![]() |
|
![]() |
#321 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal til DC neste uke. ESTA`en min fra Vegas for halvannet år siden er gjeldene ennå. Bruker dere oppdatere den med adressen til hotellet ved ny reise?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Takk med en utskrift. Det forenkler livet litt om du kommer til innsjekk og systemene ikke helt har snakket sammen. Har skjedd meg et par ganger. Dog veldig sjelden. God tur!
![]() |
#324 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
http://www.tv2.no/nyheter/8902998/
Kjell Magne Bondevik utstyrt med diplomatpass fikk 1 times forhør ved ankomst til Washington grunnet Iransk visum i passet. Blir spennende dette.
![]() |
#325 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Trenger man visum som norsk turist til Sør Korea??
Frister litt med tur til Vinter-OL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takker, er litt i tenkegropa men har litt lyst og.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tenker på Angola nå i påsken. Leser at folk får lettere transittvisum nå. Andre med nyere erfaring? Leser mye rart om ambasaden i Stockholm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Edit: visumservice tar 4400 for det. Det er helt SYYKT. :O Last edited by Sondbjo; 11-02-2017 at 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men det du glemmer her er jo at de tar seg av omtrent alt som å sende passet til Stockholm med bud og hele pakka der. En annen grunn er som nevnt at de er umulig å ha med å gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, som sagt fungerer ikke mailen til ambassaden i Stockholm. Jeg vurderer å prøve ambassaden i Brussel. Siden der ser mer oppegående ut. Jeg trenger transittvisum bare og det er forhåpentligvis enklere å skaffe. Visumservice tilbyr bare turistvisum eller forretningsvisum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei, kanskje noen av dere her i forumet kan hjelpe med et spørsmål jeg fikk i dag? Mine x-svigers skal til USA i april. De har vært på tur til Iran i løpet av de siste årene, med stempel i passet, og det har først nå gått opp for dem at det kan skape problemer.
Hva er lurest å gjøre med hensyn til innreise i USA? Kan de skaffe seg nye pass - og kan de da la være å opplyse i ESTA at de har vært i Iran, hvis det ikke vises i passet? De vil helst slippe å søke visum, etter hva jeg forstår... Er visumsøknad en langvarig prosess? De bor i Oslo (og er vanlige, norskfødte pensjonister på 73 og 85 år). |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det tar 20-30 minutter og ordne alt av papirer på nettet. Deretter bestilles det time til intervju, og så er det bare å møtte opp. Passet kommer i retur i posten etter noen dager. Det er verken tungvindt eller langvarig, med mindre en bestiller time til intervju langt frem i tid.
![]() |
![]() |
#336 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Virker som Kina har blitt løsere i snippen - tidligere har jeg blitt avspist med 15 og 5 dagers (!) visum - men når jeg nå plukket opp mitt double entry visum fikk jeg opphold på 30 dager på begge entries som er det som er standard. Dette selv om det lengste jeg skal være der er 2 dager. Varighet et halvt år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Takk for svar ![]() Sent from my iPad using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som har erfaring med å skaffe visum til Hviterussland i det siste.
Ser at det har blitt visumfritt hvis en er 5 dager eller mindre, men jeg skal selvfølgelig være er 6 dager.
![]() |
#340 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, er det noe spesielt du lurer på? Jeg søkte i september fra ambassaden i Helsinki. Det tok omtrent to uker inkludert postgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om navn på billett og/eller pass (hovedtråd) | MissMe | Reiseforum | 159 | 16-11-2024 18:35 |
Visum/passregler hovedtråd (del 1) | Concorde | Reiseforum | 353 | 29-09-2014 07:55 |
Nepal, pass, visum. | Eirik | Reiseforum | 5 | 12-10-2011 23:24 |