![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,533
|
![]()
Nylig vært i Thailand og har hatt 4 flighter med TG, alle i forskjellige widebodies. Hvilket selskap har flest varianter i flåten? Tipper Thai er en av de værste (eller beste, kommer an på øynene som ser...). Neppe god økonomi, med kult for oss som liker å fly ulike storfugler. På husk ser vel flåten til TG omtrent slik ut:
Airbus A330-300 Airbus A350-900 Airbus A380 Boeing 747-400 Boeing 777-200 Boeing 777-200ER Boeing 777-300 Boeing 777-300ER Boeing 787-8 I tillegg har de både A340-500 og A340-600 "stored". Andre selskaper som gjør seg fortjent til en plassering på Top 10? Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,597
|
![]()
Godt spørsmål TriStar, liker sånne utfordringer!
Tror ikke noen ligger over, eller på høyde med, Thai. Så må vi jo heller ikke glemme hvilket flyselskap som la grunnlaget og ga de opplæringen ![]() De jeg kommer på i farta som kan konkurrere om pallplass er: Korean; A332, A333, A380, B744, B748, B773ER, B773, B772, og B789 Qatar; A332, A333, A346, A350, A380, B772LR, B773ER, B788 Etihad; A332, A333, A345(?) A346, A380, B772LR, B777ER, B789 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]() Quote:
Nå er vel 777-200 sakte med sikkert på vei ut, og noen maskiner er alt parkert for godt, men er vel neppe ute innen første 787-9 kommer slik de da vil ha 10 forskjellige aktive maskiner i flåten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
|
![]()
Men er det riktig å skille på Extended Range også?
De Amerikanske selskapene har jo også ganske mange forskjellige. Delta: Boeing 747-400 Boeing 767-300 Boeing 767-300 ER Boeing 767-400 Boeing 777-200 Boeing 777-200 ER Airbus A330-200 Airbus A330-300 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]()
Godt spørsmål og trolig ikke noe fasitsvar på, og vil jo også variere litt. Både 767-300 og 777-200, så er det jo stort sett rekkevidden/MTOW og dermed bruksområdet som skiller mellom ER og ikke-ER modellene for å forenkle det litt. Men på 777-300 så er det større skille, blant annet (ofte) andre motorer, en litt annen vinge og -300ERer jo rett og slett ett oppdatert fly (Sammen med -200LR)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilket selskap har de peneste flyene? | sentry | Småprat | 61 | 03-05-2017 20:03 |
Hvilket land har flest innenriksflyvninger pr capita? | econ | Småprat | 5 | 01-06-2014 10:49 |
Oversikt over ulike typer flysertifikat i Norge | Flybird | Flyforum | 2 | 28-09-2013 20:27 |
Hvilket fly og selskap har du fløyet? | Concorde | Flyforum | 31 | 05-06-2007 00:52 |
Hvilket selskap har flest forsinkelser i USA... | BGO | Flyforum | 5 | 15-12-2006 03:43 |