![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 126
|
![]()
Jeg flyr en del SAS, og igår hadde jeg 2 flighter med A320. Henholdsvis 1461 og 1470 hvor begge ble flydd av SE-RJE.
På begge flightene ble landinggear først retracted ved clean. De ble tatt opp samtidig som flaps da ble kjørt helt opp. Jeg er kjent med at hjul tas opp sent ved varme bremser, men etter en nattstopp og relativt kort taxi tur på 1461 fremstår det som unlikely. Noen som vet hvorfor de ventet(glemte?) ta de opp? Skal også nevnes at det var samme FD på begge flighter. Ser man på historikk på flightradar, og at de tok de inn i høyresingen etter departure hadde de i overkant av 220kn og i overkant av 3000ft. Har ikke gear max 220kn? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Comair(/BA) knakk understell ved landing | Fnate | Flyforum | 1 | 28-10-2015 16:04 |
Sandnessjøen: Understell knakk | AirbusTrond | Flyforum | 46 | 07-07-2015 16:41 |
Understell spesial | oddi | Bilder & foto | 3 | 09-07-2009 04:28 |
Sent inntrekk av understell !? | ENTO | Flyforum | 33 | 06-07-2009 19:06 |
F16 veeeldig lavt i Numedal ! | ENTO | Flyforum | 1 | 16-11-2008 20:28 |