![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tenker på en tur østover i mars. Det blir først bort til Bangkok og retur fra Saigon. Prismessig kommer Turkish best ut, for ca 500 kr mer får jeg Qatar eller Emirates.
Har lyst til prøve Qatar eller Emirates, Turkish vet jeg er rimelig bra. Hva ville folket her velge? Bonuspoeng spiller null rolle (har dog Miles og Smiles i Turkish). Noen som har noe som helst peiling på hvilket selskap som gir størst sjanse til å få ledig sete ved siden av seg? ![]() Ellers er det et must at jeg får velge sete (og det helst ved booking). Qatar hadde nylig tilbud, og jeg var akkurat for sein der. Om det er noen som kjenner til nye tilbud på gang, hadde det vært fint å vite. |
![]() |
![]() |
#102 |
EBG
|
![]()
Hvis bonusprogrammer ikke spiller noen rolle, tror jeg personlig jeg ville valgt Qatar.
Det kommer litt an på flyene, men grunnen er at Emirates vel flyr 777 med 10 i bredden. Jeg opplever det som litt bedre plass med 9 i 787. Det går vel mye A380 videre til bangkok både med qatar og emirates. Ellers synes jeg også Finnair kan være verdt å bruke når de har billige kampanjebilletter, eller Thai direkte. Eco i turkish er et lotteri, og det tror jeg at jeg kommer til å holde meg unna for fremtiden. De har vel dog problemer med å fylle fly etter situasjonen i landet, og det kan vel komme enda billigere billetter derifra. |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk, ja, det er sant, jeg får jo både Dreamliner og A380, så det trekker klart opp. Thai direkte var et alternativ, men kampanjeperioden er over. Føler litt mer for å prøve de uprøvde. Får vel bare bestille, 5.500 er vel ikkje så gale pris.
|
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Qatar til BKK via DOH med 787 og 380 syns jeg var helt topp i januar. Ledig treseter på første flight og ellers ingenting å utsette. Ligger tilogmed en rapport her inne
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
EBG
|
![]()
biz hos Qatar i 787 er heller ikke helt galt.
De har ofte noen greie kampanjer helt nede i omkring 10 000 til BKK 5500 for eco til thailand er ikke kjempepris, men ikke helt galt |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal til Baltimore på jobbreise i februar. Avreise 20/21 FEB og hjem 23/24 FEB.
Etter hva jeg kan se er det bare BA som flyr direkte til BWI fra Europa, med bytte på LHR og vente 4.5 time etter flyet fra OSL ankommer. Er det noen som har noen erfaring med reiser til Baltimore og hva som lønner seg? Slik jeg ser det er det enten BA til BWI, eller SK/KLM eller annet nettverksselskap til IAD eller EWR for så å ta shuttle. I så fall, hvor lang tid tar disse shuttlene? Ønsker å bruke minst mulig tid på reisen. Takk for tips ![]() LN-AND
#107 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Hva med Icelandair - de flyr til BWI og som regel de raskeste når de flyr....
#108 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er et godt forslag, men jeg tror ikke Icelandair flyr til BWI lenger. Kan ihvertfall ikke finne BWI i bookingsystemet deres.
#109 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
WOW air flyr til BWI, men de flyr ikke til OSL. Hvis du kan komme deg til CPH, så er det greie flytider derfra. 1,5 time layover på Island på ut- og returreisen.
Det raskeste er vel dog antagelig direkte til EWR, og så Amtrak i 2,5 time til Baltimore derifra. Alternativt OSL-CPH-IAD, taxi IAD-Union Station DC (45-50 minutter), og tog til Baltimore (30-40 minutter)
#110 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er det flyplassen eller byen som er der du skal?
|
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skal til byen. Skal bo på Baltimore Marriott Inner Harbor at Camden Yards.
Om det ikke blir BA til BWI, heller jeg litt mot å fly til IAD og reservere bil med sjåfør derfra. Det kan vel ikke koste all verden. Limo service er jo ofte billigere enn taxi i USA. Ihvertfall min erfaring. Eller en super-shuttle. Men det kan jo ta sin tid som man vet.
#112 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for tipset. Ser ut som det tar ca to timer, men da kommer man nesten dør til dør.
Er 9 minutter med taxi fra Penn Station, Baltimore til hotellet.
#114 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Newcomer
|
![]()
Du kan søke opp via følgende URL: http://star-alliance.innosked.com/
|
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
BA flyr til BWI
#117 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
Missed connection, uvær eller annet snadder i en by der du ikke får gå ut pga visumregler. Med kone og tre barn? Du får gå noen runder med deg selv, men ikke stopp før du innser at det er en dårlig plan dersom du sparer mindre enn 10000kr. ![]() Ita viser noen billetter med noen selskaper som ikke kan bookes. Sett dette med både turkish og Qatar. |
|
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for tipsene angående BWI. Jeg tror valget faller på BA til BWI, bare for å slippe reisetid. Velger heller en god bok på Heathrow og slå ihjel noen timer der, enn å stresse til og fra IAD eller EWR.
#119 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Vi skal til Japan i mars/april neste år. Det var mye billigere til Hong Kong da jeg bestilte, så det ble Hong Kong ut og Narita hjem. Ser på enveisbilletter til Japan nå, og synes ikke det var veldig billig. HK Express er billig nok, men så kommer jo bagasje og sånt i tillegg. Har aldri bestilt bonusreise med Star Alliance, og lurer litt på bonusreise fra Hong Kong til Japan. Ser på tabellen på sas.no at det koster 60% av t/r (25000/50000/70000) med Star Alliance. Stemmer det at det da er 30000 poeng for en enveis fra Hong Kong til Japan i business? (Og 15000 i økonomi?) Er det en ok deal? HK Express tar rundt 1.300,- uten bagasje. Ethiopian rundt 4.500,- i business. Vi lander i Hong Kong 26/3 rundt syv på morgenen med flyet fra Stockholm. Vi skal til Kyoto og Tokyo. Også mulig med stopover med tid til sightseeing i Seoul, Osaka, eller Fukuoka. Flyr gjerne sent søndag 26/3, eller tidlig mandag 27/3. Tar gjerne tog mellom de japanske byene, så det viktigste er i grunn å komme seg over vannet... 3 voksne Skal jeg bare bestille billigste billett med HK Express, eller er det en ide å sjekke mulighet for bonusuttak? Jeg har Expertflyer men er ikke så dreven der... ![]() Last edited by Pedersang; 09-10-2016 at 14:36. Reason: Glemte noe |
![]() |
![]() |
#120 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
H̶o̶n̶g̶ ̶K̶o̶n̶g̶ ̶t̶i̶l̶ ̶J̶a̶p̶a̶n̶ ̶e̶r̶ ̶s̶o̶n̶e̶b̶y̶t̶t̶e̶,̶ ̶f̶r̶a̶ ̶S̶o̶u̶t̶h̶ ̶E̶a̶s̶t̶ ̶A̶s̶i̶a̶ ̶t̶i̶l̶ ̶C̶e̶n̶t̶r̶a̶l̶ ̶&̶ F̶a̶r̶ ̶E̶a̶s̶t̶ ̶A̶s̶i̶a̶.̶ ̶S̶å̶ ̶d̶a̶ ̶f̶å̶r̶ ̶d̶u̶ ̶e̶k̶s̶t̶r̶a̶ ̶d̶r̶i̶v̶s̶t̶o̶f̶f̶a̶v̶g̶i̶f̶t̶ ̶s̶a̶m̶t̶ ̶a̶t̶ ̶p̶r̶i̶s̶e̶n̶ ̶e̶r̶ ̶5̶0̶/̶7̶5̶/̶1̶0̶0̶,̶ ̶e̶n̶ ̶v̶e̶i̶ ̶3̶0̶/̶4̶5̶/̶6̶0̶.̶ ̶ Hong Kong Airlines fly for 3800 til NRT i Business, ellers er Etiopian et godt alternativ til 1600kr i økonomi, men med avang litt tidlig på dagen (13:50). Etiopian har 787 på denne ruta. Ellers så er jo avgangstiden til Hong Kong Express 23:30 noe å vurdere om dere vil ha dagen i Hong Kong. Last edited by mcduck; 09-10-2016 at 15:26. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018/19-tråden) | TLS at OSL | Reiseforum | 100 | 06-08-2019 17:07 |
Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15) | Tjab | Reiseforum | 215 | 14-12-2015 22:09 |
Jeg trenger hjelp til EB sølv oppgradering! | Fredrik Propell | Reiseforum | 21 | 28-07-2009 00:06 |
Hjelp til planlegging av tur - trenger forslag til ruter for bonustur | gardkarlsen | Reiseforum | 28 | 23-07-2009 18:56 |