![]() |
|
![]() |
#201 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,491
|
![]()
Jo, det er det.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]() Quote:
Nå er jo dette et diskusjonsforum, og da er det jo greit å legge ut det man selv mener. Og når de som kritiserer ikke kan si noe mer konstruktivt enn pølsevev, og tatt ut av løse luften, er det i min verden litt tynt. Plukk endelig punktene fra hverandre, og kom med motargumenter, det gjør at vi alle lærer litt, som jo er målet med et forum som dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
«Widerøe har en kost som er helt hinsides» Hvem sammenligner man med ? WF har en spesialisert drift som ligner lite på de det er nærliggende å sammenligne seg med. Man kan selvsagt se i regnskap og danne seg et bilde -om man er kompetent- , men da må man vite hva som ligger bak tallene og hva som er relatert til hvilke oppgaver i bedriften. «Ola Giæver er en handlingens mann med revansje ønske» Normalt er det et dårlig utgangspunkt for oppstart av en bedrift. Hvilket vel har vist seg. «Det vises til «feil «som WF har gjort». Hva vises det til her? WF har flere ganger mottatt annerkjennelse for god drift og effektivitet. «WF har monopol» Anbudsprosesser har ingenting med monopol å gjøre. I tillegg har WF nærmere 60% av sin drift utenfor anbudsområdene. Sitat fra Wikipedia : « Monopoler er karakterisert av fraværet av økonomisk konkurranse om å tilby godet eller tjenesten». Meg bekjent var både FV og DAT tilbydere i en økonomisk konkurranse. Interline avtaler: Vil kreve en helt annen drift enn den som FV har annonsert. Eks. handling av bagasje, datasystemer som snakker sammen osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,901
|
![]() Quote:
Quote:
Jeg reagerer paa at det legges frem at Wideroe har "kostnader som er hinsides" har man erfaring fra disse prosessene saa finnes beregninger som viser kostnadsforskjellene, og vi ser mange gode innlegg om forskjellene mellom SAS og NAX for eksempel, at WF har hoeyere kostnader enn NAX er det ingen tvil om, det vil ogsaa FV ha. Det er store forskjeller i kostnader pr. sete paa en Dash-8 100 og en 737-800.Saa jkeg etterlyser en bedre begrunnelse og en sammenligning mellom WF kostander med selskaper med tilsvarende operasjoner. En skal ogsaa huske paa at svaert mange av kostnadene vil vaere helt like for WF og FV (tviler f.eks paa at FV kan kjoepe Fuel billigere enn WF - og dette er en av de store utgiftene). At det er svaert vanskelig aa faa vekst i markeder med en aktoer (jeg tror det er mer korrekt aa bruke en aktoer enn monopol saa lenge det er fritt frem for andre aktoerer slik som FV faktisk benytter seg av paa 60% av WF rutenett). Det er vel til de grader motbevist selv i Norge - eller mener Exnax at det ikke har vaert vekst i Nord Norge ? Synes vi har hoert det motsatte gjennom hele traaden, og har selv sett hvilken fantastisk vekst Horizon (mitt "Gamle" lokal selskap) som har meget bra vekst og fin snurr paa propellene, til tross for at de er eneste aktoer i stoerste delen av markedene. Interline avtaler er dyre - og vil oeke kostnadene til FV betraktlig.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,901
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,491
|
![]()
Da vil det bli tynt med flyvninger. Med anbudet følger en støtteordning som gjør det MULIG å fly på disse plassene og tjene penger. Uten støtte vil selv ikke FlyViking røre plasser som Hasvik, Sørkjosen og Berlevåg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Men det er vel mulig at flere selskaper vinner hver sine ruter i FOT konkurransen, er det ikke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]()
Det kan se ut som om LN-FVA har under 10 000 landinger.
Angivelige opplysninger fra Albertas provinsregjerings salgsdokumenter: Lot #4: 1985 DeHavilland Dash 8-103 – times as of Nov 18, 2014 C-GFSJ Dash 8-103 S/N: 017 Total time since new: 7775.1 Total cycles since new: 9483 Model Serial Number TSN CSN TBO TSO TSHSI ENG 1 PW121 PCE-AC0101 339.6 549 8000 - - ENG 2 PW121 PCE-AC0100 416.3 660 8000 - - PROP 1 14SF-7 840701 7692.1 - 10500 204.1 - PROP 2 14SF-7 841208 7706.8 - 10500 185.5 - Additional Equipment: WAAS Upgrade, Universal UNS-1Lw, Universal TAWS, Auxiliary Power Unit (APU) Kilde: http://www.avcanada.ca/forums2/viewtopic.php?t=100541 |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]()
Jeg er ikke overbevist om det, med de prisene Widerøe har på disse så skal det godt gjøre ikke å kunne drive på kommersielt grunnlag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]() Quote:
Hvem kan drive anbudsstrekninger som under med samme frekvens på kommersielt grunnlag? Hvor mange går på i Hasvik en tirsdag i oktober? Tre, fire eller fem? Hammerfest-Hasvik, full flex, kr 581. DX6. Berlevåg-Mehamn, full flex, kr. 466. Daglig. Dertil honnørrabatt, og barnepriser til og med fylte 15. Last edited by vbirk; 22-02-2017 at 01:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]() Quote:
Last edited by Flygplan; 21-02-2017 at 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]() Quote:
Alle strekk unntatt 6 har makspris under kr 1500. Last edited by vbirk; 22-02-2017 at 01:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]()
Flygplan, respekt for din stahet i påstandene, men det hadde vært enklere for andre å forstå hva du mener om påstand kunne underbygges med fakta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]()
Nettipp, prisne er sykt høye. Hadde flere selskap måttet konkurrere om passasjerene hadde det ikke vært slik. 70-tallet er over nå.
Last edited by Flygplan; 22-02-2017 at 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |