![]() |
|
![]() |
#61 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Juli er en av få måneder hvor flyselskapene (faktisk) tjener penger, og dermed vil de prisene du finner ved søk i dag neppe bli billigere frem mot juli.
Noen som kan hjelpe er å velge en annen avreise destinasjon, eksempelvis CPH. Du kan få bedre reiseruter pga. økt konkurranse, men må naturligvis tåle en (ekstra) mellomlanding. |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei alle medreisende.
Vi er to stykker som prøver å få til en tur til Sydney i løpet av vinteren, fortrinnsvis på nyåret i januar eller februar. Først og fremst er det pris som bestemmer, men vi betaler gjerne litt ekstra hvis det er verdt det. Det er flere ting jeg ser verdi i, men det vektes nok litt forskjellig. Mitt reisefølge har gullkort i *A, så å reise med de gir oss allerede tilgang til lounger uansett reiseklasse. Dog skal det sies at hvis Qatar kommer med et tilbud i biz til 12-13.000 er vi nok ikke vonde å be. Er det noen som har erfaring med å lete etter billetter til Sydney og har noen tips å komme med? Prisene spriker ganske mye og vi følger bl.a. med på SecretFlying som i dag hadde ARN-SYD for ca 4000,- med BA. Alternativene hittil er som følger: AirChina fra Oslo til ca 8500,-. 100% opptjening hos Aegean, 25% hos SAS. British Airways fra Stockholm til ca 4000,-. Opptjening ikke så interessant på dette tidspunktet. Qatar hvis et tilbud i biz dukker opp til ca 12-13.000,- Opptjening ikke så interessant her heller enda. Thai via BKK som sannsynligvis er den enkleste, men dyreste økonomiruta. Bookingklasse K med 100% hos Aegean, 25% hos SAS. Grunnen til at jeg skriver hvordan A3-opptjeningen er, er at jeg vurderer å bytte hvis det gir meg gullkort på de flyvningene som er planlagt det neste året. Det klarer ikke SAS. Last edited by Upsaker; 01-07-2016 at 18:47. |
![]() |
![]() |
#63 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Alternativt Emirates eller Finnair, litt kortere duration, men i kvegklassen..
#64 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk! De har begge bra flytider, men prisen er ikke er alternativ i økonomi. Hvertfall ikke når det ikke er Star Alliance. Som sagt koster en Air China-billett med greie connections under 9000 og f.eks BA omtrent 4000 (riktignok litt senere). Vi er begge glad i å fly så mange flyvninger er ikke et problem bare det ikke blir for lange connections.
|
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
4K med BA er da virkelig uslåelig. Så kan dere heller bruke det dere sparer på flights down under!
|
![]() |
![]() |
#66 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg anbefalser alle å styre langt langt unna Air China. Her testet jeg å reise med dem:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=83553
#67 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
For å gjøre ting enda mer avansert så har vi litt flere muligheter. Vi har endel cashpoints hos norwegian vi kan bruke for å komme oss nærmere, BKK er sjekket og funnet for dyrt, i tillegg kan vi bestille ungdomsbilletter med SAS (og DY), som for eksempel får oss til PEK, NRT og HKG. Er det større sannsynlighet for billige billetter fra en av disse stedene? Last edited by Upsaker; 02-07-2016 at 14:12. |
||
![]() |
![]() |
#68 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Ser det ikke som en umulighet at f.eks TK blir nødt til å finne på noe snart, for å fylle seter.. Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
![]() |
#69 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det dukket opp et tilbud hos SecretFlying som var for godt til å være sant nå, ARN-HKG, 2 dager, HKG-SYD, 8 dager, SYD-SIN, 2 dager og SIN-ARN for 4665 kr. Vi booket og venter på tilbud fra TK i februar.
Link: http://www.secretflying.com/2016/07/...497-roundtrip/ |
![]() |
![]() |
#70 |
EBG
|
![]()
Jeg sitter og prøver å planlegge neste CT, i Business.
Er det noen som vet, eller kan finne ut om Asiana har business smartium, eller den kjipe business på sine 777-200 til/fra Paris? |
![]() |
![]() |
#71 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Sydney, Brisbane eller Melbourne fra 4159 NOK Auckland 4905 NOK Nadi 5811 NOK
![]() |
#72 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oops, vi bor på østlandet...
|
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei igjen. Reiselysten tar overhånd og denne gang er det Cape Town som står for tur i starten av august. Er det håp for en kampanje med Turkish før den tid? De har bra tider i tillegg til å være i *A. Alternativene vi vet om er BA, QR og Emirates. Noen jeg har glemt?
Turkish ligger til rundt 8000 i økonomi, og i underkant av 7000 for en kombinasjon av Turkish og Emirates (med 24 timer i Dubai). |
![]() |
![]() |
#74 |
一期一会
|
![]()
Se på flighter til JNB, det er den største huben i Afrika. (LH via FRA ca. 6700 NOK i August.)
Det er enkelt å finne en bra deal på JNB-CPT. Vurder også Ethiopian ARN-CPT. Economy retur fra 5800 NOK og LH til CPT ex-CPH. |
![]() |
![]() |
#75 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Vi er to familier som sterkt vurderer 1 mnd pappaperm på Mauritius i mars 2017 Vi bor i Bergen, og våre venner i KRS Derfor mistenker jeg at det enkleste for samkjøring av fly vil være via OSL med SAS, og videre med Emirates Ser nå at prisene ligger på ca 30.000,- Hvor lavt kan man forvente å komme i pris pr pers? 7.000,- ? Når kan man forvente kampanjer? Andre tips i fra Mauritius, og spesielt villaer med plass til to familier med Tot 4 barn, tas i mot med stor takk ![]() Med ønske om en god sommer Last edited by Giovanni; 04-07-2016 at 12:01. Reason: Feilskriving |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg finner Air Berlin for under 4000 pr. hode fra CPH (antakelig I DKR) nå.
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
#77 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Prøv å lek med denne. Du kan ikke booke herfra, men får en ide om hvor du kan lete. matrix.itasoftware.com
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
#78 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har en bekjent som lurte på hva som er enkleste/billigste/raskeste vei mellom Norge og Lviv i Ukraina. Kanskje det finnes noen mer eller mindre obskure ruter eller selskaper som flyr dit? Avreiseflyplass SVG, KRS, TRF eller OSL. Og det trenger ikke nødvendigvis å være fly på hele reisen. Noen innspill?
|
![]() |
![]() |
#79 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sjekk flyplassens hjemmeside, så ser du hvilke selskaper som flyr der og til hvilke destinasjoner.
|
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det billigste er vel å skaffe seg en Ryan-billett til Warszawa eller Krakow og så tog videre ti Lviv. Det enkleste er fly med Lufthansa Group til Lviv via Munchen eller Wien.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018/19-tråden) | TLS at OSL | Reiseforum | 100 | 06-08-2019 17:07 |
Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15) | Tjab | Reiseforum | 215 | 14-12-2015 22:09 |
Jeg trenger hjelp til EB sølv oppgradering! | Fredrik Propell | Reiseforum | 21 | 28-07-2009 00:06 |
Hjelp til planlegging av tur - trenger forslag til ruter for bonustur | gardkarlsen | Reiseforum | 28 | 23-07-2009 18:56 |