![]() |
|
![]() |
#101 |
Former CCA F-16
|
![]()
I allverden, hvorfor sp mange? Har de glemt å sjekke værmeldinga? De har da både brøyteutstyr og avisings utstyr i Oslo?
#102 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nå vet jeg ikke årsaken til at det ble så ille, men når kapasiteten blir redusert med 50% så blir det fort litt kaos. Dessuten, er jo trafikken i april endel større enn i januar, så da blir fort konsekvensene større |
|
![]() |
![]() |
#103 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
De sesongansatte brøytehjelpene på OSL er også ferdige for sesongen. De siste gikk ca 15/4, så de har vært litt underbemannet i forhold til fullt oppsett også.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#104 |
Former CCA F-16
|
![]()
Straffer seg å ha sesongansatte
#105 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Tja, det er en økonomisk avveining*. Det er ofte bedre ha en slik hit en gang i blant, fremfor å ha arbeidskraft man ikke trenger. Så er det alltid en avveining hvilket hvor lenge de skal være engasjert vært år. Men lenge siden et såpass snøfall i april etter hva jeg kan huske. Har jo knapt nok kommet så mye snø på en gang i hele vinter *Dessuten er det kundene som får mesteparten av smellen ![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Flydiot
|
![]()
Det er en vel kalkulert risiko de har valgt. 20 mann ekstra 24/7 koster mye gryn, pluss beredskapsutgifter til ytterligere 120 mann og et antall maskiner som går på sesonginnleie koster veeeldig mye penger.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#108 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]() |
#109 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Ja, og noen ganger klarer man ikke å holde banen åpen selv om man har full styrke også. Når Kong Vinter kliner til for fullt blir det noen ganger ganske enkelt for mye. |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Litt ot, er det mye innleide maskiner inne på området, type traktorer, eller mest egne maskiner med innleid arbeidskraft?! Sånn ellers var det ca 20 cm utrolig kjip snø som kom subbende i dag, så ikke helt overraskende at det ble forsinkelser. Tør egentlig påstå at det var vinterens verste snøfall, muligens i mengde og i hvert fall kombinert med konsistens! Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 24-04-2017 at 21:40. |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Flydiot
|
![]() Quote:
Det er innleid 16 hjullastere med sjåfør og 10 lastebiler til bortkjøring. Ellers er det OSL's ansatte og vinterhjelper på 5 lag à 28 mann pluss ca 45 innleide sjåfører Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan bekrefte at det var litt kaos på OSL i dag ja. Heldigvis ikke verre enn at flyet ble litt over tre timer forsinket.
Var ikke bare snøbrøyterne som slet med underbemanning i dag heller, Menzies slet også. En stuer måtte laste inn all bagasjen på egenhånd (!) i en B738 fra Norwegian som jeg var passasjer på og skulle til BOO. Stakkars fyr. Det snødde så det holdt under avgang. Men kan melde om litt bedre "vintervær" her oppe i nord :-) Last edited by Boeing_fan; 24-04-2017 at 23:18. |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Snøen som kom i dag var heller ikke den enkleste. Den var våt og tung, og av større flyplasser var det bare ARN og HEL, sammen med OSL som ville klart holde åpent i dag, alle med redusert kapasitet.
|
![]() |
![]() |
#114 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Vært mye pes på SK de siste mnd, men måten de for meg løste dagens snøkaos på var helt prima!!
Kom på TRD, fly 4 timer forsinket, gikk til gate der et fly fra tidlig morgen skulle gå. Gatepersonellet velvilligheten selv, fikk plass og selv bagasjen ble med. Måtte vente noen timer på OSL, men når flyet (SK4713) til Roma gikk var det med et fantatisk crew som sekv hadde jobbet lenge men ga alt og mer til! Man kan si hva man vil men for meg som EBD er det ingen tvil om at SAS er det selskapet som yter det jeg er glad for! (Unntatt fisk/skalldyr ombord, annen diskusjon) Fantastisk jobb fra dem, de fortjener skryt når det fortjenes!! Kim |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS var ikke sitt ansvar bevisst, når det gjelder ombooking av billetter til passasjerer på kansellerte flygninger. Kun 2 stk. ansatte kl.18.00 i avgangshallen som hadde over 500 i kø inkludert meg ! Hvordan går det an å skryte av dette ? Det var da folk som hadde ventet i kø over 4 timer ! Dessuten var det bagasjekaos, og i flyet som jeg kom med fra Dublin, så måtte alle ta ut bagasjen sin på OSL. På toppen av det hele så manglet noen i mitt reisefølge bagasje !!!
|
![]() |
![]() |
#116 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Den vakre Særnorske ordning med forvansket ![]() Men ja, synes synd på "deg" ![]() |
|
![]() |
![]() |
#117 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#118 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du vil alltid finne begge ekstremiteter på slike dager. Ikke noe underlig i det.
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]() Quote:
Været kan ingen gjøre noe med, men jeg fikk super behandling og da må jeg få skryte av det! Så får det være at andre opplevde ting som ikke var så bra for dem. Kim |
|
![]() |
![]() |
#120 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Vistnok var gårsdagen den verste dagen på OSL siden aksesky problemene i 2010 i følge Avinors kommunikasjonsdirektør. Ganske morsomt å være en del av, syns ikke 3 timer forsinkelse er noe problem hvert 7. år
![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk Pro |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vinterværtråden 2017/2018 | Concorde | Flyforum | 224 | 10-08-2018 09:42 |
SAS årsresultat 2016/2017 | Someone | Flyforum | 19 | 12-12-2017 11:09 |
Norwegian tilbudstråd (2016/2017) | hifiman | Reiseforum | 22 | 12-12-2017 07:58 |
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017) | kristian | Reiseforum | 188 | 18-11-2017 15:42 |