis midcabin overwing Emergency Exit defineres som 2 x Type III luker.
Vel, her er det en god del ting som mangler:
  • Produktet finnes kun som et løst konsept og ingen detaljer er klare.
  • Prisen er ikke kjent, og det er ikke noe firma som kan tilby dette på kort eller halvlang varsel.
  • Sertifisering er ikke noe som skjer "over natta". Kanskje innen rimelig tid, men det kan uansett ikke gjøres før produktet finnes.

Det er på tide å innse at dette luftslottet H19QR er noe som ingen har vist seriøs interesse for, og som er veldig, veldig lite realistisk. Det kan på ingen måte sammenlignes med eksisterende produkter med store og seriøse aktører bak seg.

Derfor er det nok best at vi holder oss til reelle alternativer i denne tråden og lar spekulasjoner om framtidige muligheter være et annet sted.
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 13:49   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter

Ser ut som United nå bekrefter at de bestiller 40 737-700 fra Beoing, med levering fra midten av 2017. Det gjør det også mulig for dem og parkere flere 50-setere

http://finance.yahoo.com/news/united...?.tsrc=applewf
Quote:
Today, UAL announced it would take delivery of 40 new Boeing 737-700 aircraft, which will enter the fleet beginning in mid-2017. These aircraft will replace a portion of the capacity currently operated by the company's regional partners, as the company expects to reduce by more than half the number of 50-seat aircraft in its fleet by 2019.
Noe sier meg de har fått en veldig god pris fra Boeing. Dette er også den første signifikante 737-700 ordren på lenge, da modellen omtrent har vært død i flere år. Det er heller ikke umulig at Boeing velger og gå ganske langt ne di pris, da de i motsetning til Airbus som er "utsolgt" for A32x CEO, tilsynelatende har et produksjonshull mellom 737NG og 737MAX de har hatt litt utfordringer med og fylle

Samtidig har jo United også endel brukte A319 og 737-700 på vei inn i flåten
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 21-01-2016 at 13:52.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 16:15   #7
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Sä er det Boeing som ler sist ... og Airbus som sitter med skjegget i postkassen. Sjansen var god for ä rehabilitere A319 som har gätt sakte i den senere tid. Uten ä nevne Bombardier, som sikkert skjaerer tenner ... Men Ron Baur kjenner sin sak. Han er mann til ä overraske verden. Vi fär vente ä se hvordan 737-700'ene kommer til ä se ut innvendig ved leverans i 2017 ? Fordi veien kunne vel föles ä vaere litt lang-artet fra 50-70 seter (pr idag) til 132-156 seter (avhengig av pitch) med 737-700 (3+3) i 2017 allerede ... kanskje det trengs noe midt imellom, f.eks. 110 seter hvorfor ikke ?
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 16:48   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post
Sä er det Boeing som ler sist ... og Airbus som sitter med skjegget i postkassen. Sjansen var god for ä rehabilitere A319 som har gätt sakte i den senere tid. Uten ä nevne Bombardier, som sikkert skjaerer tenner ... Men Ron Baur kjenner sin sak. Han er mann til ä overraske verden. Vi fär vente ä se hvordan 737-700'ene kommer til ä se ut innvendig ved leverans i 2017 ? Fordi veien kunne vel föles ä vaere litt lang-artet fra 50-70 seter (pr idag) til 132-156 seter (avhengig av pitch) med 737-700 (3+3) i 2017 allerede ... kanskje det trengs noe midt imellom, f.eks. 110 seter hvorfor ikke ?

Her var det mye faktabom ute og går. En 737-700 i United konfigurasjon tar 118 passasjerer. Så når du her snakker om 132-156 seter er du tydeligvis ikke helt oppdatert

Airbus er mer eller mindre utsolgt for hele A32x linjen de neste årene, og er fokusert på NEO ramp up. Så det er neppe de som er taperen her, da det ikke er sikkert de kunne levere volumet UA trenger i samme tidsrom. Og som nevnt, så er (var) det Boeing og ikke Airbus som har et produksjonsgap mellom to generasjoner fly de må fylle

Så taperen her er Bombardier, samt et par andre fantasikonsepter
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 17:25   #9
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Jeg regner med at dette er förste omgang i en overhaling av hele United Express' fläte(r), hvor det sammensatt er i bruk noen 550 RJ'er. United Airlines viser veien, men de enkelte partnerene kan velge ä gä egne veier, dog er enhetsfläte en mulig tankelinje. Airbus er ikke gift men sin egen NEO nye type, de har muligheten ä spille CEO sä lenge dette gir akseptable sales proceeds. Det vanskelige er ä finne ledige vingeslots, med dagens backlog. Kanskje var Johm Leahy pä ski-ferie i Alpene i denne forhandlings-runden ... vent til han kommer tilbake pä kontoret, og United express begynner neste runde for fly nº 41 til 80 osv ? Toget er ikke gätt verken for Bombardier, for A319 eller for andre som gär rundt "med blä tiltro til" annet.

Last edited by Frequent Traveller; 21-01-2016 at 17:30.
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 17:29   #10
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Express-selakapene har ikke lov til å operere 737. Dette er for mainline.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 17:57   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Ikke for meg, men for Uniteds fagforeninger ....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 18:21   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Man kan vel også anta at dette er et grep fra UA for å minske konsekvensen av pilotmangelen som begynner å bli alvorlig for commuterselskapene ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 18:38   #13
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,628
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Scope clause. Er det ikke herlig
CFM is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 18:43   #14
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,628
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Les litt om scope clause. Myndighetene har ingenting med saken å gjøre.
CFM is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 18:57   #15
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Største regionale jet som fly for United er E-175 utstyrt med 76 seter


Quote:
Originally Posted by CFM View Post
Les litt om scope clause. Myndighetene har ingenting med saken å gjøre.

Jepp, er jo rent fagforeningsavhengig. Og derfor blant annet E190/E195 ikke har vært veldig populære blant amerikanske selskaper (unntatt JetBlue)
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 22-01-2016, 06:17   #16
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Kanskje det, Someone ... for ä gjöre meg bedre forstäelig og unngä feil og surr er det sikkert bedre at jeg uttrykker meg pä engelsk, se her :

http://forum.flyprat.no/showpost.php...&postcount=528
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2016, 12:07   #17
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Heisan!

Staar paa farten paa morgenen her, saa jeg faar ikke tid til aa gaa over alle detaljene, men i kort saa gaar disse nye B737-700 flyene inn i mainline, samme some de pent-brukte A319 vi starter aa faa naa. I foelge pilot kontrakten saa har vi naadd maksimum 70(+) sete kontrakten for regional operation, saa vi kan ikke sette inn disse, eller noen andre typer 70(+) fly her. Det er ogsaa en push for aa bli mindre avhengig av disse 50 seter regional flyene, og disse rutene vil mere og mere, der det passer, bli overfoert til mainline.

Selvfoelgelig er det greiere aa ta inn flytyper vi allerede har i service, saa lenge disse er fortsatt relativt modern og oekonomiske, og derfor passer disse A319/B737-700 utmerket godt inn i den eksisterende flaaten.

Da faar jeg starte dagen min...

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2016, 22:10   #18
Mads93
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2015
Location: Oslo
Posts: 159
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Da skal United visstnok ha bestillt 25 flere B737-700

http://www.ch-aviation.com/portal/ne...7s-from-boeing

Quote:
United Airlines (UA, Chicago O'Hare) has ordered twenty-five more B737-700s from Boeing (BOE, Chicago O'Hare) industry sources have told Reuters. Though neither the airline nor the manufacturer has officially confirmed the move, it would compliment a firm order for forty -700s placed in January.
Mads93 is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2016, 13:52   #19
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Quote:
Originally Posted by Mads93 View Post
Da skal United visstnok ha bestillt 25 flere B737-700

http://www.ch-aviation.com/portal/ne...7s-from-boeing
Nå også bekreftet fra United

http://newsroom.united.com/index.php...95&item=124646
Quote:
United Airlines today announced an order to purchase 25 new Boeing 737-700 aircraft. The order is in addition to the previously announced order of 40 737-700s. United will take delivery of the aircraft beginning at the end of 2017.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 10:21   #20
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Ser det estimeres at United har fått disse flyene med 75% rabatt. Hvis det stemmer er det ikke rart i United slo til

http://www.marketwatch.com/story/boe...igh-2016-04-01
Quote:
United Continental Holdings Inc. UAL, -5.25% is buying 65 737s at a reported $22 million each — close to 75% off list price and about half the normal price even for bulk orders, the Goldman report said.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
PacMin SAS Braathens 737-700 1:100 CK Samlerhjørnet 1 10-02-2019 19:25
Gode seter på SAS 737-700? Bendikoro Reiseforum 3 30-06-2011 17:39
Beste seter SAS 737-700? pilot94 Reiseforum 14 26-07-2010 12:47
Braathens 737-700 1:100 selges CK Samlerhjørnet 6 01-05-2010 11:11
1/100 PacMin BUSK 737-700 selges Falcon Samlerhjørnet 6 23-05-2009 14:37


All times are GMT +2. The time now is 06:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.