![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2015
Location: Oslo
Posts: 159
|
![]() Quote:
E190 er jo en mulighet, men hvis de skal konkurrere på lik linje med SAS og Norwegian så så tenker den ukvalifiserte synsingen min at de faktisk må opp i litt volum, ikke bare på fly men også på antall seter fløyet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 205
|
![]() Quote:
Er ikke CRJ dårlig egnet for Norske forhold? Var med på en avbrutt snølanding på AES for noen år siden og endte opp i BGO. Stusset over hvorfor det skjedde for forholdene var egentlig ikke så dårlige. Tok opp saken med en jeg kjenner fra brannvakten (som også brøyter banen) og han kunne nevne at CRJ'n har det absolutt høyeste kravet til "bremsetall" av pax-flyene på Vigra. Høy landingshastighet og dårlige bremser og/eller thrustreversere. (Såvidt jeg husker) Noen som vet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]()
Hvis bremsene på CRJ er noe i nærheten av hva de har puttet på Q400 så kan man nesten si at den ikke har bremser (litt alvorlig ment og litt "tongue-in-cheek"). Og uten to enorme propellere som fungerer som låvedører etter landing, så kan jeg godt forstå at den er litt begrenset på snøføre.
Men nå både synser og gjetter jeg litt her da... Last edited by Swashbuckler; 22-12-2016 at 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
Eksempelvis E 190 (pax 114) vil kunne gi god økonomi der hvor 737-800 blir for stor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,629
|
![]() Quote:
Men CRJ er stort sett på vei ut overalt og jeg har vanskelig for å se for meg at den vil bringe WF noen særlige fortrinn. Som passasjer ville jeg nok foretrukket Embraer på ruter opp mot 3 t siden de har 2-2 seating i kabin og ikke 2-3 som CS. Veldig greitt å slippe det midtsete.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,916
|
![]() Quote:
![]() Det skal også sies at midtsetet på CSeries er litt bredere enn de andre setene, for å kompensere for ulempen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,629
|
![]() Quote:
![]() Ifølge kabinbesetningen merker de det faktisk på passasjerene. De synes også det er enklere med serveringen enn om man har tresetere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]() Quote:
Disc gjør susen stort sett, men at bremsene er gode er en mening du er ganske alene om å ha tror jeg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,629
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Posts: 92
|
![]()
Hvordan er det med fordeler med typerating DH8D/CRJ? For meg ser cockpit veldig likt ut. Hvordan er det så videre til CS? Får de noen fordeler med overgang/opplæring eller spiller det liten rolle (ift til da Embraer eller SSJ).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]() Quote:
Kreves det type rating, så kreves det type rating. Har ikke så mye å si om ting ser likt ut. Blir full pakke uansett. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]() Quote:
Sam146 er ikke noe særlig russisk: http://www.safran-aircraft-engines.c.../sam146/sam146 Mye annet vestlig av det tekniske også. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Superjet_100 Stort sett satt sammen i Russland. CityJet er kjempefonøyd med sine. Vi får se når alle leverandører er evaluert. Kunne vært moro å sett evalueringsrapporten og analysefaktorer og vekting! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Det mest interessante ville vaere om vi kan fä anledning ä päpeke hvilke bias (hvem i) WF legger inn i fly-beskrivelsene for kosmetisk ä rasjonalisere det valg som er blitt gjort pä forhänd i favör av den typen som - uansett evalueringsrapporten - skal representere valgs-kommisjonens foretrekk ? Fordi flyvalg nemlig oftest gjöres underhendig av de eller den som utöver makt internt hvorved evaluerings-rapporten egentlig kun sikter ä fremheve nevnte gruppes eller individs tause bias ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]() Quote:
Tidlig ute med egg nogen i dag? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Skal bli spennende å se hvordan WF får dette til med setekostnader .
Cityjet ,AirBaltic , og Braathen er vel litt benchmark i nærområdet og Cimber fikk det ikke til. Noen stordrift fordel er lang frem , for å sette inn q400 ved snag fører med seg forsinkelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvis Widerøe kjøper SSJ100 - (Splittet fra ¨Widerøe kjøper jetfly¨) | TommyL | Småprat | 15 | 27-12-2016 20:23 |
Mulige nye ruter for Widerøe hvis de får seg jetfly | roger | Flyforum | 11 | 22-12-2016 09:46 |
Widerøe kan få jetfly | AirbusTrond | Flyforum | 79 | 09-09-2013 11:52 |
Ønsker ikke konkurrere med Norwegian mellom Europa og Asia | LN-VLE | Flyforum | 53 | 05-06-2013 23:11 |
Jetfly ca fra vest mot øst på marsjhøyde? | ohegge | Register- og ATC-Forum | 0 | 16-09-2011 22:50 |