![]() |
|
![]() |
#61 | |
Newcomer
Join Date: Jan 2014
Posts: 7
|
![]() Quote:
Det slår meg at det er ganske mange rutepar, både innlands og utenlands, hvor en regional jet ville fungert bra. C100 og C300 får så langt veldig gode tilbakemeldinger, og Embraer er godt testet i de fleste land i Europa. Ruter som KSU-OSL, TRD-KRS, TRD-BGO/SVG ville kunne få et mye bedre tilbud med en mindre regional jet enn det de har idag med store maskiner som ikke kan flys ofte pga passasjergrunnlaget. Det overrasker egentlig mer at Norwegian ikke her har sett potensialet i en 'Norwegian Lite', et regionalt flyselskap som bedre kan betjene flere markeder i Norge og på tvers av Europa, hvor det ikke er økonomi i/god økonomi i å fly 738. Hadde man samtidig kjøpt Sukhoi fra Russland, ville man skaffet seg solid goodwill og mulighet til å skaffe seg rettigheter til overflyvninger på vei til Østen med interkontinentale ruter. Jo før et etablert flyselskap utvikler ruter i Norge med en flytype som tillater mer fleksibilitet og større antall avganger, jo mindre er risikoen for at økonomien i etablerte selskaper slites ut med lavere pax enn nødvendig i for store fly, på viktige ruter som idag ikke forsvarer 3/4/5 daglige rutepar med 738 o.l., og hvis ingen av de store gjør det, ligger markedet klart for Widerøe, evt. Braathens Regional eller andre etablerte regionale flyselskap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,693
|
![]()
<mod>
Det ble gjort en opprydding litt tidligere i tråden for å unngå drukning og lapskaus av informasjon: Diskusjoner rundt jetflykjøp og status på det her i denne tråden Diskusjoner og spekulasjoner rundt evt. nye ruter: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=140999 </mod>
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,519
|
![]()
Hangar.no melder at CSeries har blitt valgt...
http://www.hangar.no/wideroe-har-bes...skaffe-jetfly/ EDIT: Widerøe har bestemt seg for å kjøpe jetfly, men ikke offentliggjort/bestemt hvilket... Last edited by Trdfly; 21-12-2016 at 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]() Quote:
Hvor i artikkelen finner du typen spesifisert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,457
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,519
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Former CCA F-16
Join Date: Jan 2008
Location: Bodø
Posts: 524
|
![]()
Ser for meg at Widerøes historiske forhold til De Havilland Canada/Bombardier kommer til å bli utslagsgivende, Embraer er nok nr 2 og Superjeten som nr 3.
__________________
Når skal media få med seg at F-35 heter Lightning II og ikke Joint Strike Fighter? F-16 heter ikke akkurat Lightweight Fighter ;P |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,629
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
|
![]()
Bombardier kjøpte opp Canadair på 80-tallet
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,643
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2009
Location: Mosjøen
Posts: 220
|
![]()
Snakket i forrige uke med en svært sentral person i WF, og det ble da sagt at levering av første individ er i jun/jul 2018. Utfra dette kan tror jeg at mye er bestemt og muligens også bestilt, uten at kontraktene er ferdige og derfor ikke publisert enda. Jeg spurte om den korte leveringstiden, og fikk til svar at det ble travelt i WF, med alt som skal på plass før den tid. Fremdrifts plan ifm. mottak og driftsstart skulle etter planen være klart før jul...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]()
Både CS100 og CS300 har god økonomi for mange ruter i Norge. OSL til alt utenom BGO/SVG/TRD er vel bedre betjent med en C series enn en A320.
Hvordan er WF kostnadsnivå i forhold til SAS, og blir det i konkurranse med SAS, som codeshare eller wetlease hvis eksempelvis OSL-KRS startes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Bombardier har tidligere sagt at de vil strekke seg langt for å gi WF en bedre deal enn det Embraer kan tilby. Tidligere CEO Per Arne Watle hadde en fin modell av en hvit og grønn CRJ på kontoret sitt helt tilbake den gangen da CK og jeg jobbet der (for ti år siden). Lurer på om den modellen fulgte PAW eller sjefskontoret...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]()
Holder en knapp på E190.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]()
Er det det du håper på, eller er det det du tror de velger?
Selv holder jeg en knapp på CSerien, på begge måter. De har gode forbindelser til Bombardier allerede. Det er det mest moderne flyet som finnes med under 250 seter. Det dekker intervalet fra Q400 og opp til 150-160 seter godt, og gir dem mulighet for å kunne ta opp kampen med SAS og DY, dersom det skulle bli aktuelt. Den kan også brukes til charter til kanariholmene og andre syden steder. Jeg føler jungeljeten vil bli litt for liten for de oppgavene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,916
|
![]() Nei, men er bare aktuell om det er en 90-seter de skal gå for. E-190 med 114 seter og CS100 med 125 seter er jo en del større |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvis Widerøe kjøper SSJ100 - (Splittet fra ¨Widerøe kjøper jetfly¨) | TommyL | Småprat | 15 | 27-12-2016 20:23 |
Mulige nye ruter for Widerøe hvis de får seg jetfly | roger | Flyforum | 11 | 22-12-2016 09:46 |
Widerøe kan få jetfly | AirbusTrond | Flyforum | 79 | 09-09-2013 11:52 |
Ønsker ikke konkurrere med Norwegian mellom Europa og Asia | LN-VLE | Flyforum | 53 | 05-06-2013 23:11 |
Jetfly ca fra vest mot øst på marsjhøyde? | ohegge | Register- og ATC-Forum | 0 | 16-09-2011 22:50 |