![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var et ganske ryddig svar, som belyser godt kimen i saken.
Jeg mener allikevel at det er sunt at det blir etterspurt erfaring fra operasjonene før man kan få et anbud både sett ut fra et sikkerhetsaspekt og regulariteten som etterspørres. Ja, det er noe begrenset med kommersielt tilgjengelige ruter som kan gi profitt, men foreløpig har ikke FV flust av fly og neppe heller crew. Man må kunne krabbe før man kan lære å gå. Det har ikke med å skeddersy å gjøre, men med å etterlyse relevant erfaring fra en krevende årstid i et krevende ruteområde. Tipper de rett og slett vil vite hva det er de kjøper av tjenester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Hva som er naturlig å kreve av erfaring må bli en vurderingssak. Legger man det kravet for høyt, blir det kun Widerøe som kan tilby, samtidig som det kan være viktig for kvaliteten. Hva som er greit her, blir et juridisk spørsmål som ikke har noe enkelt svar. Og jeg er ganske sikker på at dette kommer til å bli mat for jurister. Når det gjelder akkurat kravet om å ha en sesong vintererfaring, er det som legmann uten noen erfaring som noe annet enn passasjer, litt vanskelig å forstå akkurat hva som er tanken bak. Her vil, så vidt jeg forstår, en sesongs erfaring med å fly mellom stamruteplassene Evenes og Tromsø være kvalifiserende for å fly Hasvik-Hammerfest-Sørkjosen, men ingen utenlandsk erfaring kan kvalifisere til å fly Namsos-Trondheim. Det er også verdt å merke seg at operatøren ikke behøver å ha erfaringer med flytypen som brukes. Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]() Quote:
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Jeg er litt overrasket over at SD presser grensene for hva som er akseptabelt enda en gang, vel å merke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
DAT, som etter hvert ga opp å finne noe lønnsom bruk for dhc-8, har flydd i Norge lenge, også på FOT rutene, og de har alle egenskapene til et flyselskap. Det er nok ikke så lett. PS Ikke det styggeste flyet til DAT, kanskje ikke ferdig "dekorert" ![]() https://www.planespotters.net/photo/...c-8-102-dash-8 Last edited by Pilot1; 23-08-2016 at 00:19. Reason: ps |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye gule Helikoptere på Gardermoen - er dette nye Luftambulanser? | ATC-flyradar | Flyforum | 3 | 23-07-2018 15:40 |
Norwegians nye sommerruter fra Oslo og andre nye ruter i 2012 | matsbg | Flyforum | 40 | 21-06-2012 23:03 |
Vil kjøpe nye fly for å overvåke «Det nye Norge» | Twin Otter | Flyforum | 1 | 22-07-2011 08:32 |
Slik blir Norwegian nye fly (benplass, nye stoler m.m.) | seatsniffer | Flyforum | 43 | 22-05-2009 15:21 |
CHC utvider kraftig på KSU - 2 nye maskiner og 20 nye flygere/mekanikere | fkrlf | Flyforum | 3 | 16-02-2007 20:41 |