![]() |
|
![]() |
#21 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Brukte bensin som fellesnevner for drivstoff, men det gikk vel ikke bra ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Quote:
Krav til å bruke oxygen maske over en viss høyde? Vet ikke hvordan reglene for alle selskap eller alle land, men noen har det kravet ja. Grunnen er jo klar: Liten tid før man mister bevisthet i så stor høyde. Stråling er også en faktor som gjør at enkelte flygere ikke liker å fly så høyt. Hvis man tilbringer 1000 timer i lufta i 40 år så kan det bli en del og kreft risiko øker tilsvarende for flymannskap, eller pax som flyr flittig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,959
|
![]() Quote:
Den forbaska laksen (jeg misliker short haul PLUS maten uansett, eks frokost) er skikkelig ille. Og det nytter ikke å avfeie det heller, når man faktisk har kjøpt en billett som skal inneholde mat. Da forventer man mat, spiser kanskje ikke før flight og er sulten. Klag i vei. Helsemafian (som åpenbart ikke har fått med seg at laks på ingen måte er bra for helsen) trenger å høre det
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
|
![]()
Service ceiling for 737 er da vitterlig 41000 fot, eller er det unntak?
Det er vel stort sett kun de mest moderne fly som har service ceiling 43000 eller 45000 fot. Fordelen er jo mindre trafikk, mulighet for mer direkte routing og dermed kortere flytid og lavere brennstofforbruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
De gamle jumboene var godkjent til 45,200 men jeg var aldri høyere enn 43000, Blir tynn luft selv om det er trykkabin og om det skjer noe så har man veldig små marginer, nære ståll grense er det også. Moderene fly som 787 og 350 går vel ofte i FL430 men da må de vel ha brent av en del bensin ![]() Last edited by LN-RTP; 13-12-2016 at 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
God ettermiddag fra Oslos beste østkant.
Her er det stor variasjon til frokost i dag - røkt ørret... Har en booking til Thailand i januar, vurderer en tur i mars også mens det fortsatt er 'tilbud' med Thai, kribler i hele bookinghånda.
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
|
![]()
God kveld fra Snillfjord.
![]() Hvor været helt enkelt har variert voldsomt mellom det meste, t.o.m sol av alle ting. Ble noen timer på en gård nede i ''sentrum'' i ettermiddag for å se juleavslutning for en gjeng rideelever, blant annet lillesøster. Der fikk man i anledning dagen servert lussekatter( eller hvordan det enn skrives ), pepperkaker og saft. Gratis inngang fikk man også, står da ikke på egentlig. Ungene har vært dyktige de. Norges jenter slo med et nødskrik Ungarn i EM, og man kan nå la Danmark-Russland rulle på TVen mens man rydder litt. I morgen stelles det i stand til et lite selskap da noen hevder sin rett på kake i anledning fredagen. Kake er fikset, nå mangler litt vaffel og småkaker så er det i boks det meste. Ha en fortreffelig en! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God tirsdag morgen | EB | Flyforum | 11 | 02-05-2017 13:53 |
God tirsdag morgen | LN-FHU | Flyforum | 12 | 13-11-2007 12:06 |
God tirsdag morgen... | EB | Flyforum | 17 | 30-10-2007 14:01 |
God tirsdag morgen... | EB | Flyforum | 10 | 29-08-2006 16:18 |
God tirsdag morgen... | EB | Flyforum | 8 | 30-08-2005 16:39 |