![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Inspirert av tråden "200K EB poeng – What to do?" (se http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=47024 ) vil jeg be om mer konkret hjelp for å planlegge en tur og en rute. Jeg kunne godt tenkt meg å ta en ”eventyrreise” (som noen kalte det) for å svi av en del poeng på First (eller kanskje business) klasse. Jeg har mest lyst på en reise til Asia men formålet med turen vil for så vidt ikke være selve destinasjonen men flyturene og loungene etc. Det høres litt vilt ut men det vil nok være en once in a lifetime opplevelse så jeg er klar for å bruke mine poeng :-) Men det er noen forutsetninger:
![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis jeg ikke tar feil så har Eurobonus (evt *A) innført en regel som begrenser antall mellomlandinger til 2 pr strekning. Dersom det er tilfelle, vil det muligens komplisere reisen din dersom du "må" ut fra Stavanger. Jeg bestilte en bonusreise for noen år siden, med hele 4!!!! mellomlandinger, på en strekning som strengt tatt bare trengte 1. (Det gjorde meg ikke noe da, da jeg fikk sette meg i en 340-600 for første gang!)
Jeg mener du bør sjekke ut mulighetene for utreise fra LHR, FRA eller CPH og heller kjøpe separat billett til en av disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for info. Ja, jeg kan selvfølgelig vurdere utreise fra FRA, LHR eller lignende. Men damen som jeg snakket med på Eurobonus nevnte ikke noe om dette. Jeg spurte henne om jeg f.eks. kunne fly Zurich, Bangkok, Singapore, Tokyo og hun nevnte som sagt ingenting om at det var begrensninger.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vel, når man skal ut med LH, SQ, TG, NH eller andre til Asia vil man vel trolig behøve mer enn maksimum 2 mellomlandinger uansett da man får dekket bortimot rubbel og bit av destinasjoner uansett.
Jeg prøvde å bestille en tur til USA i juletider i fjor med bonuspoeng og alle de største og vanligste routingene over dammen var fulle i X og I-klasse. Nå er det riktignok sikkert større sjanse for at de datoene jeg ville ha er datoer med rimelig godt belegg, så det var derfor jeg spurte om å bli routet med en bråte mellomlandinger. men det var visst i følge damen i EuroBonus ikke mulig lengre. Forhåpentligvis blir ting en del lettere nå som CO kommer. Som sagt, skal du til Asia, er de veldig godt dekket av *A, og mer enn 2 mellomlandinger er høyst sannsynlig ikke nødvendig. Uansett så er det iallefall for eget vedkommende ønskelig å lese om både FCT og helst om flyselskaper som ikke er dekket så godt på forumet til returen. Vi gleder oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for referanse Gard. Jeg gleder meg til denne trip reporten.... og ikke minst finne ut av hva du skal gjøre...
Lykke til - og keep us posted |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
For å finne ut av tilgjengelighet bør du melde deg inn i ANA sitt bonusprogram. Da kan du nemlig se på tilgjengelighet (og bestille) bonusreiser for Star Allinace på internett. Den viser ikke helt korrekt for SIA (viser ledig selv om det ikke er det for andre enn Krisflyer medlemmer) og Swiss kommer ikke opp i det hele tatt. For bonusreiser med Swiss kan du se på nettet på M&M, om du ikke er medlem der kan du melde deg inn i M&M sitt barneprogram (Miles & Smiles?) og se det der.
Jeg fikk e-post fra ANA forrige uke om at de har redusert eller fjernet fuel surcharge på en del strekninger (se og lær SAS ![]() Mulig du må betale mer poeng om du reiser via en sone (f.eks BKK på vei til ICN), men litt usikker på hvordan dette praktiseres. Kos deg med både planleggingen og reisen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Et kjapt spørsmål....hva skjer dersom jeg bestiller en tur med bonuspoeng men må avbestille på grunn av f.eks. sykdom. Får jeg poengene mine tilbake igjen hvis jeg har reiseforsikring? Eller blir ikke poengene trukket før reisen gjennomføres?
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Les medlemsvikårene
http://www.sas.no/upload/SAS%20Norwa...lemsvilkår.pdf Avbestilling kan foretas fram til 1 arbeidsdag før avreise mot serviceavgift.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Gard, anbefaler aa starte en traad paa Flyertalk. Der er det mange folk som har meget god kjennskap til slike bookinger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da har jeg brukt ANA litt for å se hvor det er ledige seter...det ser ut som jeg kan få ruten FRA-(LH)-SIN-(SQ)-HKG på første klasse. Jeg håper på et stop over på 24 timer i Singapore og et par dager i Hong Kong. Deretter HKG-(TG)-BKK...denne flighten ankommer 22.25. Jeg kunne godt tenkt med å ta Turkish Airlines neste dag 23.35 men da bryter jeg 24 timers regelen med en time...men hvor strenge er de på dette? Vel, da har jeg en plan iallefall som jeg kan legge frem når jeg ringer til Eurobonus. Alternativ 2 er FRA-BKK-NRT men da blir det en blanding av First og Business.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Da jeg var i Thailand for endel år tilbake gjorde vi en slik løsning, hvor vi dro BKK-HKG-BKK for å få noen dager i Hong Kong mens vi var i "området" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Da har jeg nettopp hatt en samtale med Eurobonus...jeg sjekket ANA i helgen og fant et par alternativer som viste ledige plasser og jeg trodde derfor det skulle være grei skuring og diktere en rute...men den gang ei. Samtalen med Eurobonus ble ganske kort ettersom det ikke var noen ledige seter verken til Bangkok eller Singapore med Lufthansa de dagene som jeg så på selv om dette er indikert med ledige seter på ANA søkemotoren...kanskje jeg ikke bruker den riktig? Damen som jeg snakket med begynte å nevne at det var noen ledige seter på økonomi men jeg tror ikke at jeg gidder å fly noen strekninger på økonomi hvis jeg må ut med første klasse pris. Damen på Eurobonus var ellers veldig hyggelig og anbefalte meg å unngå de store hub'ene som Bangkok og Singapore for her måtte man ofte booke bonusseter ett år frem i tid for å være sikker på plass. Men er det ikke ofte via de store hub'ene en må for å komme seg hjem til Europa? ![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Da ser det ut som jeg har klart å skrape sammen en tur...ikke fullt så spennende som jeg håpet men iallefall første klasse på Thai og på Lufthansa. Noen som vet hvilken av 747-400 som Thai benytter på strekningen BKK-FRA (TG 922)? I henhold til http://www.seatguru.com/airlines/Tha...nformation.php har de to utgaver...er det en versjon med gamle seter og en med nye på første klasse?
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nye typen på tilfeldige datoer i september (sjekk gjerne ved å gjøre en dummy booking de datoene du skal på thaiair.com, setevalg er etter du setter inn navn)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og er det stor forskjell på de to typene eller?
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
TG bruker slik jeg har skjønt det normalt den nye typen til FRA. Dog så hender det stadig det blir equipment change skal man dømme av diverse innlegg fra mindre fornøyde folk på Flyertalk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018/19-tråden) | TLS at OSL | Reiseforum | 100 | 06-08-2019 17:07 |
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017) | kristian | Reiseforum | 188 | 18-11-2017 15:42 |
Trenger hjelp - Bonustur BKK-BGO-BKK | Utenbys | Reiseforum | 8 | 22-04-2015 09:46 |
Trenger forslag til nytt objektiv :) | Yankee | Bilder & foto | 7 | 23-05-2014 22:30 |
Hjelp til pris forslag til USA i sommer | CFN_001 | Reiseforum | 3 | 24-05-2010 18:09 |