![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Jeg er veldig glad i statistikker og synes det er gøy med lister (ja er litt nerd). Jeg har prøvd å finne data på innenriksflyvninger, men har ikke klart å finne noe. Er det noen som vet hvor man kan finne noen liste med data på innenriksflyvninger for alle land? Jeg regner med på at USA, Kina, Russland, Brasil og kanskje Australia og Canada kommer høyt opp på listen over antall flyvninger. Men hvis man justerer for antall innbyggere i landet, vil da Norge toppe listen? Hadde vært kjekt å finne data på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har ikke sett noen slik statistikk. Men det finnes nok. Skulle tro att Norge kommer høyt opp pr capita. Men så er spørsmålet om vi snakker om antall flyvninger, eller strekning (milles eller km). I den statistikken kommer nok USA og Canada høyt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Husker det var en tråd om dette på airliners.net, men fant den ikke etter et raskt søk. Imidlertid mener jeg å huske at Oslo-Trondheim var med på en "toppliste" over antall flyvninger justert for innbyggere, men det var fortsatt et stykke opp til toppen. Skal se om jeg finner den tråden igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Her er USA tallene for innenriks: http://www.transtats.bts.gov
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
IATA har alle datene jeg ønsker i sin WATS raport som kommer ut årlig, eneste problemet er at dette datasettet koster 3000USD.
Med det datasettet kunne jeg laget lister til jeg spyr ![]() Rapporten er noe billigere og koster kun 800$, det er vel tilfeldigvis ikke noen som har tilgang på denne, tror det hadde vært artig lesning. http://www.iata.org/publications/Pages/wats.aspx Last edited by econ; 31-05-2014 at 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Japan har noen heftige tall på innenriks. Nr. to på listen over travleste innenriksrute i verden er mellom Tokyo (HND) og Sapporo. I tillegg befinner fire av de ti travleste innenriksrutene seg i Japan (ifølge wikipedia).
Men nå bor det veldig mange mennesker i Japan, så det blir vel ikke all verdens per capita. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilket selskap har flest ulike typer widebodies i flåten? | TriStar | Småprat | 4 | 29-03-2017 09:29 |
Miniquiz: Hvilket fly er dette og hvilket land? | anders320 | Flyforum | 25 | 28-03-2008 20:11 |
Hvem har besøkt flest land i verden?? | Concorde | Reiseforum | 6 | 19-02-2007 07:31 |
Hvilket selskap har flest forsinkelser i USA... | BGO | Flyforum | 5 | 15-12-2006 03:43 |
Hvilket land har registrering YS-(XXX) | Tu-154 | Flyforum | 11 | 18-09-2005 10:14 |