![]() |
|
![]() |
#41 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
...eller videre til et annet land. Har ofte flydd via USA til andre land.
![]() |
#42 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Absolutt Robert , står i kø lenge med adresse, "in transit"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det varierer jo, og mange steder er det kombinasjonsterminaler/gater. Det er jo bare utenriks ankomst som må ha egne faciliteter, ofte går det jo både innenriks og utenriks til/fra samme terminaler. Ankommer man innenriks blir man sluset inn i avgangshallen, ankommer man utenriks så havner man ned i katakombene til CBP.
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Liten oppdatering i dagens DN. Kort fortalt, det jobbes med saken men er ennå noen år frem i tid
http://www.dn.no/nyheter/politikkSam...-departementet Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Newcomer
|
![]()
Jeg ser slet ikke fordelen i pre-clearance. Tiden man sparer på køen i immigration ved ankomst i USA, kommer man til at bruge på at vente på sin baggage. Total rejsetid kan kun blive længere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Forstår ikke resonementet ditt. Flere flyplasser i USA er tidvis preget av stor kø ved immigration og spesielt når når mange innkommende maskiner lander samtidig. Dersom immigration kan gjennomføres raskere ved avreise så er det bare positivt. Bagasjen må en vente på uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Med det så mener du at det kommer til å ta lenger tid å få bagasje enn hva som er tilfellet i dag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Han mener at tiden man sparer på å ikke stå i immigration kø går vekk i å vente på baggasjen. Baggasjen er stort sett kommet når man er ut av immigration.
I teorien riktig, men i effekten i praksis er avhengig av hvor treg køen i Oslo blir versus der man lander, samt tid til baggasje på bånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
For en fordel når du skal fly videre i USA . Slipper vente på bagasjen for å taue den igjennom tollen for så dra til gate for neste flight.
Hadde det ifjor på Bermuda,UA ... Både immigration og customs var så laidback, raske og hyggelige...På EWR bare å rusle til neste UA gate og heller ikke ny security ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Ulempen vil bli størst for oss som starter reisen fra en annen flyplass enn OSL. MCT vil nødvendigvis øke, og det ødelegger for oss som kommer med tilslutningsfly fra andre steder i landet.
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fordelen er at man slipper å ta intervjuet etter en lang tur når man er mindre opplagt enn ved starten.
![]() |
#54 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
MCT = Minimum connection time
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Da gir det litt mening, men jeg skjønner fortsatt ikke ulempen. Hvis jeg må reise til OSL slik at jeg er der tre timer før avgang fra Kristiansand, Ski eller Dombås blir "ulempen" lik. Jeg må være dér tre timer før.
![]() |
#57 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Ellers er det Canada og ikke USA man har mest behov for preclearence til. Det tar fort 3-4-5 timer å komme gjennom immigration der.
![]() |
![]() |
#58 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Helt enig - og New York er verstinger. I Canada har jeg opplevd at det går betraktelig raskere, men sjekken kom på Peace Bridge i stedet.
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det vil vel stille ganske store krav til ruteplanleggingen hos flyselskapene om dette skal gå greit. Avganger til USA tidlig på dagen vil bli mye vanskeligere om en skal få med seg folk fra andre deler av landet.
Men uansett enklere enn det de vil slite med på Keflavik om de får pre clerance (de står på siste listen av mulige). Når nesten alle avganger til USA skjer i noen korte tidsrom et par ganger om dagen kan det bli vanskelig å tilpasse kapasiteten.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pre clearance... en liten kalddusj | Fnate | Småprat | 9 | 20-11-2015 11:58 |
Verden første "alt i ett"-flyplass | jcnorway | Flyforum | 1 | 01-08-2010 13:18 |
HKG kåret til "Verdens beste flyplass" | jcnorway | Flyforum | 7 | 15-07-2008 23:48 |
Rygge også som "Oslo" flyplass | Farmer | Flyforum | 26 | 27-01-2008 12:05 |