Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-10-2016, 11:26   #21
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
Default Re: Norwegian-fly til LPA måtte lande i London pga hvile på crew

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Hvor lang er en strikk ?
Er den ikkje akkurat så lang som du klarer å strekke den da?
krølle is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2016, 11:39   #22
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,639
Default Re: Norwegian-fly til LPA måtte lande i London pga hvile på crew

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Er den ikkje akkurat så lang som du klarer å strekke den da?
Jo, til den ryker.
CFM is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2016, 17:35   #23
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Re: Norwegian-fly til LPA måtte lande i London pga hvile på crew

Quote:
Originally Posted by RescueMe View Post
For oss som ikke har dyp innsikt i slike ting... Burde en ikke ved hjelp av enkel matte (type den man lærer i grunnskolen) kunne regnet ut at dette ville skje før flyet tok av?
Veldig bra sagt, RescueMe! Vi er nok egentlig for "dumme" til å forstå logikken her... (med sarkastisk ironifilterpå!)

Dette er pensum ca 6. klasse
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2016, 08:20   #24
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
Default Re: Norwegian-fly til LPA måtte lande i London pga hvile på crew

Quote:
Originally Posted by Flap15 View Post
http://www.aftenposten.no/norge/Norw...e-607162b.htmlRuten har en planlagt Flight Duty Period på 13-14 timer. Max er 13 timer, men selskapene har lov å planlegge med en time "extension", altså opp til 14 timer. Det er ikke mye som skal til før man er inne i det siste reservegiret opp til 15 timer. Det er ikke lov å fly etter 15 timer.

Har dette aldri før skjedd i DY? Jeg vet at i andre selskap som flyr tur/retur så er dette en kalkulert risiko mtp arbeidstid, og i løpet av en sesong er det noen fly som ender opp andre steder. Det jeg lurer på er hvorfor dette aldri har skjedd i DY før som Sandaker-Nielsen sier?
Nei, kan godt være at det er første gangen i DY/DU/Eller kva de nå heter,
denne må vel sies å ligge utanfor om der ikkje er crewbytte i TOS

FlightD85894
Tromsø Avreise09:00 11:39 Ankomst17:00 19:28

FlightD85895
Gran Canaria Avreise17:50 20:13 Ankomst23:50 02:21
krølle is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2016, 11:44   #25
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
Default Re: Norwegian-fly til LPA måtte lande i London pga hvile på crew

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Veldig bra sagt, RescueMe! Vi er nok egentlig for "dumme" til å forstå logikken her... (med sarkastisk ironifilterpå!)

Dette er pensum ca 6. klasse
Så enig, så enig - i denne sammenheng er det et ord som vi har hørt - blitt fortalt gjentatte ganger av "fortellerene" helt siden Norwegian åpnet base i "Helsinki" - fleksibilitet og Norwegians behov for fleksibilitet for å kunne utvikle ruter. Fleksibilitet med hensyn til å kunne justere personal og personal kostnader. Men når vi nå ser toppen av isfjellet av hvor utrolig begrenset operasjonell fleksibiltet Norwegian nå har, er det interessant å høre stillheten fra de samme fortellerene.

Dette er jo en kopi (god siden det er Kjos som har kopiert) av SAS sin oppdeling i 4 AOC - hvordan gikk egengtlig det for SAS ?
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem

Last edited by dc-8-63; 23-10-2016 at 21:43.
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2016, 02:00   #26
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Norwegian-fly til LPA måtte lande i London pga hvile på crew

Jeg ser ikke annet enn at det går ganske bra for Norwegian. Om de har utrolig begrenset operasjonell fleksibilitet så ser det ikke ut til å gi utslag i resultatet, men det er selvsagt mulig at de hadde gjort det enda bedre med kun 1 AOC.

Det er mulig jeg er naiv - det har jeg jo fått høre mange ganger - men dette er nok et utslag av organiseringen som er en kalkulert risiko, tror nå jeg. Det kan jo også være forhold i denne saken som ikke har tilflytt offentligheten?

Å sammenlikne med SAS kan man alltids gjøre. Er konklusjonen så langt den samme som for SAS...? F.eks. har man sett en liten eller stor vekst i produksjonen, og kan det tenkes at måten Norwegian er organisert på i alle fall har hatt noen innvirkning på dette? Tjener Norwegian penger? Osv.

Last edited by TOS; 24-10-2016 at 02:52.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2016, 22:58   #27
BU595
ScanFlyer Silver
 
BU595's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 954
Default Re: Norwegian-fly til LPA måtte lande i London pga hvile på crew

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Ja, jeg er sikker. Det har skjedd mye på 3 år....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men da var AGP en DY base og ikke D8 base ........
BU595 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2016, 05:36   #28
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Norwegian-fly til LPA måtte lande i London pga hvile på crew

Quote:
. men dette er nok et utslag av organiseringen som er en kalkulert risiko, tror nå jeg.
Tror også det.
I lengden er det nok billigere for Kjos å kjøre med veldig lite kjøtt på beinet.
Folk jager etter den billigste billetten og dem kommer vel stadig tilbake selv om det har vært forsinkelser og tvilsom service her og der.
Har selv flydd noen turer på 787 mellom FLL og OSL og tilbake og vært stort sett heldig med turene. Kjøper dog kun Premium seter på full pris. Alt for klaustrofobisk til å sitte bak i 11 timer skjønt har hørt fra venner at der ikke så ille...?
(Har mange skrekkhistorier på rullebladet, economy Air India, Cathay og Saudia og mange andre på 13-14 timers flyturer når jeg ikke hadde valg)
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS fly fra OSL til BOO måtte lande på EVE. Tarzan Småprat 10 23-06-2015 20:28
Fly ramte fugl og måtte lande i Billund scanhorse Småprat 1 18-08-2012 18:41
Fly måtte snu pga mentalt forstyrra person Hpkris Småprat 2 04-11-2011 22:18
Sola-fly fra Gran Canaria måtte lande i Madrid Twin Otter Flyforum 2 14-03-2010 10:01
AES-fly måtte lande i Trondheim AirbusTrond Flyforum 9 12-07-2009 23:36


All times are GMT +2. The time now is 08:43.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.