![]() |
|
![]() |
#341 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Eftersom det inte fungerar med B1 eller B2 tror jag inte heller det fungerar med ESTA så jag skulle höra med amerikanska ambassaden vad som gäller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Trangsynt
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vet noen her om et utfylt DS160 skjema for visum har en gyldighetstid? Greia er at jeg fylte ut skjemaet for en stund siden - men fortsatt ikke fått fingeren ut for å skaffe intervjuslot på ambassaden. Frykter at det vil telle negativt at den er noen måneder gammel. I følge internett har ikke skjemaet noen bestemt gyldighetstid da det ofte i andre land er mange måenders ventetid på intervju
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er ikke definert noe nærmere hvor "short" den må være, men ved innreise til Mexico er det ingen passkontroll (iallfall var det ikke det når jeg kryssa grensa til fots i sommer), og dermed har ikke CBP kontroll på hvor lenge du har vært ute av landet. De ser nok bare på innreisestempelet og at du fortsatt er innenfor de 90 dagene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det går nok greit å reise til Mexico i en lengre periode, bare å forholde seg til prosedyrene:
Quote:
![]() |
![]() |
#348 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vil det være noe ytteligere hinder på enten innsjekk ved avgangslufthavn i Norge eller inntaksprossessen hos immigrasjonen i USA om jeg bestiller kun enveisbillett fks. til LAX og enveisbillett hjem fra en annen destinasjon? Må jeg bare ha bevis (fks. utprintet ark) på hjemreise? Er det noe annet jeg bør være obs på ved å gjøre det slik?
Vurderer dette siden en ikke han booke retur fra annen destinasjon på samme billett hos Norwegian.no. |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kanskje et litt dumt spørsmål, men vi begynte å diskutere her og finner ingen svar på det på internett. Om vi er en stor familie som reiser på tur, er det noen regler i forhold til hvor mange av oss som "går gjennom immigrasjon" sammen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis dere er på samme tollkort (det blå skjemaet) skal dere gå sammen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Trangsynt
|
![]()
Jeg og sambo er på samme tollkort hver gang...og går sammen til immigration. Uten samme etternavn. Aldri fått noen kommentar på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
"Are you two related?" "Uhhhm, we are in a relationship, live together..." "Are you RELATED? Is she your sister? Or mother maybe?" "Uhhmmm, no..." "So, NOT RELATED. Step back sir." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Var nok en misforståelse. Har man samme adresse skal man/kan man bruke på samme kort. Guttungen og jeg har forskjellig etternavn, men vi gikk alltid på samme kort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det står noe sånt som "one declaration per family", så det er nok riktig det. Min erfaring er at de ikke pleier å være så nøye med tolldeklarasjonsskjemaene, verken hos immigrasjon eller personen fra toll som samler inn skjema etter bagasjeutleveringen, og det har nok i mange tilfeller vært enkelt å slippe gjennom selv om skjemaet er fylt ut feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
"Domestic Partner" var nevnt på skjema under definisjoner for familie og jeg og min samboer har ikke fått noen spørsmål de siste par gangene vi har vært i USA. (Vi er begge menn)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det ble vel endret for noen år siden ja. Tror det er en formulering om "same household" nå, som dermed dekker samboere av alle kjønn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Legal Eagle
|
![]()
For fire år siden reiste svigers, svoger, kjæresten min og jeg til EWR, og på den tiden hadde kjæresten og jeg forskjellige adresser, så vi fylte ut fire tollskjemaer. Da svigers gikk bort til skranken, lurte fyren på hvem de tre som sto igjen der borte var, vinket oss bort og påførte resten av navnene på skjemaet til svigers og rev i stykker våre. Smidig og greit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |