![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Ris. Vi går mot lysere tider - digg. Nå venter en kort økt på bryggekontoret før vi setter kursensørover på årets juletur. Ha en lysere torsdag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God torsdag morgen. Årets juleferie i gang. Den blir i Thailand i år, turen går med Thai. Blir ikke alene på OSL I dag. Mange julereisende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgen fra Oslo. Visumintervju på den amerikanske ambassaden, satser på at jeg denne gangen klarer å overbevise dem at jeg faktisk bor i Norge. Dokumentasjon er der ihvertfall...
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hohoho fra Østerås!
Juleferien er igang. YES,YES, YES. I år satser jeg friskt på avholdsfri jul. Det meste er ordnet taxfritt, men må nok en tur på polet for en reserveakevitt. Tar ingen sjanser. Herlig torsdag ønskes ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God morgen fea prærien. Planen er vel å få ryddet epost for å finne ut hvilke oppgaver som er utestående og kanskje få utført de i morgen. Nyt dagen.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra 13-trikken. Satser på en ekstremt rolig nest siste dag på jobb. Møte med en hodejeger i løpet av dagen for å se om jeg passer i gryta. Kone og barn sendes til svigers etterpå, så har en hjemme alene-kveld foran meg. Ha en fin dag
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God dag fra jobb. Her er man i gang med å bygge landet, men bare fram til lunsj. SAS flyr meg hjem til fødebyen 13:05. Det meldes forfriskende vær på Vigra. Så lenge det ikke er det man kaller "torevær" der oppe, så er jeg rimelig fornøyd. Kofferten er pakket med godsaker, som seg hør og bør. Men ønske om en feiende flott torsdag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God morgen fra Snillfjord.
![]() Skyet opphold, i alle fall enn så lenge. Det trues med vindfullt og vått ila de neste dagene. Oppe i rett tid, men i dag uten et dugg av planer som involverer å forlate hjemmet. Sliter enda med senskader av gårsdagens strabasiøse runde på AMFI Orkanger. Så dagen i dag skal gå til gavepakking, rydding/vasking, salting/pepring av ribbe og ellers tar jeg dagen med knusende ro, julen kommer uansett den. Tenker dagen rundes av med en bedre middag og film. Ha en fortreffelig en, med eller uten julestress! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra toget. Blir en helt vanlig kontordag i dag. Årets siste shipping papirer skal lages, årets siste fakturaer skal skrives, statistikk skal gjøres...
Kjenner det er litt digg. Faktisk litt over middels digg. Ha en fin en.
![]() |
#10 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
God morgen fra det Sørlandske!
Her var man på julebordstur med Superspeed i går, i relativt heftige bølger. Men bare man lar det skvalpe like mye innvendig som utvendig pleier det å gå bra. Litt sen på jobben idag, da det tok litt lenger tid å sove enn jeg hadde tenkt..... For de som kunne tenke seg å vinne en gratis tur til Stockholm og få en lunsj sammen med EuroBonus-sjef Johan Mäggi så er det akkurat det som er premien i Finalcall.travel's julekalender i dag. Deltar du ikke har du iallefall ikke sjanse til å vinne heller...... Tenk deg muligheten for å kunne stille ham alle de spørsmålene du måtte sitte inne med ang EuroBonus? Kunne gjerne vunnet den selv jeg! God bittelillejulaften ønskes! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Morgen fra Sola. Her har styggeværet kommet på besøk, ikke trivelig, men vi har nå hatt lite slikt vær denne høsten. Så har en også dratt på seg en kjiip forkjølelse med halsonde, men har selvsagt stilt på jobb. Om litt skal vi ha julelunsj #2. Julelunsj #1 var i går, så her mesker man i seg godsaker. Faktisk så mye at det i går ble vanskelig å holde seg våken etter lunsjen, jaggu godt at kontor stolen kan legges laaangt bakover.
På eftan starter juleferie, det skal bli bra. Ha en flott torsdag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
For siste gang på en stund; god formiddag fra Bodø. I dag flytter jeg sør for moralsirkelen igjen. Det meste av flyttelasset ble dog avlevert postkontoret i går, slik at jeg klarer meg greit innenfor bagasjekvoten til SAS i ettermiddag. Siste runde med støvsugeren og så blir det å overlevere nøkkelen til landlorden.
Hjem til julekos på Sørlandet i kveld. Det skal blir godt! Ha en fin bittelillejulaften. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fikk visum innvilga, men denne gangen var det jeg som førte samtalen. Stappa så mye dokumentasjon jeg kunne oppi nesa hans før han tilslutt innså at jeg faktisk bodde i Norge. Måtte forklare at jeg var litt sær og tok en del helgeturer, men det er da ikke i mot lovverket det. Men reisemønsteret mitt kan se ut som en hvilken som helst spion med turer til Kina, Iran og Russland så jeg skjønner ham litt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
G'morgennn ... Mye av det vanlige her. Kaffe, jobb ... Ja, det var vel egentlig det.
Såvidt begynt å lysne. Ser ut til å bli sol og fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jo takk - er ikke bare bare det til unaiten - dere som får lov til å reise med ESTA aner ikke hvor heldige dere er... Men nå slipper jeg å huske på om ESTAen er gyldig eller ikke, amerikanske B1/B2 visum utstedes visst med lang gyldighet - ihvertfall 5 år... At jeg ble nekta i februar tok han ikke opp, enda jeg selvfølgelig skrev det da jeg fylte ut DS160 skjemaet, men 214B i lovgivinga tror jeg er en vanlig denial kode for visum til statene og ikke noe som gir karantenetid heldigvis så man kan fint søke på nytt. At jeg nok aldri får brukt ESTA igjen pga den der er litt surt, men fornyelse av visum er nok mer formalitet igjen. Men håper det ikke blir mer styr på grensa enn vanlig - blir litt kjipt om jeg havner i secondary permanent men antar det er ingen fare mtp at ambassaden ikke tok det opp.
Last edited by Hypern; 22-12-2016 at 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
Grompf .. da var nok min NAD cd-spiller vandret heden. Bare 30 år gammel. Lurer på om det er noe å hente på garantien .. ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |