![]() |
|
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]() Quote:
Det er heller ikke unormalt at kapteinen kann lande, mens styrmannen ikke får lov på visse plasser eller sidevind over en viss styrke f.eks. Min personlige mening, er at slike restriksjoner av sikkerhetsmessige grunner burde være i selskapets interesse å overholde. Det er ikke uten grunn at det stilles høyere krav for å fly på disse plassene og noe av det har med topografiske lokale forhold å gjøre, som man ikke kan kjenne til fordi man har fløyet på Grønland eller Island. Derfor er det viktig å starte noe mere restriktivt fram til man har samlet seg lokal operativ erfaring og kunnskap. Ser noe av det samme her når man flyr Innsbruck f.eks. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye gule Helikoptere på Gardermoen - er dette nye Luftambulanser? | ATC-flyradar | Flyforum | 3 | 23-07-2018 15:40 |
Norwegians nye sommerruter fra Oslo og andre nye ruter i 2012 | matsbg | Flyforum | 40 | 21-06-2012 23:03 |
Vil kjøpe nye fly for å overvåke «Det nye Norge» | Twin Otter | Flyforum | 1 | 22-07-2011 08:32 |
Slik blir Norwegian nye fly (benplass, nye stoler m.m.) | seatsniffer | Flyforum | 43 | 22-05-2009 15:21 |
CHC utvider kraftig på KSU - 2 nye maskiner og 20 nye flygere/mekanikere | fkrlf | Flyforum | 3 | 16-02-2007 20:41 |